Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Avgasbandage Hjälp tack :)

  1. #1

    Avgasbandage Hjälp tack :)

    Tjena tjena ! Jo jag har sett dessa avgasbandage och tycker dem ser himla fräcka ut och tänkte dra på ett om jag kan... nu är det så att jag har en Nightster med vance and hines short shots... Undrar om ett bandage går runt då det är ganska tätt mellan rören om man säger.. sen om det nu går så undrar jag om det är svårt att ta på ett sådant bandage? Man måste väll ta av avgasrören först sen linda runt bandaget och sedan montera på igen ? Jag undrar då om det är svårt att plocka av avgasrören + dra på bandage . Vilka verktyg behöver jag och hur går man till väga ? Är en nybörjare vad gäller att fixa o trixa själv så jag behöver få det förklarat enkelt och simpelt hehe. Samt vilka verktyg man behöver för att ta på/av rör och bandage osv

  2. #2

  3. #3
    Man tackar jag ska kolla upp detta mer och se efter vad jag behöver för att plocka av mina v&h sen lär det fixa sig

  4. #4
    Tagit mig tid under sommaren med hjälp av kompisar o få på linda, rätt pyssligt o inte helt lätt o få det riktigt bra. Jag blev iaf dugligt nöjd men bäst blir det nog om man gör det några gånger så man kommer ihåg att tänka på allt hehe.
    så här blev det

    Färgen heter Titan och lindan kommer från Bikeline. Köpte även dom populära stripes i plåt men fasen dem ger jag inte mycket för. Svåra o klena, o fick dem inte att sitta ordentligt.

  5. #5
    Snyggt Hank!

  6. #6

  7. #7
    Hagis
    Guest
    Duger gott o väl med biltemas bandage för 1/3 av priset! Spraya dom sen med svart/vit värmebeständig färg så håller dom färgen durt är inte alltid bäst eller mer rätt

  8. #8
    Har ej testat Biltemas men fick höra att dessa är väldigt smala och bygger mycket på höjden, när det är tight mellan rören så kan det bli problem....men endast hörsägen.
    Jag köpte thermo heats svarta av min lokala mc-delshandlare, dyrt men blev kanon. Sprayade dessa sen svarta.
    Dessa blötte man oxå när man lindade rören, blev en helt annan strech i bandaget då. Sitter stenhårt i dag. Sprayar på ny färg varje vinter

    Försöker lägga upp en bild men går sådär.......kommer inom kort hoppas jag

    Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	avgasband.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	59,2 KB 
Id:	12574
    Senast redigerat av The Dude den 2013-08-07 klockan 11:26.

  9. #9
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Biltemas avgasbandage är så där bara till min turbo som blir lite varmare än vanliga system, Det blir väldigt poröst av värmen och tål ingen mekanisk påverkan alls, vid ett tillfälle lindade jag av en bit som bara föll i bitar så jag lindade av bandaget från mina rör jag haft till min havererade race hoj som är köpt på okänt ställe men av dyr hög kvalité.
    Kanterna har en söm och fransar sig inte och tål värmen framför allt.
    Det är stor skillnad så nästa gång jag behöver köpa så spar jag tills jag kan köpa den bättre helt klar.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  10. #10
    Den jag använde heter visst Thermo-Tec........dyr men kan rekomenderas.

    http://www.thermotec.com/products/11...ite-black.html

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Duger gott o väl med biltemas bandage för 1/3 av priset! Spraya dom sen med svart/vit värmebeständig färg så håller dom färgen durt är inte alltid bäst eller mer rätt
    Färgen blir grå även om man sprayat oavsett vit eller svart som utgång men funktionen kanske är detsamma.
    Mycket spelar ju in på ett år, antal mil, väder vind o hur man tvättar cykeln med mera.
    Kan man hitta bandagen med sydd sömm så välj den, man ångrar sig inte.

  12. #12
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Titan avgasbandage är klart snyggast.
    http://webshop.cp-service.se/sv/varm...dage-25mm.html

    Senast redigerat av Lars Nilsson den 2013-08-07 klockan 14:14.

  13. #13
    Hagis
    Guest
    Väder o vind absolut! Men tvätta hojen... Jag tvättar den max 3 gånger per år! Jag kör hoj, inte pysslar därav minimalt med glitter

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Väder o vind absolut! Men tvätta hojen... Jag tvättar den max 3 gånger per år! Jag kör hoj, inte pysslar därav minimalt med glitter
    3 ggr fler än mig hehe
    Brukar torka av den nångång med trasa o 5-56

  15. #15
    Ett tipps bara använd handskar vid lindning annars sticker o kliar det fint ett par dagar

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Ett tipps bara använd handskar vid lindning annars sticker o kliar det fint ett par dagar
    jag lärde mig detta den hårda vägen...

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    3 ggr fler än mig hehe
    Brukar torka av den nångång med trasa o 5-56
    Fastnar det inte en massa vägdamm och pollen på hojen om du torkar den med 5-56? Känns som det borde bli en flottig yta.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Fastnar det inte en massa vägdamm och pollen på hojen om du torkar den med 5-56? Känns som det borde bli en flottig yta.
    Njae inte vad jag märkt Mer än utan 5-56.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Njae inte vad jag märkt Mer än utan 5-56.
    Okej.
    Då får jag spara det knepet någonstans i huvudet och testa det själv sen när jag köper mig en hoj

  20. #20
    V.I.B Contributor
    MisterMajjos avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Västra Frölunda, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    135
    Tackad: 0

    Jag tänkte linda avgassystemet och har sökt runt efter tips..
    Som jag har förstått det så tappar bandaget färgen rätt så fort och tänkte därför måla det svart med värmetålig färg.
    Jag har även läst att man bör blöta bandaget för lättare montage?
    Räcker det att man låter det lufttorka innan målningen eller ska man montera dit avgassystemet för att torka det med tomgångskörning?
    Krymper det av värmen?

    Alla tips är välkomna!

    Jag har detta bandaget..
    http://dalhems.com/sv/p/385a32467c1f...mm-x-15m-svart

    Mvh Peter

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Rött avgasbandage
    Av Troll i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 13:40
  2. Avgasbandage
    Av Pepe i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2013-02-07, 20:12
  3. Tack Admin!
    Av xbones i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 12:27
  4. Avgasbandage
    Av Lars Nilsson i forum Custom & Byggen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 14:19
  5. Avgasbandage tips?
    Av emil.lofkvist i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 13:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •