Det finns en enkel lösning på alla problem. Shovelhead...
Men belten ska inte vandra åt nått håll när man snurrar hjulet, på främre beltdrevet. Hur hårt spänd? Ganska hårt spänd...
Har en road king-01 som jag precis renoverat kamplatta och stötstänger på. Var ute och körde en 7-8 mil igår och på slutet av turen så började det låta i 4:ans växel vid gaspådrag, ett metalliskt läte från vxl-lådan. Har någon en god ide om vad det kan vara ? Jag har kollat så att drivbälten sitter ngt sånär rakt och att däcken linar. skall jag slacka på bälten och justera om från början. Finns det någon som har ett bra tips på hur man på bästa sätt får bakhjulet i linje med framhjulet så att bälten sitter rakt ? Tacksam för alla svar, börjar bli lagom trött på skiten nu.....Ha det bra
Det finns en enkel lösning på alla problem. Shovelhead...
Men belten ska inte vandra åt nått håll när man snurrar hjulet, på främre beltdrevet. Hur hårt spänd? Ganska hårt spänd...
Trägen vinner!
Belten ska på längsta biten undertill gå att vrida 90 grader om man tar i lagom.
För tajt belt skadar lager o låda.
http://www.bikeline.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl
det finns olika fabrikat o bredder med olika styvheter, jag rekommenderar att köpa ett verktyg i länken o läsa i manualen till din hoj hur hårt det skall vara och göra rätt.
sök på art nr 90-0370
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Bokmärken