Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ledande fråga

  1. #1

    Ledande fråga

    Här är min chopper. TC88B från 2003.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0502.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	97,8 KB 
Id:	12959

    Min startmotor har varit lite slö och den orkar inte riktigt bra och ibland har den stått och hackat. Jag vet att batteriet är bra. Jag tänkte att jag kanske måste kolla clutchen eller något.

    Men så började jag misstänka jordkablen från minuspolen till chassiet. Och den såg inte riktigt hundra ut så jag satte dit en ny. Det blev något bättre, men vad varmt det blev där den sitter fast= dålig kontakt!

    Jag har den fäst mot växellådsblocket så det borde vara bra. Men då tog jag och började mäta resistansen med ohm-mätaren. Fan, motorn och växellådan är ju inte elektriskt ledande. Så går det när man börjar tillverka motorer i plast och pressgjuten aluminium!

    Vad är det för ytbehandling på en silvermotor, är det någon lack? Jag tror inte det är anodisering. Min motor är jordad i ramen via motorskruvarna, hur är det i original på Softail? Finns det någonstans där man kan fästa en fet jordfläta med bra kontakt i motorn? Skit och piss, min Shovel har aldrig orsakat mig så mycket strul som den moderna skiten!

  2. #2
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Jordkabeln på min -03 sitter på ramen sidanom batteriet.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Jordkabeln på min -03 sitter på ramen sidanom batteriet.
    OK, tack.

    Men finns det någon kabel mellan motorn och ramen någonstans eller jordas den bara genom fästskruvarna?

  4. #4
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Den jordas enbart i ram/motorfäste.

  5. #5
    Dra en fet jordkabel fr minuspolen till en av 5/16" insexskruvarna som håller startmotorn o innertransen och en klenare fr minuspol till ramen.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •