Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Täckt hjälm på softail deluxe

  1. #1

    Täckt hjälm på softail deluxe

    Nu måste jag skaffa en täckt hjälm, har ni några tips att lämna på bra hjälmar. Såg för övrigt en Bandit hjälm med 2 oranga stripes.. men det kanske är stilbrott om man kör deluxe

  2. #2
    Tjaaa,,, varför inte? Såg en börsmäklartyp på Stureplan... Ny äcklig Bög-FatBoy, Glencheck-kavaj, röda byxor, tofs-loafers, dataväska och ny Arai integral i strimmigt vitt-lila-grönt mönster...
    Ibland önskar man sig ett fett baseballträ....

  3. #3
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Axelsson Visa inlägg
    Nu måste jag skaffa en täckt hjälm, har ni några tips att lämna på bra hjälmar. Såg för övrigt en Bandit hjälm med 2 oranga stripes.. men det kanske är stilbrott om man kör deluxe
    Jag tycker att du ska ha något som du SJÄLV tycker om, och framförallt sitter bekvämt och säkert. SKIT FÖR FAN I VAD ANDRA TYCKER!!!!!!

  4. #4
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Tjaaa,,, varför inte? Såg en börsmäklartyp på Stureplan... Ny äcklig Bög-FatBoy, Glencheck-kavaj, röda byxor, tofs-loafers, dataväska och ny Arai integral i strimmigt vitt-lila-grönt mönster...
    Ibland önskar man sig ett fett baseballträ....
    De där med basebollträ........... hoppas du skämtar

  5. #5
    Beror lite på hur du åker..?
    Själv kör jag oftast 50-70 mil eller mer/dag och då varierar vädret lite ibland. Då kan det vara bra att ha ett visir som har ett "Pinlock" -system på insidan (d.v.s. en extra skiva med en silikontätning mot visiret) och som till 100% förhindrar att imma uppstår. Har kört i 3 år med en sådan hjälm och trivs kanon med detta system. Tar den då det finns risk för kraftigt regn under resan... annars så åker jag "kabbat" för det mesta. Finns till flera olika märkeshjälmar. Se dock upp för vissa märken som har en extra skiva monterad men UTAN silikontätningen... den skulle jag aldrig köpa...
    Lycka till.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Tjaaa,,, varför inte? Såg en börsmäklartyp på Stureplan... Ny äcklig Bög-FatBoy, Glencheck-kavaj, röda byxor, tofs-loafers, dataväska och ny Arai integral i strimmigt vitt-lila-grönt mönster...
    Ibland önskar man sig ett fett baseballträ....
    Lustigt att du vet namnet på kavajen. Modeintresserad?

  7. #7
    Skall du gå på komfort tycker jag Arai är oslagbara. Finns mattsvarta och med ett svart visir så blir det kanon.

    Testade Bandit för nåt år sedan men den sög, riktigt obekväm. Samtidigt är det väldigt individuellt hur hjälmen sitter..

  8. #8
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Jag gillar the rat hjälmen.
    Zeb Lovehell

  9. #9

    BAndit

    Min klubbpolare hade en sån där Bandithjälm svart med orangea ränder...han tyckte den hade så otroligt mycket vindbrus att han la den på hyllan och gick tillbaks till öppen hjälm igen...
    Den var mycket coolare än den var bra...

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2013
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Shoei Neotec öppningsbar hjälm. Mycket nöjd med den

  11. #11
    Mattsvart Shoei Raid II med svart visir funkar, förbannat bekväm hjälm om den passar din huvudform, finns med "pinlock" funktion som nämns ovan.

  12. #12
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Köpte en North, öppningsbar integral från Karlssons Hjälmar under MC-mässan i vintras. Skön, bra pris och ungefär lika ful som alla andra hjälmar.

Liknande ämnen

  1. Sänka Softail bakände?
    Av fe2 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 10:31
  2. Backplate till softail
    Av tolfan i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 09:53
  3. Softail
    Av Norrland i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 22:35
  4. Drevbyte på Softail
    Av galagmosh i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 18:12
  5. Problem med softail: lastvikten
    Av Jason Brack i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 11:02

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •