Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 69

Ämne: Motor skurit?? softail 2003

  1. #21
    mer om min skurna motor. oljepumpras . stora metallbitar i oljepumpen, och ganska skadade kuggar i pumpen. se bilder Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rasadoljepump1.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	50,9 KB 
Id:	13251Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rasadoljepump2.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	51,7 KB 
Id:	13252

    men fast jag tagit bort så mycket går inte motorn runt .

    tänkte skruva bort motorn nu, så ska man renovera den eller försöka hitta en bra begagnad att skruva i istället för den här som skurit?

    se metallbitarna som ligger bredvid oljepumps kuggarna på det gröna plastlocket :-(

  2. #22

  3. #23
    Jag har en 4 1/2" S&S vev till en B motor liggande om du är intresserad men då får du konvertera ditt block för Timken lager på vänstra blockhalvan.

  4. #24
    Pulare, Hej, ja det kan vara intressant, j.ust nu vet jag inte hur mycket som rasat, måste får lite mer hjälp, råd och tips om hur jag ska göra, renovera eller byta motor, och ska jag renovera som behöver jag hjälp av någon som kan göra det åt mig. jag har skruvat i sär hojen så mycket så jag undrar om jag kan få i hop den igen :-) .. Men som sagt , det kan vara intressant, men jag vet inte just nu, jag får återkomma

  5. #25
    Du är välkommen det blir en 106 cu" med den veven och kolvar och cylindrar som har rullat ihop.

  6. #26
    Det är klart du skall renovera motorn. Det kanske inte är så mycket skadat där inne. Försök att vara analytisk och finn rotorsaken så att det kan undvikas i framtiden.

  7. #27
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Snickarn: Du har varit flitig med demonteringen och inte mkt kvar att plocka isär. Se det sedan som lärorikt att riva ner en TC B i molekyler. Ingen raket vetenskap direkt. Du får väl göra en kalkyl på de delar du behöver och hur du vill ha din "nya"motor. Org eller handla lite godis av Pulare kanske? Inget är billigt hur du än gör.

  8. #28
    Jonasbaggen, ja jag har lite kvar att ta bort så jag kan ta bort motorn och skruva i sär blocket. Jag har fått tips en kille som renoverar motorer, tänkte höra med honom om han kan hjälpa mig, och jo jag är klart intresserad Pulares grejer till min motor. Ja det springer lätt i väg pengar när man ska laga en motor som skurit. ja se om jag inte kan få klarhet i vad mer som rasat i min motor.

  9. #29
    Sveriges fulaste verktyg? jag gjorde ett litet special verktyg i dag på jobbet. Ett litet verktyg att hålla i mot när jag ska lossa på muttern på växellådan. Fan vad fult det blev. Men det kommer nog fylla sin funktion.


    För visst går väl muttern som håller kopplings korgen åt "fel" håll?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fulingen.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	63,7 KB 
Id:	13258

  10. #30
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    En ny TC 88 B listas för 4195$ i screaming eagle katalogen och för dom pengarna kan du renovera din skurna till något riktigt roligt och bra. Jag skulle satsa på att fixa till den "skurna"

  11. #31
    TCKalle, ja det verkar vara det bästa alternativet, att renovera den jag har.

  12. #32
    Ja, du är på rätt väg. I alla fall måste man kolla vad som är trasigt innan man tar beslut om en så stor investering. Kanske är både cylindrar, kolvar och toppar helt oskadade. Och då behover det inte bli så farligt.

  13. #33
    Svetskurs på Tullängen ?
    Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    Sveriges fulaste verktyg? jag gjorde ett litet special verktyg i dag på jobbet. Ett litet verktyg att hålla i mot när jag ska lossa på muttern på växellådan. Fan vad fult det blev. Men det kommer nog fylla sin funktion.


    För visst går väl muttern som håller kopplings korgen åt "fel" håll?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fulingen.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	63,7 KB 
Id:	13258

  14. #34
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    Sveriges fulaste verktyg? jag gjorde ett litet special verktyg i dag på jobbet. Ett litet verktyg att hålla i mot när jag ska lossa på muttern på växellådan. Fan vad fult det blev. Men det kommer nog fylla sin funktion.


    För visst går väl muttern som håller kopplings korgen åt "fel" håll?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fulingen.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	63,7 KB 
Id:	13258
    hallo!! Du tar ett plattjärn mellan dreven och då låser du muttern till kopplingen och den är så att säga fel håll..

  15. #35

  16. #36
    nja, snickar lärare/ bygglärare fuskar bara lite själva, vi får inte lära eleverna svetsa :-)

  17. #37
    Det där fixar du ska du se! Bara att höra av sig om du behöver hjälp att mäta delar eller nåt
    Chop what u got

  18. #38
    Machine head, jo jag behöver nog lite hjälp lite då och då.., idag efter jobbet tänkte jag åka till garaget och plocka bort innertranskåpan och skruva bort motorn helt ( om inget jävlas och sitter fast förståss) så jag jag lägga motorn på arbetsbänken och klyva den och kolla hur veven ser mm mm... kom förbi garaget om du har tid, jag är där vid ca 17.00 mackan och johan skulle också ner till garaget.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    tack för youtube tipset, det var bra och informativt, det uppskattas.
    Den länken hamnade på favoriter.
    fler bra länktips om "hur gör man" mektips motages gärna.

  19. #39
    kvällens mek: fulverktyget som jag gjorde på jobbet var mycket bra som mothåll när jag skulle lossa på muttern på växellådan Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131023_fuling_action.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	70,3 KB 
Id:	13268

    sen var det bara att skruva bort innertranskåpan, ja bara och bara, startmotorn sitter ju skruvad i innertanskåpan från motsatt håll, och fick jag plocka bort en hel del grejer till bara för att komma åt de skruvarna. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131023_koppling_borta.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	80,0 KB 
Id:	13269Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131023_innerstansborta.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	88,4 KB 
Id:	13270

    ja så här ser hojen ut efter kvällens mekande. Nästa gång i garaget så plockar jag ut motorblocket. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131023_mycketbortskruvat.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	74,4 KB 
Id:	13271

  20. #40
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Snickaren: Bra jobbat och inte mkt kvar nu Snart bara att lyfta ur och "klyva upp" pjäsen.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Softail twincam 2003 - rycker, dör
    Av Snickarn i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-29, 04:26
  2. Årsmodell på EVO motor via motor nummer.
    Av Noyen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 20:15
  3. Original H-D bromsok till Softail ca 2003
    Av Viljar i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 20:44
  4. Fälg Night Train 2003?
    Av Nilsson73 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-11, 13:13
  5. motor 88cui motor till salu från 2006
    Av hdbaggerman i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 17:40

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •