Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Forcewinder Dominator Air Intake Kit w/Pro Series Filter for 99-08 Twin Cam

  1. #1

    Forcewinder Dominator Air Intake Kit w/Pro Series Filter for 99-08 Twin Cam

    Jag säljer mitt helt nya paket av luftfilter från Force, nypris 5.500:-
    http://www.useforce.com/mm5/merchant..._Code=HDTC-FDP
    Jag kan inte få det att passa till min Fat Boy 2010, Pro bike i täby har även dom försökt.
    Den som köper bör veta att det passar så ni inte får samma problem som mig.
    Jag kan i alla fall inte få det att funka och därför säljer jag det för att finansiera ett nytt system. Jag vill ha 2750:- för det, det är helt nytt.
    Bäst är om ni finns i Stockholm, så ni kan dubbelkolla att det passar innan köp.
    Här sparar jag lite dokument som kan vara till nytta.

    Riding a motorcycle is the closest way of flying without leaving the ground.

  2. #2
    jag köpte forcewinder xr2 till min twincam 06 passa inte heller men efter 1 månads tjat fick jag dolares tillbaksw från bl

  3. #3
    Nyfiken. På vilket sätt passar det inte??? Fel storlek på nåt, hålen är fel etc... kan man inte "modda" det så det passar, luftburkar kan vara lite sådär med passform.





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Contributor

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    86
    Tackad: 0

    lite nyfiken med vad är det som är fel vart är passformen kass?? kan nog va intressant och köpa till en Night Train ju. och hur stor är diametern på hålet till filtret??

    Mvh

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Nyfiken. På vilket sätt passar det inte??? Fel storlek på nåt, hålen är fel etc... kan man inte "modda" det så det passar, luftburkar kan vara lite sådär med passform.
    Jag får inte till det med hålen, jag tycker det verkar troligt att det kan komma in vatten och smuts från hålen som inte används. Som du ser på bilden kan man välja om man vill montera det vertikalt eller horizontalt.
    Vid vertikal montering verkar det som om det blir tätt, men inte horizontalt som jag vill montera.
    Här sparar jag lite dokument som kan vara till nytta.

    Riding a motorcycle is the closest way of flying without leaving the ground.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av JimmyChopper Visa inlägg
    lite nyfiken med vad är det som är fel vart är passformen kass?? kan nog va intressant och köpa till en Night Train ju. och hur stor är diametern på hålet till filtret??

    Mvh
    55 mm är diametern på röret, invändigt.
    64 mm är diametern på hålet till filtret.

    Det är inga problem med passformen på röret och filtret, det funkar perfekt.
    Problemet är att få det att passa mellan röret och fästet som sitter på insprutet.
    Hur fästet passar på insprutet vet jag inte, har inte kommit så långt.
    Här sparar jag lite dokument som kan vara till nytta.

    Riding a motorcycle is the closest way of flying without leaving the ground.

Liknande ämnen

  1. Vance & Hines Competition series V-ROD BLACK
    Av SvartaKråkan i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 23:40
  2. harleyforum.se i senaste numret av Big Twin
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 22:06

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •