Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 171

Ämne: Så blev det en xr1200 igen då

  1. #81
    Citat Ursprungligen postat av Mr Jones Visa inlägg
    Fattar inte varför XR1200 är så billiga! Det är ju klart bästa HD:n med både pulver i motorn och bromsar värda namnet. Jag vet, V-Rod har mer mos men den går jag inte igång på.
    Finns inte speciellt många XR1200, och därför kommer de stiga i pris. Om jag ska sälja? No way, den är alldeles för bra. Har kört många hojar genom åren men aldrig någon som denna.
    Den talar till mig - och den tilltalar mig. En brutal, oborstad men underbar färdkamrat. En riktig MOTORCYKEL med betoning på motor.
    En fin samanfattning.
    Själv är jag fortfarande lite kluven MEN jag skall inte sälja min i år i alla fall.Det som den har emot sig är att man vill kosta på den nya rör /dämpare stötdämpare en ny fuel pack med mera med mera.. samtidigt som man undrar om det är värt.

    Jag skall sälja mitt Widowsystem om det finns någon intresserad. och byta till ett Remus 2-1 Så att man kan köra på gatan utan att dra sig till poliser och ilskna grannar. Vi får se vad det hamnar..


  2. #82
    Ropa till om du hittar något ställe som säljer remus till en vettig peng.
    Själv kan jag inte bestämma mig för om jag ska satsa på ett remus eller om jag ska nöja mig med ett slip on, remussystemet harmoniserar ruggigt bra utseendemässigt med hojen iaf.

  3. #83
    Citat Ursprungligen postat av xrab00 Visa inlägg
    En bra hemsida som talar om vad de håller på med . Synd att de ligger för långt bort ( från mig)
    Min skall tydligen vara Mappad men det behöver göras om. Går fortfarande inte att köra under 50 km/h
    Höll på att byta till Ducati i förra helgen men den såldes innan jag han dit.
    25 mil till Lidköping (Mek1) eller 20 till Bollebygd (Tassen), väl värt en tur för att få ordning på hojen! Minns själv när jag nyss köpt min sporre, helt oduglig på lågvarv och i låga farter.

  4. #84
    Äntligen så dök det upp en begagnad sadelkuts i rätt färg på ebay. Så nu är det bara att invänta leverans.

  5. #85
    Vojne Vojne den misssade jag och rätt färg o allt! Grattis!!

    Funderar på att göra en i polyesterplast med plats för lite verktyg. Originalen är ju inte gratis precis.

  6. #86
    Nä det är därför jag har dragit på det, tror att probike ville ha närmare 3500:-
    Nu blev det 1900:- vilket också är massor av pengar för en plastbit.
    Ja kan man göra det själv så är det nog en finfin idé

  7. #87
    Va kör ni med för styren på era XR?? Jag fundrar på och beställa ett biltwell tracker

  8. #88
    Biltwell tracker har jag på min. Jag är nöjd med den något mer framåtlutande körställningen, det passar till hojens egenskaper tycker jag. Och framför allt tycker jag det är mycket snyggare.

    - - - Uppdaterad - - -

    http://doolycheck.imgur.com/all/

    Det enda negativa med styret är att jag inte ser ett smack i backspeglarna.

  9. #89
    Jag rekomenderar alltid styrändspeglar av någon sort .Jag kör med Biltemas billiga .
    Tycker man det blir för brett så räcker det med en på vänstersidan. Man ser ändå tillräckligt bakom hojen utan armbågar eller knän i siktfältet.

  10. #90
    Jag har funderat på den lösningen också, helst vill jag ha ett par som liknar dom som sitter på Thruxton i så fall, kanske det sker under vintern.

  11. #91
    Så var äntligen sadelkutsen på plats.
    Otroligt skönt att bli av med bakre "sadeln"

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0341.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	43,1 KB 
Id:	15715Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0343~2.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	74,9 KB 
Id:	15716

  12. #92
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Ser skitbra ut.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  13. #93
    Tackar! jag är mycket nöjd med köpet samt att färgmatchningen var perfekt.
    Nu blir det till att leda blås under vintern.

  14. #94
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Biltwell tracker har jag på min. Jag är nöjd med den något mer framåtlutande körställningen, det passar till hojens egenskaper tycker jag. Och framför allt tycker jag det är mycket snyggare.

    - - - Uppdaterad - - -

    http://doolycheck.imgur.com/all/

    Det enda negativa med styret är att jag inte ser ett smack i backspeglarna.
    Kul att du är nöjd med styret!
    Sportster 48! 👊

  15. #95
    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Kul att du är nöjd med styret!

  16. #96
    Hur många tum är bakre dämparna original? Jag har fått för mig att det är 12 tum men fattar f*n inte vilka punkter man mäter mellan. Tänkte nämligen investera i ett par bättre dämpare under vintern.

    - - - Uppdaterad - - -

    Bra prishttp://www2.motospeed.se/realista.asp

  17. #97
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Sitter det inte justerbara showa på xr??
    Sportster 48! 👊

  18. #98
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Hur många tum är bakre dämparna original? Jag har fått för mig att det är 12 tum men fattar f*n inte vilka punkter man mäter mellan. Tänkte nämligen investera i ett par bättre dämpare under vintern.

    - - - Uppdaterad - - -

    Bra prishttp://www2.motospeed.se/realista.asp
    12" låter väldigt lite, skulle gissa mer runt 14". Du mäter cc-avståndet mellan bulthålen. Vilka dämpare är det du tittar på? Original på XR är ju inte direkt kattskit så överväger du att skaffa bättre så ska du titta på Öhlins, Penske, Jacugar, Wilbers mm.
    Senast redigerat av Martin den 2014-11-25 klockan 16:08.

  19. #99
    Ah! det var så jag mätte!
    Originaldämparna på 08:or och 09:orna är inge vidare, sen uppdaterades de och blev bra.

    Vid närmare titt så har du så klart rätt Kling, 5 lägen finns det. Men det lutar år wilbers eller Bittubo om jag ska köpa fullt justerbara, Öhlins är så klart önskvärt men då pratar vi ett antal tusen till.

    Men de i annonsen ska vara bra för sitt pris om jag förstått rätt!??!

  20. #100
    Din länk tar mig bara till en lång lista av rea-artiklar, vad är det för dämpare du har tittat på?

Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Swingarm XR1200
    Av Cricke i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 21:31
  2. xr1200
    Av doolycheck i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 09:17
  3. XR1200 från Stockholm
    Av #1725 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 05:57
  4. Verkstadsmanual xr1200
    Av Sidahenke i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 16:09
  5. XR1200 RR Carbon
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 19:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •