Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: voltpack

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    20
    Tackad: 0

    voltpack

    Hej..

    Va tvungen att byta votlpack på min hoj ( Xl1200V -12). Jag köpte ett av en svensk nätbutik och monterade det.
    Hojen funkade bra tills det att batteriet började ladda ur igen.
    Jag felsökte då stator batteri som funkade bra och levererar den ström det ska göra. Däremot så laddar inte hojen mer än till 13.5v vid höga varv.
    Min fråga är:
    Voltpacket som jag köpte skulle passa till års 07- och upp. Men när jag sökt info på nätet så ser jag att 07-08 ska ha ett voltpack som har Oem nr 74546-07 och 09-upp ska ha Oem 74711-08 kan det vara så att jag har fått ett voltpack som inte är avsett för min hoj? Är det nån som vet?
    Voltpacket i fråga är ett Cycle Electric CE-211

    Mvh

  2. #2
    Jag kan inte svaret på din fråga men vid köp av originaldelar så kan du kolla i en oem katalog på nätet. Sök på google efter ronniesshop harley oem

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    20
    Tackad: 0
    Ytterligare en fråga.. Kan det vara så att voltpacket bara lägger av ibland. Hojen va nämligen precis på service och då kollade dom alla jord sladdar osv samt att voltpacket ladda. Men nästan direkt efter så började det krångla igen. Fast idag när jag mätte så funkade det som det skulle och laddade rätt volt osv.

  4. #4
    Laddar batteriet alltså ut fast att du är ute och åker?

  5. #5
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Det är väl garanti på hojen???
    Då ska du inte byta grejer själv sådär.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Det är väl garanti på hojen???
    Då ska du inte byta grejer själv sådär.
    Precis,bättre att få den fixad på garantin.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    20
    Tackad: 0
    Ja precis. Jag har garanti o hojen gick sönder 1mån efter att jag köpt den.
    Men eftersom Handlaren där jag köpte hojen inte bryr sig om sina kunder o först hade hojen inne på sin verkstad i 2v utan att höra av sig om att dom hittat felet och att det va en rekall. När jag sedan ringde dom och undrade varför jag inte hört något fick jag till svar att det va en rekall och att det kunde ta upp till 2mån för dom att fixa felet. Mao hojen jag precis köpt och planerat att åka iväg med under sommaren skulle vara inne på verkstad i 2mån.. Så Garantin va inte så mycket att hänga i julgranen

  8. #8
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Vilken handlare var det?
    Ett sånt jäkla sätt!!!
    Då får de fan ta och fixa en lånehoj under tiden.
    Jag har märkt att HD har jäkligt lite på lager eftersom tydligen allting tar en jävla tid att få hem.

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    20
    Tackad: 0
    Handlare i södra stockholm finns väl inte så många..

    - - - Uppdaterad - - -

    Sen handlade det tydligen om att det va en Rekall så även om dom har delen hemma på hyllan så vill dom inte byta den åt mig utan Harley ska skicka en del från usa. Och dom viste/ville inte ta reda på hur lång tid det kunde ta utan sa bara att det kan ta ca 1-2mån.

  10. #10
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Min voltpack gick i sönder i somras när jag var i Litauen, tog oss 2 dagar innan vi fick en levererad från Custom Crome, väl hemma åkte jag till Pro bike och dom har beställt en som jag skall få men fortfarande inget hört efter 6 veckor, så snabbt går det inte.....
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #11
    Hade samma problem med min hoj. Också garantiärende. Dom beställde nytt voltpack men sa att det kunde dröja 2 veckor innan dom hade det så dom plockade ett från en ny hoj så jag skulle slippa vänta...

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Är det Probike Syd som har sån risig service ? Hardrockchair har köpt hoj av betydligt mer seriösa gubbar verkar det som.
    En lånehoj till kunden är ju självklart när man som säljare inte kan fixa hojen snabbt.

    Vi borde nästan ha en speciell tråd där alla som fått dålig service kunde berätta sin "story".Gör ju absolut ingenting om
    företagsnamn kommer på nätet om kunder behandlas dåligt när man kanske pröjsat 200k för en hoj.

  13. #13
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Är det Probike Syd som har sån risig service ? Hardrockchair har köpt hoj av betydligt mer seriösa gubbar verkar det som.
    En lånehoj till kunden är ju självklart när man som säljare inte kan fixa hojen snabbt.

    Vi borde nästan ha en speciell tråd där alla som fått dålig service kunde berätta sin "story".Gör ju absolut ingenting om
    företagsnamn kommer på nätet om kunder behandlas dåligt när man kanske pröjsat 200k för en hoj.
    +1.

Liknande ämnen

  1. Värt att köpa voltpack från Cycle electric
    Av mrzigzag i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 10:36
  2. Stator- kablar till voltpack, kan man sätta kablarna fel??
    Av vägkung i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 20:58
  3. Voltpack
    Av Zed i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 12:45

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •