Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 72 av 72

Ämne: Vindbrus Streetglide

  1. #61
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    the sound of silence =)
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    the sound of silence =)
    Hahaha! Den var bra!

    Men för att spela Simon & Garfunkel måste man ju ha en bra anläggning...

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Montera ur stereon och bygg förvaringsutrymmen istället =)
    Haha...man kanske ska bygga in en kylbox så man har kalla pilsner när man kommer fram

  4. #64
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Ja, man får väl säga som Farbror Barbro, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet =)
    A.K.A Masen

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Ja, man får väl säga som Farbror Barbro, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet =)
    Med ett förflutet i det tunga hifi-träsket inom billjud så är jag benägen att hålla med.
    När jag var aktiv var jag fullsponsrad med traktamente, så det blev några tävlingar och utställningar varje år.
    Det var då man lärde sig att det inte går att trotsa naturlagarna.
    -Och att bygga bra ljud på en mc, är exakt det. Det går inte, det trotsar alla fysikens lagar.
    Tyvärr.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Haha...man kanske ska bygga in en kylbox så man har kalla pilsner när man kommer fram
    Har faktiskt funderat lite på att köpa en extra sidoväska och en 12V kylbox.
    Om man tar kylaggregatet från kylväskan och bygger in i packväskan så borde det gå att få kyla där, och tillräckligt stort utrymme för kall dricka och andra kylvaror när man är ute och tourar och sover i tält.
    På det viset har man ju kvar originalväskan att byta med om man behöver utrymmet.

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg

    - - - Uppdaterad - - -

    Har faktiskt funderat lite på att köpa en extra sidoväska och en 12V kylbox.
    Om man tar kylaggregatet från kylväskan och bygger in i packväskan så borde det gå att få kyla där, och tillräckligt stort utrymme för kall dricka och andra kylvaror när man är ute och tourar och sover i tält.
    På det viset har man ju kvar originalväskan att byta med om man behöver utrymmet.
    Har för mig att jag sett en 12V kylväska anpassad för HDs väskor....kommer bara inte på var

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Har för mig att jag sett en 12V kylväska anpassad för HDs väskor....kommer bara inte på var
    Äsch... Köpa färdigt är ju inget kul.

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Äsch... Köpa färdigt är ju inget kul.
    Haha ingen kitbike där inte

  9. #69
    Avslutar den här tråden om vindbrus med ett sista inlägg, jag har den slutgiltiga lösningen på problemet.......Byt hoj!!!
    Riktigt behagligt att åka utan kåpa, ingen turbulens bara lite lätt susande och ett härligt dön ur pipan.....iaf i farter upp till 120

  10. #70
    Kör en 2007 StreetGlide. Orginalt var det för jävl,,, med turbulense. Testade ut nestan 10 olika screen's med varierande resultat og började bli lite less hela skiten. Köpte så en Clearwiew screen med luftventil og ja fikk en helt ny sykkel, måste også säga at den er avhengig av nedra vindskydd på kåpan för at funka. Men det funkar otroligt bra !!!!!

  11. #71
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140201_103936%20(2).jpg 
Visningar:	54 
Storlek:	33,7 KB 
Id:	17265
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Avslutar den här tråden om vindbrus med ett sista inlägg, jag har den slutgiltiga lösningen på problemet.......Byt hoj!!!
    Riktigt behagligt att åka utan kåpa, ingen turbulens bara lite lätt susande och ett härligt dön ur pipan.....iaf i farter upp till 120

  12. #72
    Bra att du hittat ruta som funkar jag testade 3 olika och Windwest funkade bäst för mig, inte helt 100 men helt ok. Ärligt talat så var inte turbulensen anledningen till hojbytet.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •