Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Någon som vet o kan el ???

  1. #1

    Någon som vet o kan el ???

    Har två sporrar 08 som varje år har strul med larm o startspärr på den ena kan jag inte ha stödet utfällt o starta eller låta den gå på tomgång stående på stödet Sååå nu är jag sååå jävla trött på skiten o vill plocka bort larm o spärrar Är det bara klippa av sladdarnaNäää så enkelt är det inte har jag fattat tydligen är dom nyare hojarna inte så roliga ens för tjuvarna att sno för det är krångligt med larm o spärr funktionen

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Har två sporrar 08 som varje år har strul med larm o startspärr på den ena kan jag inte ha stödet utfällt o starta eller låta den gå på tomgång stående på stödet Sååå nu är jag sååå jävla trött på skiten o vill plocka bort larm o spärrar Är det bara klippa av sladdarnaNäää så enkelt är det inte har jag fattat tydligen är dom nyare hojarna inte så roliga ens för tjuvarna att sno för det är krångligt med larm o spärr funktionen
    Den som du inte kan ha stödet nere på tex så är det nog bara nåt med kontakten/sensorn. Den sitter där nere plugga ur den och gör rent kontakten så kommer det antagligen att funka.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	54,5 KB 
Id:	13842Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	54,5 KB 
Id:	13842

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	57,0 KB 
Id:	13843

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Har två sporrar 08 som varje år har strul med larm o startspärr på den ena kan jag inte ha stödet utfällt o starta eller låta den gå på tomgång stående på stödet Sååå nu är jag sååå jävla trött på skiten o vill plocka bort larm o spärrar Är det bara klippa av sladdarnaNäää så enkelt är det inte har jag fattat tydligen är dom nyare hojarna inte så roliga ens för tjuvarna att sno för det är krångligt med larm o spärr funktionen
    Larmet vågar jag inte sia om men det går nog att googla fram ett svar på den frågan.

    Angående stöd-sensorn så hade jag börjat med att koppla ur kontakten märkt 2 på Forty8's första bild och se om den startat med stödet nere. Gör den det och det inte haglar felkoder så är det bara att plocka bort hela rasket därefter. Jag har ingen på min egen Nightster då det är en DOM så jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så.

    Lite bilder på vägen:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	jiffy1.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	78,5 KB 
Id:	13845Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	jiffy2.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	82,9 KB 
Id:	13846Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	jiffy3.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	89,5 KB 
Id:	13847Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	jiffy4.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	52,8 KB 
Id:	13848Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	jiffy.jpg 
Visningar:	32 
Storlek:	82,4 KB 
Id:	13844

  4. #4
    Alternativ två: http://www.harley-davidson-hangout.c...ch-bypass.html

    I tråden står också att läsa att:

    Anyway, a bit more digging around and I found a Brazilian guy who posted about just putting a 1K resistor between the ground wire (BK/GN) and the Jiffy Stand Sensor wire (GN/BN) (i.e. between pins 2&3) instead of the sensor. Tried this and it worked!
    Lycka till!

  5. #5
    Lite mer läsning: (Ja, jag är lite uttråkad...)
    http://xlforum.net/vbportal/forums/s...8&postcount=59

    The sportster uses an actual sensor.... a jumper will damage the ECU. What is required is a dropping resistor to inject the correct voltage back to the ECU to detect a "sidestand up" or "sidestand down" condition.

    The sensor uses 3 wires: one is a 5 volt power supply from the ecu (this is a constant 5 volts regardless of kickstand position), second is a ground (presumably for grounding the electromagnet in the sensor), third is a reference wire carrying current back to the ecu. On this third wire, the current varies depending on kickstand position. It carries about 4 volts when the kickstand is down and 1.99 volts when the kickstand is up. This is why you cannot just jump the two power wires. You need to run the 5 volt power wire thru a resistor dropping the voltage to approximately 2 volts before connecting it to the reference wire, thereby fooling the ecu into believing the sensor is still connected and the kickstand is up.
    En gammal hederlig spänningsdelare är alltså lösningen, försök inte kortsluta något för då är det risk att du friterar ECU'n.

  6. #6
    V.I.B Ravens avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    77
    Tackad: 2

    Nått sånt här skulle nog funka istället för sensorn.

    /JKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	dummy.jpg 
Visningar:	23 
Storlek:	5,4 KB 
Id:	13854

  7. #7
    TACKAR

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •