Idag har man varit med familjen på motormässa på Bella Center i vårat rödvide grannland, träffade Pulare, Tyskjävel och deras sällskap och det är lika trevligt varje gång man får ett ansikte på sin forumfamilj, skål o tack från la familia Slycke...
Utskriftsvy
Idag har man varit med familjen på motormässa på Bella Center i vårat rödvide grannland, träffade Pulare, Tyskjävel och deras sällskap och det är lika trevligt varje gång man får ett ansikte på sin forumfamilj, skål o tack från la familia Slycke...
PTB59 o Admin
Ska bli Big Bore med 10.5:1 smidda kolvar och Andrews TW37 kammar,justerbar tändning och portade toppar med större ventiler och HSR42 på detta....Mitt mål skulle väl vara att spräcka 100hk gränsen men mitt avgassystem sätter nog stopp där st; Om man fick önska så va faan 150hk /200nm vore inte fel pl;
Idag blev vi färdiga med Songa Delta plattformenvc;Imorgon börjar vi etablera oss på Songa Trym som står ett par hundra meter bort. Sen blir det hemgång på tisdag för några dagar i väntan på material till nästa projekt.Idag skålas det med en sixpack Tuborgbr;på er alla!
Skål på dig xbonees, här e de lite mer än sixpack.....ha d gott
...är man uppe allt för tidigt. :( Hade hellre Sova ett tag till.
Men å andra sidan, jobbar jag bara fyra dagar nästa vecka så...
... saknar jag min hoj mer än vanligt så jag ringde en vän och lånade hans hoj över dagen.
Tur att man har vänner som ställer upp :)
Honda ??
Hade en bra tillfälle att prova min nya el-uppvärmda handskar under helgen .. körde till Falkenberg fredag kväll.. hem igen idag, fungerade bra ... inga frusna händer Banana
Bifogad fil 9507
Topparna ska moddas till 90cc förbränningsrum samtidigt som dom får större ventiler,har räknat på detta å de borde bli OK thb;
- - - Uppdaterad - - -
Rev motorn lite till ikväll,nästa steg blir att plocka lös kammarna.
http://forumbilder.se/images/f34201260257Pad96.jpg
NickeR: Vägarna till målet kan vara olika. Det blir säkert brathb;
Drog en liten runda och lufta svärfars Sporre. Kanonväder häromkring idag:cool:
Idag.. och igår har jag installerad windows 8 på 3 maskiner.. En xp,en vista och en w7..
alla byten av operativsystem gikk bra förutom på w7-maskinen.. där sparade den inte picasa til windows.old-filen så nogra hundra bilder försvann.
Tuff som jag är så valde jag "spara ingenting" och förväntade att kunne hämta fram filer från det gamla systemet.
Mycket må hämtas påny av program som Java (kan bara köras från skrivbordet i w8). antivirus och många fler,men dom essensiella som grafikkdrivare blir med.
Nettverkskorten (wifi delen) på dom eldsta maskinerna ville inte virka i w8,men det visste jag så jag kjöpte flera D-link wifienheter da Expert crashed&burned,
8 är lynraskt och så snart man har fått slengt ut skiten från Microsoft som för det mesta är reklam och ersatt med chrome osv. fungerar alt 100%.
Dom 3 maskinerna är nu synkroniserade mot varann på et sätt som är mycket bättre än det gamla "hemmanettverk".