Sidan 18 av 18 FörstaFörsta ... 8161718
Resultat 341 till 354 av 354

Ämne: Min mod tråd - Sportster Forty Eight

  1. #341
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Kan se om jag kan skaka fram en bild på det. Saknar bilder på din racer, kan du inte posta nåt så vi får se hur det går för dig med raketkonverteringen!
    Haha, det gamla aset blir ju aldrig klart! Projektet tog en helomvändning i vintras så just nu är det bara en ram med en motor i, sving och stötdämpare är av, fotpinnar och avgas är av, gaffel och krona är av, hälften av elen saknas mm mm. Gjorde faktiskt klart nya styret idag med invändig el dock, så några små framsteg gör jag! Dom nya fälgarna är ekrade men jag lämnade dom för balansering till en som kan, passar på att slänga på nya gummin samtidigt. Han är dock på semester någon vecka till. Förhoppningsvis rullar "något" på vägarna när det är säsong!

  2. #342
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Varit rätt dålig på att uppdatera min egna tråd! Men nytt (från i höstas) är iaf gultonad framlampa och borttagna backspeglar från styret, såg ändå bara armbågarna i dom. Hade jag sett mer än mina egna kroppsdelar och vad som faktiskt hade jagat ikapp mig bakifrån så hade man kanske sluppit 3200kr i böter och en regbesiktning á 1000kr! Skit samma! Det var det och livet går vidare...en spegel sitter numera fäst i nedre kronan på vä sida.


    SnyggtMen a fan fick du 3200:- + reg bes för du inte hade speglar

    SNYGGTMen va fan fick du 3200:- i böter + reg bes för att du inte hade speglar

  3. #343
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    SNYGGTMen va fan fick du 3200:- i böter + reg bes för att du inte hade speglar
    Ha ha nä fan! Det var för fortkörning och regbesikning för buller och otillåten regskylt. Dom e la för Goa änna dom däringa potatisgrisarna

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  4. #344
    Ok!Dom jävlarna kan välla lägga sin tid på annat för helvete "FUCK ALL THEM COPS"

  5. #345
    Lyckades du skaka fram någon bild på infästningen? Lite nyfiken då jag funderar på samma lösning. För att fjäska lite extra så får du en färsk bild på mitt åbäke, nya fälgarna är hämtade från balansering och har så sakteligen börjat skruva ihop den:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1918.jpg 
Visningar:	301 
Storlek:	64,0 KB 
Id:	16355

    Väntar fortfarande på den nya bromspumpen, filter till vevhusvent, måste hitta "rätt" lampa mm mm. Som du ser så är det en hel del kvar att göra...

  6. #346
    Jösses så köttigt bygge! Underbart med all dokumentation... Riktigt snyggt resultat, är du klar nu? Eller är det a'la japanska trädgård?

  7. #347
    V.I.B burningheads avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Tackad: 13
    Det här är ett grymt coolt & inspirerande bygge du har med din Forty8.
    Bor själv i Göteborgsområdet och håller på med min XR1200.

    Hur fixade du till "gula" framlampan?
    Skulle vilja testa det på min XR.

  8. #348
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    20
    Tackad: 0
    Riktigt snyggt! Funderar också på att tona framlampan gul.

  9. #349
    Citat Ursprungligen postat av kallekula82 Visa inlägg
    Jösses så köttigt bygge! Underbart med all dokumentation... Riktigt snyggt resultat, är du klar nu? Eller är det a'la japanska trädgård?
    Man tackar! Den är väl rätt klar egentligen men som vanligt så har man tusen planer ha ha. Blir ev mid controls och kanske ett annat styre. Men jag får se, har ju caferacer som skall bli klar också

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av burninghead Visa inlägg
    Det här är ett grymt coolt & inspirerande bygge du har med din Forty8.
    Bor själv i Göteborgsområdet och håller på med min XR1200.

    Hur fixade du till "gula" framlampan?
    Skulle vilja testa det på min XR.

    Tack så mkt! Då får vi ta en sväng ihop nu när vi har så göttigt väder!
    Jag använde en gul strålkastarfilm från Biltema. Jag använde alla svordomar jag kunde när jag monterade den och resultatet är ändå tveksamt Det var ett riktigt skitjobb kan jag säga! Använde hårtork, värmepistol är säkert bättre, för att sträcka filmen över lampan. Men en film av högre kvalitet gör säkert jobbet enklare och med bättre resultat.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av mrkndr Visa inlägg
    Riktigt snyggt! Funderar också på att tona framlampan gul.
    Tack! Bara att köra på! Tips från coachen...köp kvalitetsfilm istället för den från Biltema!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #350
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Lyckades du skaka fram någon bild på infästningen? Lite nyfiken då jag funderar på samma lösning. För att fjäska lite extra så får du en färsk bild på mitt åbäke, nya fälgarna är hämtade från balansering och har så sakteligen börjat skruva ihop den:

    Väntar fortfarande på den nya bromspumpen, filter till vevhusvent, måste hitta "rätt" lampa mm mm. Som du ser så är det en hel del kvar att göra...
    En del kvar ser jag Ser ut som du får lägga på en rem så du kan komma ut på vägarna och skrapa lite knä
    Har bytt ställe nu så nu sitter spegeln längst ner på styret istället med en 1" pulverlackad "klämma" men Jag har en bild på monteringen på kronan som jag kan skicka...har du instagram så kan du få den den vägen.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #351
    V.I.B burningheads avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Tackad: 13
    Ja det hade varit kul att träffas i Göteborg och dra en sväng...
    Har prylar på lack och inväntar lite annat, så det hinner bli ännu bättre väder. ;-)

  12. #352
    Snygg hojj.
    Är sugen på att skaffa en väska från Lejonkulan (Kör Sportster 48). Har du varit nöjd med din?

    mvh
    Tobias

  13. #353
    Snygg hojj.
    Är sugen på att skaffa en väska från Lejonkulan (Kör Sportster 48). Har du varit nöjd med din?

    Angående din bot... Är de sura om man kör med regskylt på sidan av hojjen?

    mvh
    Tobias

  14. #354
    Citat Ursprungligen postat av sir.tooby Visa inlägg
    Snygg hojj.
    Är sugen på att skaffa en väska från Lejonkulan (Kör Sportster 48). Har du varit nöjd med din?

    Angående din bot... Är de sura om man kör med regskylt på sidan av hojjen?

    mvh
    Tobias
    Yes en kanonväska! Har haft den på dom två senaste hojarna och behöll den även denna gången jag sålde.

    Beror väl på men det finns inget som förbjuder sidomonterad skylt. Den måste däremot vara synlig från andra sidan också och inte bara bakifrån och från sidan den är monterad på samt såklart ha "rätt" storlek. Jag hade en liten USA-skylt...

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  15. Följande användare tackar Forty8 för detta inlägg:

    sir.tooby (2016-01-03)

Sidan 18 av 18 FörstaFörsta ... 8161718

Liknande ämnen

  1. Köpa Sportster forty-eight
    Av statemachine i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 00:02
  2. Ny här med en forty-eight
    Av corbijn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 12:57
  3. Sportster Forty-Eight sadel och styre
    Av HDRina i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-23, 00:46
  4. Sportster Forty Eight luft och buller
    Av Joakim Ekerfeldt i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 11:05
  5. Sänka forty-eight
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 18:42

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •