Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 71

Ämne: järnsportster bobber

  1. #21
    Bland dom första försöken.. Vissa gången blir det skit snyggt och nästa gång skakar mina händer okontrollerat så d år det bara lägga ner är roligt som fan, har man minsta tanke på att prova så rekomenderar jag att göra det!

    Skickat från min C6603 med Tapatalk

  2. #22
    Idag blev det lite grovrengjörning av motorn.. Är fundersam till om jag kanske ska skära ner kamkåpan oxå, beror nog på om jag får tag i rörnipplar till pumpen eller om jag ska fuska och skarva på rören på slang bakom kåpan



    Skickat från min C6603 med Tapatalk

  3. #23
    mer rengjort fick på lite grundfärg på startmotorn och generatorn.. Starten revs isär och gjordes rent inuti när den ändå va av..

    Nu ska jag rota runt bland gömmorna i jakt på en bit alu rör, ska köra med direkt start på solonoiden, plunger start kallas det väl, finns att köpa till BT men det ska inte va så svårt att knåpa ihop en egen

    Angående "oljefiltret" det va själva filtret i glaskoppen som ni hade åsikter om? Volymen på behållarn bör ju hålla, oljefiltret i papper från ett dieselagregat Vi har på jobbet ska nämnligen passa i glaskoppen
    Senast redigerat av alex.johansson den 2013-11-25 klockan 16:07.

  4. #24
    Snyggt jobbat! Vart köpte du penseln till stripingen? Dyr?
    Chop what u got

  5. #25
    Tackar, är allt lika kul att tvätta motorer, man blir så glad när det blir fint så enkelt nej penseln kosta inte många tior.. Färgerna kostar några kronor men är ganska dryga..köper du oneshot så blandas den bra med vanlig lacknafta.. Allt flr pinstriping finns på vonsven.com butiken finns i sthlm tror jag.. Ett annat tipps för flake och effektlacker är hotrodswede.se.. Svin bra att handla av, han har dock inte oneshot utan en lösningsmedelbaserad pinstriping färg..

    Skickat från min C6603 med Tapatalk

  6. #26
    Dagens arbete, va bara tvungen att prova ett knep jag hittade på nätet. Snabb mässin"plätering" har även linjerat upp kamdreven sedan dom trillade ur när jag plocka ut kamkåpan..

    Skickat från min C6603 med Tapatalk

  7. #27
    Snyggt! Men du förstår ju att du måste dela med dig av tricket ;-) haha
    Chop what u got

  8. #28
    Hehe ja jag gjorde allt det i tråden om mässings plätering va så bedrövligt enkelt som att värma upp objektet till det börjar blåna, sen skubba med en mässingsborste tog 5 min att göra lyktsargen och kosta inte en krona då allt fanns i verkstan tror en sån mässingsborste kostar typ 10 spänn funkade tyvärr inte på aluminium.. Funka på galv

    Skickat från min C6603 med Tapatalk

  9. #29
    Haha, as coolt ju. Måste testas!!
    Chop what u got

  10. #30
    Har inte hänt mycket, beställt lite mässingsrör till oljeledning och rundstav till växelförare.. Packningar till motorn är inhandlade från the U.S of A.. Är på jakt efter den splinesade delen av växelföraren.. Någon som vet nån firma som kan göra en sån eller om det passar från nån annan hoj? Ska svetsa på en rundstav och orgibal växelförare är i aluminium:/

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  11. #31
    Fick köpa en växelpedal på eBay.. Fick tag i en med en liten smutt bonus som kommer bli växelspaksknopp senare hoppas den är i stål så jag kan mässingsplätera den ser dock ut som aluminium..

  12. #32
    Fick packningssatsen igår, 73delar, varenda packning, Packbox och o-ring till hela motorn.. Har inte fått gjort så mkt mer än att gjort rent de packningsytor som va blottade nu och monterat lite packningar och nån p-box.. Ska blåsa starten och generatorn svart och montera dom ikväll tänkte jag. Får ju bara småstunder i verkstan nu när vi har en liten i huset

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  13. #33
    Fick linjerat upp kamdreven då dom följde med kåpan ut sist och jag satte bara in dom temporärt men nu är det iordning och kamkåpan är monterad med ny packning likaså är den nylackade startmotorn monterad, kommer skippa den lilla kromade kåpan som normalt sitter på änden på starten och kommer köra som på bilden, tycker aluminiumet va snyggare

    Även generatorn fick lite ny färg och monterades med ny packning, blev sugen på att stripa lite och ritade upp ett helvetes motiv men har bara 10 grade i verkstan så färgen flöt för mkt för mig som nybörjare så det blev en enkel frihand, komner nog slipa ner och göra om den sen.. Men men övning resulterar i frispel och slitet hår!

  14. #34
    Ja då har man linjerat upp kamdreven igen då.. Hade glömd axeln till bromspedalen och fick således plocka ner kamkåpan igen.. Trots största försikighet vill kamdreven hellre följa med kåpan än stanna i blocket men med det gjort monterade jag bromscylindern för att kunna se hur mkt av den alu kåpan jag kan kapa bort.. Är bedrövligt klumpig och ful på den årsmodellen..

  15. #35
    Idag fick jag en dremel 3000 med graverings tillbehör av min kära sambo så nu jävlar ska här läras att gravera! God jul på er!

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  16. #36
    Har problem med kopplingen.. Någon som har koll på kopplingen på järnsporre?

    Spelar ingen roll hur jag gör så frikopplar det inte.. Även om jag skruvar justeringen i botten så frikopplar det inte? Kan det va att den stått torr länge? Har inte orkat skruva ner allt än men får väl köra det antar jag..

    *EDIT* Rev ur lamellerna, fick bända isär allihop med en liten skruvmejsel.. Satt som klistrade. Men nu är dom torkade med t-röd och uppruggade med grönduk och inga problem att koppla ur nu
    Så nu fortgår bygget med direkt mekanisk koppling istället för wire och handtag på styret
    Senast redigerat av alex.johansson den 2013-12-26 klockan 23:59.

  17. #37
    Ja jag tänkte nästan skriva att lammellerna kunde ha klibbat ihop. Skönt att du hittade problemet

  18. #38
    Visste det nästan själv oxå men tänkte om nån hade nått roligare förslag än att plocka ur lamellerna typ fylla primären med diesel eller liknande men det gick plocka isär med en vanlig kloavdragare

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  19. #39
    Jaha.. Har fått min nya växelförare bara för att se att de årsmodellerna som har växelförare i stål är inte splinesade utan helt släta.. Nu är bara frågan om man vågar använda den på en splinesad Axel eller kommer det rensa den och inte gå att använda varken Axel eller växelförare? Orginal är i aluminuim och jag behöver svetsa i skiten för att bygga handväxel.. Kan väl svetsa hjälpligt i alu men de kulleder och sånt jag ska använda i länkaget är i stål.. Kan väl tillägga att det går att spänna ihop den nya växelföraren tämligen mycket..FAAN!

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  20. #40
    Gör en fuling och borra ett hål och knacka i en låspinne? Kanske inte optimalt men då finns splinesen kvar iaf
    Chop what u got

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. järnsportster delar
    Av alex.johansson i forum Säljes
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-06-26, 01:06
  2. Hardtail järnsportster
    Av Liemannen i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-23, 10:55
  3. järnsportster motor
    Av Erik_Johansson i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 09:59
  4. Järnsportster motor köpes
    Av JimmyChopper i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 15:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •