Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Lite grejer som jag lackat

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0

    Lite grejer som jag lackat

    Slänger upp lite grejer som jag lackat.
    Tanken är inte färdig än , testar lite olika stilar på den.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Harley tank 021.jpg   Harley tank 008.jpg   Harley tank 009.jpg   Harley tank 012.jpg   Harley tank 013.jpg  

    Harley tank 015.jpg   Harley tank 018.jpg  

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    Lite mer grejer
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer S40 och bowlingkäglor 024.jpg   Bowling käglor 001.jpg   Bowling käglor 005.jpg   Bowling käglor 013.jpg   Bowling käglor 105.jpg  

    IMG_5149.JPG   S40 och bowlingkäglor 005.jpg   S40 och bowlingkäglor 012.jpg  

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    några till
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Harley skärm 022.jpg   Harley skärm 015.jpg   Harley skärm 017.jpg   Harley skärm 020.jpg  

  4. #4
    Jävligt snyggt jobbat! Gillar trä imitationerna! Är det airbrushat på ljus bas och sen Candy?

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    en till
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMG_0323.jpg  

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Jävligt snyggt jobbat! Gillar trä imitationerna! Är det airbrushat på ljus bas och sen Candy?

    Sent from my C6603 using Tapatalk
    Tackar
    Vit bas sedan en egenmixad brun sedan har jag dragit med en slipduk och sedan dimmat över med lite gult
    till trämönstret hade jag gjort en mall på overheadfilm och dimmat över med svart ( airbrush ).
    Jag hade gärna använt House of Kolor Rootbeer skall vara väldigt bra att använda till träimitation även bra för att göra rost imitation
    slipduk från Jula http://www.jula.se/hard-slipduk-021953

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    sista för idag
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Honda 018.jpg   Bränslepump 023.jpg   Honda 006.jpg   Honda 014.jpg  

  8. #8
    Riktigt snyggt gjort! Ja jag har provat att lägga en vit bas sedan svarta "streck" och sen roothbeer Candy på det.. Men mina streck har inte samma liv som dina är väl sånt som skiljer en konstnär från en klåpare antar jag köper all min Candy och flake från hotrodswede.se bra att ha med o göra, snabb leverans och bra priser! Helt ok grejer, iaf candyn och flaken

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Riktigt snyggt gjort! Ja jag har provat att lägga en vit bas sedan svarta "streck" och sen roothbeer Candy på det.. Men mina streck har inte samma liv som dina är väl sånt som skiljer en konstnär från en klåpare antar jag köper all min Candy och flake från hotrodswede.se bra att ha med o göra, snabb leverans och bra priser! Helt ok grejer, iaf candyn och flaken

    Sent from my C6603 using Tapatalk
    Testa och gör en mall på en overheadfilm , använd en lödkolv för att "skära/bränna" ut mönstret
    Den här använde jag som ref bild http://www.daveartairbrushshop.com/c...set-p-796.html
    lägg overheadfilmen ovan på och rita av sedan är det bara att bränna efter det man ritat
    lägg på den bruna färgen blött och använd slipduken för att skapa lite träeffekt , blir lite vit som kommer fram
    så dimmar du försiktikt med gult så försvinner det vita
    och sedan är det bara att använda mallen och dimma på med svart , inte för mycket svart.
    Bottenkåpan var första gången som jag testade trä imitation ( kollat på några dvd innan för att få info om hur man gör )

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    jag kunde inte hålla mig , här kommer några som jag gjort i veckanKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	Polestar 010.jpg 
Visningar:	88 
Storlek:	48,7 KB 
Id:	13661Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Polestar 007.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	13662Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Polestar 009.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	39,6 KB 
Id:	13663

  11. #11
    Är vattendropparna gjorda med airbrush eller är det det gamla hederliga tricket med vattenspruta? den röda, är det hok marbelizer? Riktigt snygga grejer!

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  12. #12
    Som gammal bowlare kan man inte göra annat än att tycka käglorna är skitfräcka Önskar att man var konstnärligt lagd men tyvärr är det inte så....

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Är vattendropparna gjorda med airbrush eller är det det gamla hederliga tricket med vattenspruta? den röda, är det hok marbelizer? Riktigt snygga grejer!

    Sent from my C6603 using Tapatalk
    Vattendropparna är efter det gamla tricket med vattenspruta.
    Det röda är silver bas sedan svart över det ( fast bäst är svart bas med silver ovanpå ) , när man lagt på det svarta blött så lägger man sån
    där plast man kan använda för att plasta in mackor med över och så trycker/skrynklar man det , när man tar bort den så kan man dutta lite till med
    plasten sedan röd kandy ovanpå

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Fullsize Visa inlägg
    Som gammal bowlare kan man inte göra annat än att tycka käglorna är skitfräcka Önskar att man var konstnärligt lagd men tyvärr är det inte så....
    Tackar , finns ju massa hjälpmedel som underlättar.
    Käglorna är halvjobbiga att lacka pga formen
    Senast redigerat av softail84 den 2013-12-16 klockan 08:30. Anledning: lägga till lite

  14. #14
    Har funderat på om det går att göra så med vanlig lack! Hok har en spec marbelizer som är öppen längre och blir väldigt tjock som är till för att sedan skrynkla gladpack i men då. Funkar det alltså med vanlig lack oxå

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    Just det ja gladpack heter det ju :-)
    Japp jag lyckades med vanlig lack

  16. #16
    Riktigt bra jobb

  17. #17
    Lite sugen på att lägga en silver bas, sen har jag 1 burk Volvo saffran som jag tänkte lägga på silverbasen.. Sen pressa gladpack på det och sen lägga ek isblå kandy jag har hemma uppe på allt.. Borde bli en snygg skiftning i grön och isblå

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Ni som kan lackering, hur lackar man "rost", är airbrush ett krav? Typ denna: http://www.hdforums.com/forum/tourin...inad-bike.html

    Jag måste även ha en sliten, vit "sheriffstjärna" med HPD i mitten, hur får man till det?

  19. #19
    Den där känns som man kan göra med en brun bas, lägg ett lager blå och våtslipa ner dom ställena du vill ha bruna och sen en matt klarlack..

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Den där känns som man kan göra med en brun bas, lägg ett lager blå och våtslipa ner dom ställena du vill ha bruna och sen en matt klarlack..
    Jag har intew riktigt hunnit än, håller på med et (garage)bygge just nu. Jag har köpt lite sprayburkar på Biltema att experimentera med.

Liknande ämnen

  1. Grejer till dyna -07
    Av Erik i forum Säljes
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-11-16, 16:06
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-18, 15:32
  3. Sportster/Softtaildelar. Mycket grejer!
    Av Martin Emanuelsson i forum Säljes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 16:01
  4. Mektips med stort M! Det här är nyttiga grejer och viktigt!!!!
    Av hasse diesel i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 20:19
  5. Sälja grejer tips: Motorsidan.se
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 16:21

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •