Resultatet av provkörning är att jag märker ingen skillnad mot innan men och andra sidan så var jag ju max uppe i 100km och på rak väg och den känns stabil. Har ju frugans Sportster att jämföra med då den har en Järnhästens breddade och 4gr rake påkronan och den vill gärna tippa över lite snabbare.
Ärligt talat så i min iver att få dit grejorna så glömde jag att mäta den med orginalrejket. Men det är inte så mycket som den har sjunkt. Jag har ju luftfjädring så jag kan ju justera ner den lite till om jag vill.
Du kan ju montera på ett sänkkit bak i värsta fall. Med dom kan du ju få ner bakänden ca 2". Var och tittade på hojen nu och den verkar till att ligga i våg efter rejkningen. Jag har ju byggt min egen baksving och då la jag in en sänkning på 2" redan när jag tillverkade den, men jag har inte tryck ner den mer med luftdämparna så den motsvarar en standard hoj med 2" sänkning.
Kolla här dom tyckte hojen såg bra ut och ville ha den i sin katalog.
http://vulcanworks.net/store_4/produ...&cat=28&page=1
grattis, innerst inne är vi alla bekräftelse-narkomaner ,alltid gott att få egot kittlat.
Bokmärken