Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 69

Ämne: DK Customs coil and key relocation kit & wire tuck. Del 1/2

  1. #1

    DK Customs coil and key relocation kit & wire tuck. Del 1/2

    Tjena folks!

    Har idag flyttat och monterat tändspole och tändning mellan cylindrarna samt gömt undan allt kablage under tanken. Att flytta och göra en "coil & key relocation" var lika enkelt som förväntat. Däremot tog det lite längre än vad jag hade tänkt mig med kablaget. Men lika bra att ta tid på sig så man slipper göra om det senare. Även om det på en 48:a går att göra utan ett tanklyft så rekommenderar jag ett lyft på minst 1,5 tum. Jag har ett på 2 tum men tänker byta det mot ett på 3 tum. Delvis för att det inte blir lika trångt och delvis för att jag tycker att tanken då hamnar mer i linje med ramen vilket enligt mig är snyggare. När jag började så hade jag tänkt att fota allt hela tiden för att dela med mig här på forumet i fall nån annan tänkt göra nåt liknande, men självklart så går man bananas bland alla sladdar och kontakter och glömmer av att fota. Men några bilder han jag i alla fall med

    Så...

    Nr 1
    Plocka loss den vänstra kåpan som döljer batteriet. Innanför denna så sitter huvudsäkringen (den gröna), slå på tändningen och dra sedan ut säkringen. Drar man ut den utan att slå på tändningen så går larmet.
    Plocka också av sadeln för att komma åt bulten till tanken.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	159 
Storlek:	55,2 KB 
Id:	12754
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	60,3 KB 
Id:	12755

    Nr 2
    Lossa på, men ta inte loss, den bakre bulten till tanken (så man kan lyfta upp tanken) samt plocka loss den främre bulten. Innan man sliter upp tanken så måste man lossa på bensinslangen till bensinpumpen. Denna sitter med en s.k. "petcock" koppling. Lyft och håll den silvriga kopplingsringen uppåt och dra ut bensinslangen. Det kommer komma några små droppar med bensin som man fångar upp med en trasa. Ingen mer bensin kommer läcka ut. Lyft upp tanken och palla upp den med nåt lämpligt, i detta fall en bräda.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	158 
Storlek:	63,4 KB 
Id:	12756
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	55,2 KB 
Id:	12757

    Nr 3
    Nu är det dags att börja plocka bort alla plastkåpor som döljer alla kablar och kontakter. Det sitter en skruv i den vänstra sen sitter resten med buntband.

    Höger sida innan.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	65,2 KB 
Id:	12758

    Höger sida efter.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	88,6 KB 
Id:	12759

    Vänster sida innan.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	51,3 KB 
Id:	12760

    Vänster sida efter.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	67,7 KB 
Id:	12761

    Nr 4
    Plugga ur alla kontakter. Alla kontakter är unika och passar bara med "sig själva" så man behöver inte oroa sig för att inte få ihop skiten igen. Dra runt och placera kablarna på både höger och vänster sida om ramen. Den enda som är lite lurig är kabeln som kommer upp nerifrån på vänster sida och sitter fast med kabelklämmorna tillsammans med kollplingsvajern. Den har flera olika kontakter i botten, men så har den också en tunn kabel som går från vänster till höger sida bakom framsidan på ramen och ner under hojen på höger sida. Men ungefär bakom höger fotpinne (om man har en 48:a annars framför) så sitter kontakten. Det är som en liten gummikontakt, kolla noga så ser man ett snitt i gummit, hitta snittet och dra loss kontakten och led kabeln tillbaka samma väg som den kommit dit. Det sitter också två buntband som måste klippas loss och ersättas när man kopplar in kontakten igen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	165 
Storlek:	92,2 KB 
Id:	12762

    Nr 5
    Plocka nu loss tändspolen och tändnigslåset från sina fästen. Följ kablarna från dom båda lossa på dom i kabelhärvan. Nu är också bra tid att tejpa kablarna med lite eltejp för att maskera dom så gott det går. Montera först tändningslåset och sedan spolen på fästet från DK Company. Montera fästet mellan cylindrarna (bultarna dras med 30-40 ft. lbs. Och glöm inte locktite) och voila...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	68,6 KB 
Id:	12763

    Nr 6
    Nu är det dags att försöka få upp alla kablar och kontakter ovanpå ramen som skall döljas av tanken. Det var också här jag började gå bananas och helt glömde av att fota. Men vad jag gjorde var att arrangera alla kontakter och använda en del eltejp för att bunta ihop alltsammans. Ta ner tanken och prova, ta upp den igen och flytta om, ta ner tanken igen, testa, flytta om, ner och upp med tanken...tillslut så hittar man det där goa läget så allt passar ihop. Jag ville inte vira eltejp runt ramen, jag ville inte heller ha en massa buntband runt ramen som håller skiten på plats. Ett buntband blev det tillslut men det syns inte. Innan man bestämmer sig för att man är klar så bör man kolla av så att inga kontakter eller kablar kläms eller sträcks onödigt mycket vid fullt styrutslag åt höger eller vänster. Om inte och det ser cleant och snyggt ut så är man klar! Och voila...se del 2/2 (man kan tydligen inte bifoga fler bilder!?)

  2. #2
    Här är då del 2/2

    Om nån har frågor eller tankar så...shoot!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	183 
Storlek:	96,5 KB 
Id:	12764
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	81,4 KB 
Id:	12765
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	170 
Storlek:	82,7 KB 
Id:	12766Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	89,5 KB 
Id:	12767
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	50,6 KB 
Id:	12768

    Hoppas detta kan vara någon annan till hjälp!

    Ha det gött!

  3. #3
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    fränt!!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  4. #4
    snyggt
    du har ju lite spel på gasvajjersna, ta lite av dem och tvinga dem mer 90grader mot där dom ska ner?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    snyggt
    du har ju lite spel på gasvajjersna, ta lite av dem och tvinga dem mer 90grader mot där dom ska ner?
    Tackar! Du har rätt där och så kommer det bli också...

  6. #6
    Bra inlägg! Mer sånt här på forat!

    Ps. Diggar den vita däcktexten!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Bra inlägg! Mer sånt här på forat!

    Ps. Diggar den vita däcktexten!
    Muchas gracias!

    Nu ska det ev bara på ett annat styre till bra pris. Kanske nåt du har koll på var man får tag på?

  8. #8
    Vill du högt eller lågt? Nu kör du Biltwell Keystone ser jag. Vill du har "tjuranacke" kör ett lågt typ drag bar eller Biltwell tracker(köpte det till min dag). Annars flippa ut lite med höga risers och kort rakt styre, SOA style. Annars vanligt abehäng, 14-16"


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    Det blev ju skit bra det där, nu måste ett minst 14" på!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Martin Lost Visa inlägg
    Det blev ju skit bra det där, nu måste ett minst 14" på!
    Tackar tackar! Verkar nästan så va!
    Vad händer härnäst med din skooter?

    Du får lägga upp lite bilder på din så sporrefolket får se skönheten!

  11. #11
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Schysst tråd Forty8. Är själv lite tveksam till "luft" mellan tank och motor, men i USA gör ju nästan alla så med sina 48-or. Det där med byta styre blir lätt en jakt på det perfekta styret. På min förra bytte jag i stort sett varje säsong. Egentligen är jag körmässigt djävligt nöjd med orginalstyret på min, men utsendemässigt saknar man lite attityd. Tycker att ditt Keystone ser coolt ut, det kanske är till salu när du har bytt?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Schysst tråd Forty8. Är själv lite tveksam till "luft" mellan tank och motor, men i USA gör ju nästan alla så med sina 48-or. Det där med byta styre blir lätt en jakt på det perfekta styret. På min förra bytte jag i stort sett varje säsong. Egentligen är jag körmässigt djävligt nöjd med orginalstyret på min, men utsendemässigt saknar man lite attityd. Tycker att ditt Keystone ser coolt ut, det kanske är till salu när du har bytt?
    Alla behöver luft
    Men smaken är som baken...

    Kan vara till salu i så fall ja!

    Har du inga bilder på din?

  13. #13
    Så här blev resultatet efter några timmar i garaget. Nu ska bara joker luftburken på med. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00906.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	100,1 KB 
Id:	13519Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00908.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	69,7 KB 
Id:	13520

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Så här blev resultatet efter några timmar i garaget. Nu ska bara joker luftburken på med. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00906.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	100,1 KB 
Id:	13519Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00908.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	69,7 KB 
Id:	13520
    Blev ju hur bra som helst! Super cleant ju Grattis!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Blev ju hur bra som helst! Super cleant ju Grattis!
    Tackar! Hade mkt hjälp av denna tråden

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Tackar! Hade mkt hjälp av denna tråden
    Vad bra! Kul att denna tråden lyckats hjälpa/bistå/inspirera någon i alla fall

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Vad bra! Kul att denna tråden lyckats hjälpa/bistå/inspirera någon i alla fall
    grymt! funkar det på en 1996a sportsater oxå tror du?
    kan du länka vart du köpt kittet?

    grymt cool hoj!

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Rontan Visa inlägg
    grymt! funkar det på en 1996a sportsater oxå tror du?
    kan du länka vart du köpt kittet?

    grymt cool hoj!
    Tjena Rontan!

    Tackar tackar!

    Mitt kommer från Comete Motorcycles och finns på Harleybutiken.com. Funkar från årsmod 1995-2014.

    http://www.harleybutiken.com/produkt...-for-Sportster

    Annars har du fina kit från Dk Customs i USA. Bra service och snabb leverans. Ska du göra en coil & key relocation samtidigt så kan du ju beställa allt där i från.

    Här får du en rabattkod som ger dig $10 avdrag på ordrar från $75 och uppåt. Giltig tom 19/12. God Jul

    10savings

    http://www.dkcustomproducts.com/Spor...t-Kits_c28.htm

    Jag är inte helt kunnig på 96:an men bakre fästet på vissa Sportsters innan 2004 tillåter inte att man lyfter tanken mer än 1,5" i framkant. DK Customs har ett "deluxe option" för dessa. Det möjliggör ett högre lyft i framkant samt flyttar bakre fästpunkten. Möjligt att det beror på vilken 96:a Sportster modell det är.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  19. #19
    Hallo där! Hur tar man bort kabeln till oljetrycksgivaren (tror jag det är)? Måste man skruva ut hela lr? Rädd att jag tar i så kontakten går sönder. //

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Nightster-08 Visa inlägg
    Hallo där! Hur tar man bort kabeln till oljetrycksgivaren (tror jag det är)? Måste man skruva ut hela lr? Rädd att jag tar i så kontakten går sönder. //
    En bild hade hjälpt. Men alla kontakter har ett lås, vissa skall lyftas andra tryckas in för att man ska kunna dra isär kontakten. Men som sagt en bild hade varit fint så vi pratar om samma sak.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Relocation Kit Mätarhus
    Av ZoBu i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 12:14
  2. Relocation kit. Blinkerfäste
    Av Knutte i forum Säljes
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 21:21
  3. Relocation kit. Blinkerfäste
    Av Knutte i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 21:44
  4. DP CUSTOMS “TOP FUEL II”
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 10:26
  5. Dp customs ‘naked cafe’
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 11:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •