Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Flytta lampfäste

  1. #1

    Flytta lampfäste

    Tjaba! Har en Sporre -91:a och har i många år funderat på att byta ut framlampan med tillhörande "keps" eftersom jag alltid tyckt att det förfular hela fronten. Har någon gjort samma operation och är det isåfall "bara" att borra hål i nedre delen av gaffelkronan, dit med ett nytt fäste och på med ny lampa (+ lite nya kabeldragningar förstås...) eller är det mera komplicerat än så? Vore kul om någon hade gjort något liknande och kunde bidra med lite bilder i så fall. Med tack på förhand och vårhälsningar från Tullinge.

  2. #2
    Halloj.

    Jag skall göra det på mitt Sportsterbygge.
    Jag kommer nog göra "som vanligt" om man sätter lampa i kronan.
    Dvs. borra ett bulthål genom underkronan och sätta fast lampan, tror inte det e hela världen med ett litet hål för typ en 5/16" bult.
    Med ett sånt här fäste

    Annars kan man ju ha de sittandes i gaffelbenen, rackarns fräsigt det åxå och så slipper man borra hål i kronan.
    Typ så här

  3. #3
    Dk Customs har ett kit dör detta ändamål ($50). Martin Lost har det på sin Iron. Riktigt schysst! Annars gör du som Jonas.L säger och borrar nytt hål i nedre kronan, du måste dock rotera lampan för den kommer hamna "upp och ner", kablarna kommer också hamna lite märkligt. Men en ny lampa kostar inte många spänn, du får en snygg för en 500.
    Eller beställ rubbet från dk Customs med lampa och allt för $135.

    http://www.dkcustomproducts.com/Head...-Kits_c110.htm

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  4. #4
    Jo jag håller med Forty8, själva lampan bör nog åxå bytas, inga stora pengar.
    Hela "kepsen" med lampa å allt får stryka på foten i ett sånt här projekt.
    Därför blev det ju aktuellt med den sidomonterade versionen, den kräver ju verkligen en nu lampa.
    Om man inte trollar med svetsen förstås, men det e ju ett helt annat projekt i så fall.

Liknande ämnen

  1. flytta tändningslåset på en softail -91-
    Av daniel1143 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-27, 13:35
  2. Flytta regskylt på Street Bob -13
    Av Hilding i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 22:17
  3. Flytta fotpinnar?
    Av legolasso i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-19, 23:04
  4. Flytta Chokemunstycket.
    Av Alexander Moberg i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-18, 09:17
  5. Flytta hastighetsmätaren på en Sporre -00
    Av Nasper i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 22:14

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •