Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vad har ni att säga om polis-electror?

  1. #1

    Vad har ni att säga om polis-electror?

    Jag sitter och slötittar lite på electror och roadkings i USA och inser att de ligger rätt bra i pris när olika polismyndigheter byter ut hela sin flotta. Det verkar som om de flesta byter vart annat år. Många har gått rätt långt, av naturliga skäl, men i bland ser man exemplar som knappt rullat alls och t.o.m. mer eller mindre nya hojar. Utrustningsmässigt så är de rätt spartanska. Luftfjädrad sadel verkar vara standard men i övrigt är de lika välfyllda som en eremits adressbok.

    Det är inte utan att man blir lite sugen. Farthållare är ett måste och det verkar de inte ha men på nyare (08-) hojar är det väl plug-and-play, bara att sätta dit en? Hur funkar det med stereo på en Electra - kan man smälla dit vilken bilstereo som helst?

  2. #2
    Det är väldigt varierande hur skicket är på Policehojarna i Staterna. Mekaniskt brukar det inte vara några problem (hojarna servas ju regelbundet), förutom att kopplingen ofta är bränd på dom. Detta för att de ligger och kör sakta i städerna och slirar på kopplingen.
    Det brukar vara en del repor och slitagemärken på dom, men oftast inget allvarligt.

    Jag har haft en 2009 RoadKing Police med 103" motorn och den gick kanonfint efter att jag bytt kopplingen. Den hade bara gått 1900 mil.

    Men som sagt skicket varierar. Köp en med så få mil som möjligt och helst om någon du kan lita på kan titta på den åt dig.
    D.F.W.T.B

Liknande ämnen

  1. Polis Kontroller
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 18:09
  2. Tagen av mc polis för buller
    Av GonZa i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-06-14, 23:16
  3. Tagen för buller av Mc polis
    Av GonZa i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 19:15
  4. Polis fälld för dödsolycka på MC.
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 05:30
  5. Amerikansk MC Polis med skillz!!
    Av ElMilagro. i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 09:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •