Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: hjälmar

  1. #1

    hjälmar

    Vad ska man ha på huvve då?
    De här Biltwell hjälmarna, är det nåt å ha? Himla snygg iaf.

    Haft en Shoei raid 2 som funkat bra i 9 år men känns inte så H-D. Tänkte byta. Vad har ni andra???

  2. #2
    Jag har kört med en Nolanpotta men beställde precis en Banditpotta istället, klart snygg hjälm och att den inte är godkänd tycker jag spelar mindre roll.
    Vet inget om Bitwells hjälmar men de ser helt ok ut tycker jag.

  3. #3
    I stan har jag denna och längre turer har jag en öppningsbar intergral hjälm som jag inte är riktigt nöjd med. Hörselproppar på om man ska stå ut allt vind fladder som uppstår.

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Vad ska man ha på huvve då?
    Det beror väl också lite på hur man värdesätter det man har i skallen,skit samma om det inte känns HD bara du är nöjd.
    Man får i regel det man betalar för.Åka med proppar känns ju B.Kör Arai utan proppar och är helnöjd.

  5. #5
    Inte heller behövt proppar med min Shoei. Men jag tänkte jag skulle skaffa mig en cool öppen hjälm att ha när man bara ska ner till byn å se ball ut
    Ska till mässan idag å kanske de har nåt å prova där tänkte jag.

  6. #6
    Köpte en öppen hjälm för 300 spänn på mässan! Icke godkänd men därmed väldigt liten. Ful färg men jag har ändå tänkt flaka den själv

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  7. #7
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Jag fick tag i en Shoei XR 1100 på mässan igår för 2995:- Kör kortare sträckor med öppen hjälm, hatar flygfän inne i hjälmen.

  8. #8
    Kör alltid med pott hjälm o kort brallor Det ska fan märkas om man går omkull

  9. #9
    Beställt ny hjälm idag. Vit Biltwell öppen hjälm med gul bubbelskärm. Köpte på ebay.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Kör alltid med pott hjälm o kort brallor Det ska fan märkas om man går omkull
    jag var inte så noga med skydd heller innan jag vurpa första gången. Fan det gör ont!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    Jag fick tag i en Shoei XR 1100 på mässan igår för 2995:- Kör kortare sträckor med öppen hjälm, hatar flygfän inne i hjälmen.
    Det var ett bra pris! Har en likadan (mattsvart) med klart och svart visir. Jävligt bra hjälm, bekväm, bra ventilation, imfri med pinlock systemet och framför allt väldigt tyst. Inget jobbigt vidbrus!

    Fast oftast (typ alltid) så kör jag med min svarta DMD hjälm. Godkänd och samtidigt en av dom minsta skalen på marknaden! Skönt, så slipper man se ut som en jäkla champinjon!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Fritte Visa inlägg
    hatar flygfän inne i hjälmen.
    Ja det är skönt att slippa dessa insekterna i nyllet,tänkte först ta av visiret och köra öppet som man gjort förr men det var
    så bra så det har fått sitta kvar.Har kört med typ potthjälmar förr men det kommer inte att ske igen

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Beställt ny hjälm idag. Vit Biltwell öppen hjälm med gul bubbelskärm. Köpte på ebay.

    - - - Uppdaterad - - -



    jag var inte så noga med skydd heller innan jag vurpa första gången. Fan det gör ont!
    Jooo jag har kört i två gånger så det har blivit långa sjukhus vistelsermen va fan det ska vara skönt o åka hoj också har aldrig fattat det där med skinkläder o intrgralhjälm när det är 15-20 grader varmt

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Jooo jag har kört i två gånger så det har blivit långa sjukhus vistelsermen va fan det ska vara skönt o åka hoj också har aldrig fattat det där med skinkläder o intrgralhjälm när det är 15-20 grader varmt
    Fast bara för att det gått bra tidigare betyder det ju inte att det gör det nästa gång! Det behövs så lite för att din och din familjs värld skall bli annorlunda för all framtid! Jag vet....
    Kör försiktigt, ha en riktig hjälm och ett bra ryggskydd! Hade ju varit tråkigt om du försvann innan vi hann träffas

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  14. #14
    Tänkte jag skulle ha min nya öppna hjälm för kortare turer hemmavid å så kan jag ha min gamla integralare när jag ska åka utanför kommunen.
    Hoppas den blir bra nu Biltwellhjälmen. lite vanskligt å köpa hjälm på ebay för man vet ju inte hur den passar. Tur den inte var alltför dyr ändå.
    Ska nog beställa nya stötdämpare på ebay också.. burly slammers. Vet inte vad det är jag har på nu men de slår igenom hela tiden å det går inte att ställa in hårdheten på dem.
    Sedan är det ny sadel också. Ställt in siktet på Sully´s dual banana seat.

  15. #15
    Bitwell hjälmarna är snygga.
    Men fy fan va stora dom är.....polaren köpte en i höstas...
    Han ser ut som en guldflakad champinjon med skiten på huvudet.....

    Nä jag kämpar på med min Nolan outlaw. Det e grejer d.
    Det är aldrig för sent att ge upp

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Latjo Visa inlägg
    Bitwell hjälmarna är snygga.
    Men fy fan va stora dom är.....polaren köpte en i höstas...
    Han ser ut som en guldflakad champinjon med skiten på huvudet.....

    Nä jag kämpar på med min Nolan outlaw. Det e grejer d.
    åh fan! attans! jag lägger ut en bild på hur ja ser ut med nya krukan på när den väl kommit så får man rösta här om huruvida jag ser ut som en idiot i den eller ej.

  17. Följande användare tackar modestrick för detta inlägg:

    Poe (2021-08-31)

  18. #17
    Tira, sicken har hämta sin nya kruka! Med gul bubbelskärm å allt. Va snyggt! Va cool jag ser ut va?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	biltwellhjälm.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	44,8 KB 
Id:	14076

  19. #18
    Väldigt retro.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  20. #19
    har min gamla mattsvarta pinstripade Nolan öppna flugfångare , säker nja kanske för 8 år sedan .

  21. #20
    Inte lätt att hitta en hjälm som inte ser ut att komma från månbas alfha,
    kör själv med en smutt och blå flake tommy helmet frånslutet av 70 talet med nolan no1 inside,
    måste vara skitsäkert det är ju två hjälmar i en!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. 3 Hjälmar
    Av Booner i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-09, 11:28
  2. Retrohjälmar - 70's
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 15:02
  3. Bandit hjälmar....bra eller anus?
    Av ElMilagro. i forum Off Topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 23:03
  4. Barnhjälmar, var köpa?
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 19:21

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •