Visa resultat för omröstning: Hur fick du ditt körkort och/eller hur har du tänkt gå tillväga?

Antal röster
12. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • "Jag fick mitt på köpet"... Gammal nog.

    0 0%
  • Jag körde bara privat och det gick vägen.

    3 25,00%
  • Jag valde körskolans väg.

    6 50,00%
  • Jag varvade olika varianter, ex privat övningskörning med trafikskola.

    3 25,00%
  • Jag tog en intensivutbildning för att ro kortet snabbt i hamn.

    0 0%
  • Körkort? Jag skiter i det och kör utan.

    0 0%
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur tog du ditt körkort eller hur har du tänkt att göra?

  1. #1
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Cool Hur tog du ditt körkort eller hur har du tänkt att göra?

    Vissa hade ju kanske turen, att få med a kortet automatiskt med det andra körkortet. Andra kanske hann ta det innan alla regler gjorde det mer komplicerat. Medan de senaste tragglar sig igenom risk ettor, risktvåor och de sedvanliga delarna inför ett nytt körkort...
    Men hur tog du ditt a kort och/eller hur har du tänkt gå till väga?

    Just nu bollar jag fram och tillbaks med tankegångar. Främsta tanken var att övningsköra en massa privat, för att sedan komplettera med lite lektioner på körskola. Men nu pratade maken om, att jag kanske borde satsa på intensivutbildning i stället.
    Har ni gjort detta? Är det ett bra och effektivt (samt kostnads värdigt alternativ)? Eller är det bättre att skynda långsamt? Eller är du den typen som bara härjade som privatist?

    Jag vill gärna få lite kött på benen, speciellt angående intensivutbildning för a behörigheten. Och även få veta, om något ställe i trakterna kring eller i Göteborg i så fall rekommenderas. För det verkar som det är färre körskolor idag, som faktiskt har kvar mc delen.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  2. #2
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Jag tog mitt mc körkortet på Norrköpings trafikskola en maj dag 1993. Då vart 8 lektioner och sen uppkörning. Men på den tiden var det ganska lätt att ta körkort på både bil och mc.
    Någon risk etta eller risk två fanns inte då. Man körde ett varv i Norrköping och sen vart det manöverbanan med bromsprov och box vändning.
    Sen sa dom att man hade klarat sig. Efter detta lånade jag lite olika hojar och var ut och körde en massa.

    Om jag hade tagit körkortet idag så skulle jag nog ha valt en intensiv kurs för att få det hela överstökat snabbare.
    Men en intensiv kurs kanske inte passar alla då det är mycket teori och körning på en kort tid.
    Sen om man känner att det skulle bli för myckt så tar man den tid man behöver, så man känner sig säker på allt innan uppkörningen.
    Stressa inte utan tänk igenom först vad som skulle passa just dig, så kommer det nog lösa sig.
    Lycka till
    Senast redigerat av Fritte den 2013-05-29 klockan 20:25.

  3. #3
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tackar Fritte... Hade man kört intensiven, så hade man ju kunnat hoppas på semesterperioden. Förutsatt att man känner att man orkar sätta allt på så kort tid.
    Riskettan vill ju många, att man gjort redan innan intensivutbildningen. I få fall ingår den som en del i programmet.
    Jo, jag ska allt ta mig en funderare. Kortet vill jag ju liksom ha.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Liknande ämnen

  1. Harley-Davidsson Xlh 883 på A2 körkort
    Av Troll i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 13:25
  2. Körkort tung motorcykel
    Av Elexem i forum Off Topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 19:59
  3. Artikel: Debatt om MC-körkort på mässan!
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 19:43
  4. Hur ser ditt garage ut därhemma?
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-02-25, 18:48
  5. Byta ditt namn på forumet?
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 22:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •