Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Insats V&H

  1. #1

    Insats V&H

    Hej. Har en sprillans ny Ljuddämpar insats till V&H Pro Pipe Chrome (OBS passar bara nya V&H PP). Den är endast provmonterad och köpt på Bike Line för 1035 kr. Säljer för 900 kr. Har även ett par snygga knappt använda HD boots str 38-39 för 600 kr.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Min HD.jpg  

  2. #2
    Hej Zeke. Jag undrar om det är en V&H quiet baffle till Pro Pipe Chrome? I så fall är jag intresserad om du har den kvar.

  3. #3
    Hej ROH. Tyvärr är den såld. Jag fick inte den att funka ngt vidare bra, då min motor är lite trimmad. Den höll nästan på att kvävas och var direkt okörbar. Så jag har tillverkat en insats själv som jag håller på att prova ut till en kostnad av ett par hundra kr. Du kan få en utvärdering och beskrivning senare om du vill.

  4. #4
    Hur pass mycket trimmad är din hoj? Min är stage 1 flashad med ett SE filter. Hojen går riktigt bra med Pro Pipe. Dock är det lite jobbigt ljud efter 20 min på motorväg. Ljudet får en häftig resonans. Har packat om standard insatsen med riktigt material men där är lite grand kvar för att det skall vara behagligt efter en heldag på hojen. Är absolut intresserad av din lösning som du gör själv.


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  5. #5
    Min är väl inte så hårt trimmad. Det är en DeLux -05 som är uppgraderad till 1550 med andra kammar, SE filter o Pro Pipe samt bänkad med Power Vision. Men det är ju så att högre komp=högre avgasljud. Min går också bra men som du säger lite jobbigt att köra en hel dag med. Ljudet som sådant tycker iaf jag låter helskönt med PP men lite för högt vid längre sträckor. Jag tror att min lösning kan bli bra, det får ju bara inte strypa för mkt med tanke på motorinställning vid bänkningen. Ska testa en längre runda nu i helgen om vädret tillåter. Jag har fixat en beskrivning och ska ta några foto också om du vill spinna vidare på denna lösningen. Hur når jag dig lättast?

  6. #6
    Om man kör fortare så låter det mindre


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  7. #7
    Tjena Zeke

    Jag la ett mail till dig med kontaktuppgifter.
    mvh
    ROH

Liknande ämnen

  1. Led insats
    Av Lars Nilsson i forum Custom & Byggen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-16, 21:28
  2. Insats till Screamin Eagle II
    Av erikssont i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 08:23
  3. Besiktnings insats till propipe
    Av harly2006 i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 10:32
  4. Freedom Performance Up-sweeps insats-problem!!!
    Av 53/74 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-21, 21:26
  5. Insats till Vance&Hines Big Radius 2-1?
    Av Stefan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 12:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •