Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Tömma soppa ur tank

  1. #1

    Lightbulb Tömma soppa ur tank

    Hallå!

    Någon som har bra tips på hur man får ut soppan ur tanken på en Softail -07?

    Ska lacka om hojen och demontera tanken. tyvärr har jag redan demonterat en jävla massa men har 10l soppa i tanken. Så jag kan inte rulla ut hojen längre utan måste demontera tanken i garaget. Får inte loss den utan att ta bort fördelarröret mellan halvorna, och lossar man det lär det börja rinna från bägge halvor.

    Slanga eller finns det bättre alternativ?

  2. #2
    jag gjorde det på en softail 03, men vi var 2 pers, jag tog bort fördelarröret mellan tankhalvorna, och jag hade säkert 10 liter soppa i tanken, en tratt och två 5 litersdunkar och en trasa under om man spiller lite. Ja det gick bra, det var ju fyra händer som såg till att bensinen kom där den skulle. :-)

  3. #3
    Precis, då börjar det ju rinna på två ställen. Får fixa lite slang och ett par extra händer.

  4. #4
    Du kan ju börja med att slanga ur det mesta.

  5. #5
    Jag tappade ur min Fat Bob tank själv via fördelarslangen men det sölade lite vilket det kanske inte hade gjort om man var två.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    10
    Tackad: 0
    När jag tömde tanken på min rocker nyss köpte jag en väldigt simpel vacum sug på Biltema,ser ut som en fettspruta ungefär,tror den kostade ca 150kr den funka klockers!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Agaton Visa inlägg
    När jag tömde tanken på min rocker nyss köpte jag en väldigt simpel vacum sug på Biltema,ser ut som en fettspruta ungefär,tror den kostade ca 150kr den funka klockers!
    Ska kolla upp det!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Agaton Visa inlägg
    När jag tömde tanken på min rocker nyss köpte jag en väldigt simpel vacum sug på Biltema,ser ut som en fettspruta ungefär,tror den kostade ca 150kr den funka klockers!
    En sådan har jag till min hjälp när jag byter olja på choppern. Jag har en 20-kronors sughävert från Biltema också för bensin och oljor, kanonbra!

  9. #9
    hissa upp cykeln lite i fram så all soppa rinner bak i tanken och sug ur soppan sen är det bara att ta bort slangen mellan tankhalvoran och lyfta av tanken och tömma ur det sista. Har funkat för mig varje gång jag behövt ta av tanken när man är ensam i garaget.

  10. #10
    Av någon konstig anledning lyckad jag både duscha o bada i bensin var gång.
    Det är bra att vara 2 st, men jag orkar aldrig vänta.
    Även om man lyckats slanga ut det mesta, blir det alltid kvar till ett julbad. :-)

  11. #11
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Jag har haft denna i några år: http://www.jula.se/oljebytarpump-650207
    Mest har jag den till oljebyte på gräsklipparn och snöslungan, men den används flitigt av grannens grabb när han håller på med moppen också, vad han nu gör med den men jag tror att han tömt tanken nån gång.
    F.ö. vet jag att den tål bromsvätska också.
    En rätt ok mojäng faktiskt.

  12. #12
    En bra liten pump en sån måste införskaffas, underlättar en hel del då om tanken ska tömmas i vinter.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. tank och kromad tank konsol
    Av hayabusa i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-29, 22:03
  2. Höja tank med Tank Lift Kit
    Av d860312 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-05-27, 17:04
  3. Höja tank med Tank Lift Kit
    Av d860312 i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-13, 21:39
  4. tank
    Av musclegear i forum Köpes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-24, 12:59
  5. Soppa i äldre Harley's
    Av LaDaille i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 15:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •