Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 72

Ämne: Vindbrus Streetglide

  1. #21
    Windwest är ju jävligt snygg och funkar kanon bra

  2. #22
    Hej! Ny här och kör en -10 Street Glide. Bytte originalrutan mot en 12" klar från Harley. Ful som stryk men jag blev av med mycket av bruset och turbulensen som var outhärdlig. Nu bar det sig inte bättre än att tillbehörsrutan sprack. Det visar sig att originalrutorna är tjockare än tillbehörsrutorna. Min ruta tålde tydligen inte lite högre farter (över 110). Funderar nu på att köpa en original Harley som liknar Windcrest. Finns i olika höjder. Någon med erfarenhet?
    /Bosse

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av bojohnny Visa inlägg
    Hej! Ny här och kör en -10 Street Glide. Bytte originalrutan mot en 12" klar från Harley. Ful som stryk men jag blev av med mycket av bruset och turbulensen som var outhärdlig. Nu bar det sig inte bättre än att tillbehörsrutan sprack. Det visar sig att originalrutorna är tjockare än tillbehörsrutorna. Min ruta tålde tydligen inte lite högre farter (över 110). Funderar nu på att köpa en original Harley som liknar Windcrest. Finns i olika höjder. Någon med erfarenhet?
    /Bosse
    Hej Bojohnny och välkommen till forumet, kul mmed en till SG till, finns nog inte så många här. ja de e tråkigt med turbulensen på våra hojar, det förstör känslan med en annars underbar hoj....parkinson i hjälmen vid 90 blås och tänderna skramlar ur käften i 130. har provat HD Windsplitter och den är lite bättre än original men inte bra. har en Windwest 6" just nu, den klart bästa hittills men har inte kört så mycket med den så jag kan ha en bestämd åsikt....återkommer när jag kört mer med den.

  4. #24
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Har haft både en 10-11 streetglide och turbulensen är Inge kul, men windwest har riktigt snygga rutor, hade en 4" först men eftersom jag e 180cm lång så böt jag sen till en 6", hade även den lilla spoilern i gaffelkronan och "vindavvisarna" på undersidan av batwing kåpan och då funkade allt klockrent, Windwest rutorna säljs bla av custom chrome och Fatbaggers
    Hej,

    Du har ingen bild på din uppsättning?

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av osis Visa inlägg
    Hej,

    Du har ingen bild på din uppsättning?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00222.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	98,4 KB 
Id:	6254 hittade bara en bild på 6" ska leta mer i datorn

  6. #26
    V.I.B svorskens avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    Har monterat denna ruta i vinter, dock ej provkört ännu.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	424008_3070829223994_1661526333_2557394_568587800_n.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	45,3 KB 
Id:	6301

    Vingarna på gaffelbenen skall BORT! Jäsikens så fult.

    Har också beställt Kuryakyn #1100
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1100-2.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	56,2 KB 
Id:	6302

    Spännande se om det funkar

    //Svorsken
    / FXST -02
    / FLHTI -07
    // Loud Pipes Saves Lives

  7. #27
    Jo spoilern du sätter i kronan som på bilden funkar, hade det på streetgliden på bilden, men en Harley original

  8. #28
    Ja hoppas den funkar, har oxå beställt spoilern i kronan HD original. svorsken håller med dig, bort med vingarna.... men rutan på den blå e ju riktigt snygg, är det HD Windsplitter???...den högre modellen.

  9. #29
    V.I.B svorskens avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    6
    Tackad: 0

    Harleyrutor från CCW

    Beställd från CCW. Kanonfirma med personligt bemötande..
    Bra priser!

    http://liveweb.archive.org/http://ww...windshield.htm
    / FXST -02
    / FLHTI -07
    // Loud Pipes Saves Lives

  10. #30
    Har googlat runt ett flertal ggr nu och inte hittat den där orginalspoilern ni nämner, snälla hjälp mig lägg upp en länk eller artikelnummer

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Herulf Visa inlägg
    Har googlat runt ett flertal ggr nu och inte hittat den där orginalspoilern ni nämner, snälla hjälp mig lägg upp en länk eller artikelnummer
    Art 58520-79TC Chrome Front Fork Air Baffle. Ganska säker på att den heter så och nu har jag provat den och den funkar helt ok

  12. #32
    Tusen tack CC10

  13. #33
    Det är nog bara att konstataera att vindbruset blir vi aldrig av med, men jag har även upptäckt att det skiljer på hjälmar....hade tidigare en Arai som jag bytte mot en Shoei Qwest som ska vara den tystaste hjälmen.....nu har jag återgått till Arai, ok den bullrar mer men mindre turbulens. Så är någon sugen på en nästan ny Shoei Qweast så säljer jag den......BILLIGT

  14. #34
    Körde förra året med en 11streetglide och en arai Chaser och älskade hjälmen förrutom att jag tyckte den var bullrig, köpte en shoei Qwest i år som var mycket tystare men i övrigt sämre än araien i allt, så som passform, ventilation visir mekanism mm, sålde just widegliden jag kört med i år för bagger suget blev för stort, så i skrivande stund väntar jag på att min 12streetglide ska bli klar för leverans, den utrustas med 6"windwest , air deflectors och air baffle, hoppas att du har lite fel i det du sa om hjälmen för jag tänkte ge den en sista chans, annars sliter jag ut min cardo scala ur den, kastar den i närmaste container och köper Arai igen

  15. #35
    Funkar Art 58520-79TC Chrome Front Fork Air Baffle på en Electra Glide Classic -11?

  16. #36
    Jajamän på alla touring harleys, när du kör med hojen så känner du ju med handen vart luften kryper runt batwing kåpan, allt verkar sen mötas ungefär vid huvudet, därför använder jag windvest ruta med en liten "kick" air baffle som trycker ner fartvinden lite, sen air deflectors som även hjälper till, allt för att få luften att mötas någon annanstans än vid mitt huvud

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Jajamän på alla touring harleys, när du kör med hojen så känner du ju med handen vart luften kryper runt batwing kåpan, allt verkar sen mötas ungefär vid huvudet, därför använder jag windvest ruta med en liten "kick" air baffle som trycker ner fartvinden lite, sen air deflectors som även hjälper till, allt för att få luften att mötas någon annanstans än vid mitt huvud
    Kanon! Tack!
    -Beställt...

  18. #38

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Körde förra året med en 11streetglide och en arai Chaser och älskade hjälmen förrutom att jag tyckte den var bullrig, köpte en shoei Qwest i år som var mycket tystare men i övrigt sämre än araien i allt, så som passform, ventilation visir mekanism mm, sålde just widegliden jag kört med i år för bagger suget blev för stort, så i skrivande stund väntar jag på att min 12streetglide ska bli klar för leverans, den utrustas med 6"windwest , air deflectors och air baffle, hoppas att du har lite fel i det du sa om hjälmen för jag tänkte ge den en sista chans, annars sliter jag ut min cardo scala ur den, kastar den i närmaste container och köper Arai igen

    har växlat mellan Arai Chaser och Qwest flera gånger i sommar och det är ingen jätteskillnad på hjälmarna, men håller fullständigt med om att Arai`en är bättre på allt förutom att den bullrar mera och det jag tycker är viktigast att det är mindre turbulens och skakningar med den.
    Korta turer kör jag med Shoei och längre med Arai och öronproppar, nackdelen med det är att man inte hör stereon.

  20. #40
    Jag har en cardo scala g9 i hjälmen,så jag kan lyssna musik med den också, när det går för fort för att använda stereon tex

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •