Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: montera hastighetsdrivning i växellåda shovel rick rack

  1. #1
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    montera hastighetsdrivning i växellåda shovel rick rack

    hallå ja.
    fiunns det nån som vet om jag kan peta ner drivningen i det befintliga hålet eller måste jag demontera hela lådan för att få i det?
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  2. #2

  3. #3
    Du måste ha rätt grejer att sätta ihop. Det finns olika utväxlingar på hastighetsmätardrivningen. Om du har rätt grejer är det bara att stoppa i.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    D.F.W.T.B

  4. #4
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    tack. det löste sig!
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av tjockben Visa inlägg
    tack. det löste sig!

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    74
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av IDI Visa inlägg
    Du måste ha rätt grejer att sätta ihop. Det finns olika utväxlingar på hastighetsmätardrivningen. Om du har rätt grejer är det bara att stoppa i.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Dum fråga ----> går det att byta ut drivningen för att få olik utväxling? eller är de årsmodels anpassade så att de inte passar osv. monterade en vajerdriven minimätare men den visar fel ( återger att man kör långsamamre än vad man gör ). bakhjulet är av annan dimension så jag gissar att det är boven i dramat men om det gick att ändra på drivningen så vore det nog mindre risk för fortkörningsböter

  7. #7
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av linkan1340 Visa inlägg
    Dum fråga ----> går det att byta ut drivningen för att få olik utväxling? eller är de årsmodels anpassade så att de inte passar osv. monterade en vajerdriven minimätare men den visar fel ( återger att man kör långsamamre än vad man gör ). bakhjulet är av annan dimension så jag gissar att det är boven i dramat men om det gick att ändra på drivningen så vore det nog mindre risk för fortkörningsböter
    som IDI säger. tar du en mätare för framhjulsdrivning så är den utväxlad 2:1 medans en växellådsvisare är utväxlad 1:1. sen är dreven i lådårna olika beroende på årsmodell... 7, 11 eller 23 tänder tror jag det är. lätt att googla...min är en 77 och jag kör 23T på min.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  8. #8
    Jovisst går det att byta utväxlingen i mätardrivningen i lådan. De passar rakt av mellan åren. Dock är det som det nämns ovan olika 7, 11 och 23 tänder. Sedan är det ett litet helveta att montera stora drevet rakt och centrerat. Men det går med våld och värme. Samt att du självklart måste ha samma delning på de olika delarna i lådan. Ståldrivningen är egentligen skit då den kan knäcka lådan. Fiberdrivningen är nog bättre även om man rensar kuggarna. MEN inget av ovan kommer att hjälpa dig om du drevar om.

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    74
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av j-hov Visa inlägg
    Jovisst går det att byta utväxlingen i mätardrivningen i lådan. De passar rakt av mellan åren. Dock är det som det nämns ovan olika 7, 11 och 23 tänder. Sedan är det ett litet helveta att montera stora drevet rakt och centrerat. Men det går med våld och värme. Samt att du självklart måste ha samma delning på de olika delarna i lådan. Ståldrivningen är egentligen skit då den kan knäcka lådan. Fiberdrivningen är nog bättre även om man rensar kuggarna. MEN inget av ovan kommer att hjälpa dig om du drevar om.

    hmm... tror jag lär mig mätarens felmarginal ist :P

  10. #10

    montera hastighetsdrivning i växellåda shovel rick rack

    Köp små klistersiffror och sätt dom på mätarglaset vid verkliga 50, 70, 90 och 110.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    D.F.W.T.B

Liknande ämnen

  1. Rick rack låda och vagga
    Av Beemusup i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 23:08
  2. Växellåda
    Av Pela i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 20:49
  3. Avgasfäste/växellåda
    Av Lars Nilsson i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 17:27
  4. Växellådsproblem
    Av pålle i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 13:16
  5. Fråga från FaceBookmedlem ang växellådsproblem 78 Shovel.
    Av admin i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 22:06

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •