Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: STARTPROBLEM!

  1. #1

    STARTPROBLEM!

    Måste ta bort CKP sensorn på min Twin Cam för kunna byta oljefilter. Nu vägrar motorn starta. Stiften är stendöda, tändnings säkringen är hel och motorn får soppa. men engine lampan lyser. Kan det hänt något med sensorn?

  2. #2
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Hej! Du kan ju ta ut fel coder själv,det finns en tråd på det. kolla den här länken http://harleyforum.se/showthread.php...ight=fel+koder. Lycka till.

  3. #3
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Den sensorn ska inte behöva tas bort.(CPS)
    Antagligen har den gått o blivit trasig eller så har du inte fått i kontakten rätt.
    Utan den får ju datorn inte reda på när den ska tända så det låter som den inte får info från den ja.
    Läste någon stans att man måste koppla bort den under sadeln innan man monterar av den.
    Lycka till

    Så här ser en original filteravdragare ut med utskärning för sensorkontakten:
    Senast redigerat av Lars Nilsson den 2013-05-21 klockan 11:22.

  4. #4
    Har ett ngt större filter med kylflänsar så CPS måste tyvärr bort. Diagnostisk test kollar enbart speedometer m h t årsmodell. Men har beställt en ny CPS och du har helt rätt, kablaget sitter skit taskigt till..... Men tack ändå.

  5. #5
    Jag förstår inte riktigt. Jag har en TCB88a från 2003 i min chopper och jag har inte sett något problem med att byta oljefiltret.
    Större oljefilter med kylflänsar, låter som att skapa en fantastisk lösning till ett problem som inte finns?

  6. #6
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt. Jag har en TCB88a från 2003 i min chopper och jag har inte sett något problem med att byta oljefiltret.
    Större oljefilter med kylflänsar, låter som att skapa en fantastisk lösning till ett problem som inte finns?
    Kanske ett av de här med tvättbart filter inuti som ska vara hela hojens livslängd?
    Isf skulle det vara bra att få ut infon on att cps kontakten sitter ivägen för filterrengöring.

  7. #7
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Så borde oljefiltret sitta original.

  8. #8
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt. Jag har en TCB88a från 2003 i min chopper och jag har inte sett något problem med att byta oljefiltret.
    Större oljefilter med kylflänsar, låter som att skapa en fantastisk lösning till ett problem som inte finns?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt. Jag har en TCB88a från 2003 i min chopper och jag har inte sett något problem med att byta oljefiltret.
    Större oljefilter med kylflänsar, låter som att skapa en fantastisk lösning till ett problem som inte finns?
    OK, med ett vanligt filter är det inga problem. Men mitt består av ett ytterhölje i aluminium och man byter själva pappersfiltret som en separat del, därför skruvas ytterhöljet på en adapter som bygger 7–8 mm.
    Detta i kombination med ett cover för CPS gör att sensorn måste bort.
    Skulle allt vara OK när sensorn är bytt kan du lugnt räkna med att det inte kommer monteras något cover i fortsättningen…

Liknande ämnen

  1. Startproblem XL1200N -08
    Av HD-Micke i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 18:27
  2. Startproblem
    Av Broder Dalton i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 11:16
  3. Startproblem Sportster 2002, felsökningstips mottages!
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 09:48
  4. startproblem 2000ccm TC
    Av batten i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 18:02
  5. Startproblem Buell S1 -98
    Av nke i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 21:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •