Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 77

Ämne: Bobberbygge

  1. #21
    God jul! Lite julmys dagen före julafton! provade in gaffeln med raisers och styre. bromsen är hopsatt, bussningar svarvade och provmonterat. Tyvärr så var fälgen skit så den får jag göra om :-( Plockat ihop motorn för att kolla så bullret passar!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN2355.jpg 
Visningar:	195 
Storlek:	102,4 KB 
Id:	13726

  2. #22
    Skit oxå! Kronan för bakåtflyttade standard raisers tar i mätarhuset vilket ger för lite styrutslag :-( Jag får hitta en annan lösning, antingen dogbone raisers med passande krona eller standardkrona och raisers direkt på gaffelbenen! Nån som har ett par dogbone att sälja?
    Senast redigerat av engmannen den 2013-12-26 klockan 11:51.

  3. #23
    Vad är det för springer du har? Har sådana raisers som man skruvar direkt i fästena på springergaffeln.. Ser ut ungefår som dom du har men blir sittande längre fram

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  4. #24
    Hej Alex! Jag har en Dna/Paughco springer med inline top tree! Har du en bild på dina raisers?

  5. #25
    https://www.facebook.com/groups/339969119451335/
    Citat Ursprungligen postat av engmannen Visa inlägg
    Hej Alex! Jag har en Dna/Paughco springer med inline top tree! Har du en bild på dina raisers?

  6. #26
    Hasse! Jag kollar där. Tack för tipset!

  7. #27
    Bromsdelarna börja bli klara!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	broms.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	98,1 KB 
Id:	13776

  8. #28


    Sent from my C6603 using Tapatalk

  9. #29
    Montering av patentdekaler innan klarlack!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN2392.jpg 
Visningar:	143 
Storlek:	63,1 KB 
Id:	13939

    - - - Uppdaterad - - -

    Äntligen på hjul!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN2402.jpg 
Visningar:	172 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	13940

  10. #30
    Det ser ruggigt bra ut! Men, det finns alltid ett men Är det samma mått centrum hjulaxel till centrum bakre gaffelbenets rockerbult som infästning okfäste och stagets infästning? Luddig förklaring, hoppas du fattar... Jag hade det problemet att istället för att gaffeln trycktes ner vid inbromsning så reste sig gaffeln vilket resulterade i hjullåsning fram, inte så kul... Det berodde på just det, efter jag svetsat nytt fäste för staget bromsade den perfekt
    Chops Of The Dead

  11. #31
    Bra synpunkt, ska kolla! Jag har själv inte kört med gaffel och broms tillsammans! Kommer du ihåg om måttet mellan bakre rockerbulten och infästningen var större eller mindre än fram och vart flyttade du infästningen, upp eller ner?

    /Anders
    Senast redigerat av engmannen den 2014-01-23 klockan 23:17.

  12. #32
    Dom ska vara lika långa och helst ska staget sitta i lutande uppåtvinkel.
    Min var längre vid staget (gick inte att korta ner) än nere... Jag svetsade ett nytt öra på främre gaffelbenet så avståndet blev lika långt nere och uppe. Det är skitsvårt att förklara i text haha... Det finns en aspekt att ta hänsyn, men det är skitsvårt att förklara... Jag ska rita en förklarande bild när jag kommer hem och skicka på facebook till dig
    Chops Of The Dead

  13. #33
    Jo det är lite att tänka på med geometrierna så att inte gaffeln reser sig eller tokniger vid inbromsning!

  14. #34
    Var hos Micke Wästborn och hämtade mina nylackade delar :-) Transkåpan i bakgrunden är inte min!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Wästborn.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	78,3 KB 
Id:	13949

  15. #35
    Ja alltid är det nåt strul! Monterade bromspumpen och kollade hur bromsen beter sig och den gör som den ska rent teoretiskt, den reser sig! Isär med grejorna och flytta upp det bakre fästet! blir lite jobb i svarven och svetsa samt lacka om. lite surt men så är det om man inte köper en kit hoj!

  16. #36
    Nytt fäste! Nu är det "bara" blästra, pulverlacka och montera ihop skiten så är jag på banan igen!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN2409.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	58,9 KB 
Id:	13971

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av engmannen Visa inlägg
    Ja alltid är det nåt strul! Monterade bromspumpen och kollade hur bromsen beter sig och den gör som den ska rent teoretiskt, den reser sig! Isär med grejorna och flytta upp det bakre fästet! blir lite jobb i svarven och svetsa samt lacka om. lite surt men så är det om man inte köper en kit hoj!
    Det var så ja? Fan va trist... Det var så för mig också och det fick jag bittert erfara på en liten landsväg i 90 med järnsporren
    Chops Of The Dead

  18. #38
    Tack för hjälpen med tänket kring bromsen "Beemsup". Jag slapp en jävla massa strul i vår när jag vill åka hoj!

  19. #39
    Motor och låda monterade och shimsade!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN2410.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	13980

  20. #40
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Motala
    Inlägg
    82
    Tackad: 0
    Tja,

    fränt bygge, riktigt läckert!!!

    En fråga bara, pulvet lackade du ram o framgaffel? vet du i vilken "glanshet" den är lackad i? Har också en DNA gaffel men gillar inte den matta svarta och tänkte lacka om så det blir typ som orginal HD glansheten men vet inte riktigt hur glanst det är...

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Bobberbygge "Glenny"
    Av Royale i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-04-15, 20:05
  2. Bobberbygge
    Av abelseth i forum Custom & Byggen
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 23:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •