Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur många av er åker hoj på vintern??

  1. #1

    Hur många av er åker hoj på vintern??

    Själv köpte jag en Kinesisk Chang-Jiang med sidovagn för några år sedan,(kopia på ryssen som i sin tur kopierade tysken!),och det är hur fräckt som helst!!
    På med kläder o ut o gasa,får väldigt mycket uppmärksamhet vart jag än åker,går ju inte att komma ifrån att det gått lite inflation i Harley,folk tycker det är skoj med nåt annat ibland!
    Köp en gammal bushoj o ut o gasa i vinter,rekommenderas!!


    //Robban

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Kör året runt, men 2012 köpte jag en Africa Twin för skit väder men sedan har upptäckt att köra grusvägar är roligt också. Det är aldrig dåligt väder bara dåliga kläder.
    Synd att det finns en viss Harley folk att tro Harley är den enda Hoj i världen.






  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Kör året runt, men 2012 köpte jag en Africa Twin för skit väder men sedan har upptäckt att köra grusvägar är roligt också. Det är aldrig dåligt väder bara dåliga kläder.
    kör du med dubbdäck BB?
    håller på som bäst med att "grus-anpassa" min sporre, hinner väl inte få ut den i vinter men till nästa år funderar jag om inte dubbdäck skulle kunna förläng säsongen till åtminstone 360 dagar?

  4. #4
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Har övervägt att använda dubbdäck även skruv dubbar men har läst att de är skit dåligt att köra med på vanliga vägar, okej om det är bara snö och is, jag bor här nere i skåne och kör med off road däck odubbade .. men det skulle vara ett alternativ om jag bodde upp i Norrland. Att hitta dubbdäck för en sportster skulle vara svårt men lycka till, andra har gjort det


  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Synd att det finns en viss Harley folk att tro Harley är den enda Hoj i världen.
    Ja men det visar ju bara hur trångsynt man är.Har kört lite engelskt på vintern tidigare men inte nu på några år.Men Dominatorn är
    ett bra komplement till HD,n för det är jäkla skoj att köra på skogs/grusvägar än bara på asfalt.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    Själv köpte jag en Kinesisk Chang-Jiang med sidovagn för några år sedan,(kopia på ryssen som i sin tur kopierade tysken!),och det är hur fräckt som helst!!
    På med kläder o ut o gasa,får väldigt mycket uppmärksamhet vart jag än åker,går ju inte att komma ifrån att det gått lite inflation i Harley,folk tycker det är skoj med nåt annat ibland!
    Köp en gammal bushoj o ut o gasa i vinter,rekommenderas!!


    //Robban
    Jag är riktig sugen, men inte med min nuvarande hoj. Skulle vara kul att ha en av försvarets gamla Husqvarna, dom som man kunder montera skidor på.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Macke Visa inlägg
    Jag är riktig sugen, men inte med min nuvarande hoj. Skulle vara kul att ha en av försvarets gamla Husqvarna, dom som man kunder montera skidor på.
    vassego http://www.blocket.se/malmo/Militar_....htm?ca=18&w=3

  8. #8
    Jag letar fortfarande en billig vinterhoj/grushoj men beg.marknaden är stendöd i Västerbotten just nu. Det hade varit kul att köra Sportstern även på vintern men har insett att den nog blir väldigt förstörd av vägsaltet då. I nuläget har vi då liks inget kul väder att köra i ändå, bara underkylt regn och skit.

    För den som är intresserad av vinterkörning med mc så finns en del filmer & tips på denna sida: http://www.saarela.se/
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Det hade varit kul att köra Sportstern även på vintern men har insett att den nog blir väldigt förstörd av vägsaltet då.
    Jag kommer ihåg att jag körde i snöslask blandat med vägsalt med stelbenaren å de va ingen höjdare,de va ett jäkla tvättande för att få bort detta.
    Detta var för ca 25 år sen,de kanske inte har så koncentrerat nu men det har jag ingen aning om.Var ju lite spännade med bredställ och aphänget

Liknande ämnen

  1. FILM: När det är som vår mitt i vintern
    Av JohnnyRocker i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-11, 00:15
  2. Vad händer under vintern?
    Av Petter i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 19:43
  3. Rösta, Har du ställt in hojen för vintern?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 20:50
  4. Vintern kommer.
    Av xbones i forum Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 21:43
  5. Köra hoj på vintern?
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 21:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •