Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Sökes: 16" ekerfälg med röd fälgbana.

  1. #1

    Sökes: 16" ekerfälg med röd fälgbana.

    Gärna 2,5" eller 3" bred. Som ska passa på en Sportster -08 (med 3/4 axel, om jag inte har läst fel?)


    // Emil

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Någon i detta forum vill ha de 48 look på hans egen Sportster ... är det du Emil ? Haha... lycka till

  3. #3
    Svårt att hitta det begagnad, Lättare att hitta en fälg, klipp ekrarna pulverlacka svart och ekra om. Röd stripe kan man lacka in eller "tejpa" på en stripe.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Någon i detta forum vill ha de 48 look på hans egen Sportster ... är det du Emil ? Haha... lycka till
    Hehe, jo, lite iaf. Vill ha en egen look. Gillar verkligen looken av ett stort "ballongdäck" fram. Sen får vi se hur stort som får plats.

    Blir köregenskaperna mycket annorlunda med "ballongdäck" fram?

  5. #5
    120mm får man precis in i en narrow-gaffel (Skärmen får du dock ta bort, 3mm fritt på var sida)

  6. #6
    Den totala diametern på de olika hjulen skiljer inte så himla mycket eftersom man OFTA har högre profil på de mindre hjulstorlekarna, så köregenskaperna ska inte bli så dåliga.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    120mm får man precis in i en narrow-gaffel (Skärmen får du dock ta bort, 3mm fritt på var sida)
    Oki, tack för tipset. Har lite svårt att mäta då hojen står i klubblokalen i Linköping, och jag är just nu i Bologna. =)

  8. #8
    Bikeline säljer röda fälgbanor kolla med dom! Sedan finns det väl någon firma som pulverlackar i alla färger man vill!
    Lycka till
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av emil.lofkvist Visa inlägg
    Blir köregenskaperna mycket annorlunda med "ballongdäck" fram?
    Kanske något lite sämre... men ibland måste man offra lite för utseendet!!! Det är trots allt ingen banhoj som Rossi ska mantla

  10. #10
    V.I.B Orxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    236
    Tackad: 0
    Jag har 16 130 fram å visst är det lite ovant de första milen, men jag tycker inte det har påverkat köregenskaperna märkbart..

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •