Sitter det en power c. i den så är dom inte i bruk. sest/sert använder 02 sensorer.
Har köpt en steg 3 trimmad big twin, softail nightrain, gjort av mckonsult.
Något som någon kanske kan svara mig på är varför man i samband med det kopplade ur O2 sensorerna i avgassystemet?
Dom fyller väl en vettig funktion, än mer på en trimmad motor med tanke på bänkning osv?
—--------------
All comfort was sacrified for style
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Sitter det en power c. i den så är dom inte i bruk. sest/sert använder 02 sensorer.
Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.
Inget bra svar men ett stort grattis till nya hojen
Likadant på min, är borttagna och pluggade.
Troligtvis sitter det en pc 5a i den som inte använder sonderna men du kan i så fall koppla in en Auto tuner med sonder som reglerar systemet. eller ännu bättre släng skiten o kör med en SERT i stället som fungerar överlägset bäst om man inte kör överladd som jag och är tvungen att ha skiten. Grattis till ny hoj men inte valet
Senast redigerat av Lasse.S den 2014-03-12 klockan 08:09.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Så här ser en map ut i sert, Pluggar man kablarna är den låst i ett fast värde, jag kan inte se några fördelar alls med det mer än att det gör det väldigt enkelt för den som bänkar den som blir i princip helt ogjort om inte dom rotat i tändmappen möjligtvis men det verkar dom inte vara kompetenta nog till att gjort.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Grattis Henke! Va kul med ny hoj.
Jag har en PCIII på min och där är o2 pluggade bland annat. PC5 verkar bara funka på -09 och framåt men då har man som sagt autotune möjlighet.
Sitter själv och kollar på lämplig box med autotune då triken inte ryms in på någon bromsbänk
Ah jag hajjar
—--------------
All comfort was sacrified for style
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Sorry henrik, bara lite surjämsk humor
Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.
Jag har pipig röst o rakar mig med frottehanduk så är ett tag kvar för mig till mörka sidan
—--------------
All comfort was sacrified for style
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Lasse jag fick svar från firman jag köpte cykeln av.
"Lambdasonderna ska inte sitta i när man kör med tuner dessa avaktiverar man. Ang bänkning/mappning så använder man sonderna i bänken för att göra detta. "
Är det något du känner till?
—--------------
All comfort was sacrified for style
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Nä dom skall självklart sitta kvar och "tunern" är bara ett elektroniskt verktyg för att komma åt hojens dator för att kunna skriva i dem manuellt och kunna göra dom förändringar som krävs när man byter luft o buller eller förändrar flödet med andra kammar osv, tar du bort lambdorna o pluggar tror hojens dator att avgasvärdera är konstanta oavsett varvtal, bränsle, temperatur mm, du försämrar alltså ett fint fungerande system, en hårt trimmad race motor som alltid går på en typ av bränsle där man också enbart är ute efter effekt och inte tar hänsyn till bränsle förbrukning osv fyller dom ingen funktion eller PC som kör sina mappar enbart på gashandtaget och trycksensorn i insuget. Har du super tunern tycker jag du skall sätta i lambdorna och åka till någon duktig som kan bänka den.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Vad innebär "steg 3-trim" egentligen? Luft och buller, kammar, borr, portning, högkomp?
Jag är egentligen inte rätt man o svara på det men förstått det som du skriver.
Steg 1 luft o buller
Steg 2 + kammar o borrning av cylindrar
Steg 3 även portning av topparna
Steg 4 som steg 3 men mer detaljarbete och raceprylar o karaktär på motorn.
Men som sagt jag är inte säker på det.
—--------------
All comfort was sacrified for style
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Bokmärken