Sidan 3 av 20 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 400

Ämne: Vad för hjälm har ni ????......

  1. #41
    Jag har en AGV GP1 mattsvart med svart visir en lite lättare Braincupp är på ingång och en öppen matt svart Tommy
    Senast redigerat av oggy69 den 2012-02-02 klockan 22:32.

  2. #42
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Jag har en svart öppen och en vit stängd hjälm..

  3. #43
    Bikebandit, vart hittar man en sån som den understa av dina tysk hjälmar? Riktigt fräck! Vill ha exakt det stuket, inte svart och blänkande utan den grå stål looken!

  4. #44
    Bandit XXR, fränaste på marknaden..

  5. #45
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Kör på en Tommy T100 hjälm, Ska va den slimmaste hjälmen som är godkänd har jag hört, Ser ändå ut som en lampskalle


    Bifogad fil 2690

  6. #46
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Nolan N1,Tommy eller H-D öppen. Skall skaffa en integral till våren o undrar vilka är dom mest slimmade eller lätta marknaden?
    There are no problemsonly solutions

  7. #47
    Hagis
    Guest
    Marushin är en intergralhjälm som väger extremt lite och ska ha en bra komfort och den ska hålla vindtjut osv på minimal nivå upp till 250 km/tim! (referens en bekant som kör på bana)
    Arai tror jag även har en model som heter R1, den ska tydligen vara riktigt bekväm och tyst!

  8. #48
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Marushin är en intergralhjälm som väger extremt lite och ska ha en bra komfort och den ska hålla vindtjut osv på minimal nivå upp till 250 km/tim! (referens en bekant som kör på bana)
    Arai tror jag även har en model som heter R1, den ska tydligen vara riktigt bekväm och tyst!
    Heheh,frugan har faktiskt en Marushin! 220 heter den. Den är faktiskt ganska liten i skalet o väger 1100+-50gr. Om det inte finns nån ännu mer slimmad så får det nog bli en sån. Kostar 1500 på AceCustom.
    There are no problemsonly solutions

  9. #49
    Hagis
    Guest
    Så vitt jag vet så finns det inte någon mer slimmad! MEN jag är inte allsmäktig just idag så jag kan trotts allt ha fel! Men jag tror faktiskt du får svårt o hitta en lättare och mer slimmad hjälm till bra pris! Visst, lägg 10 K på en kruka så får du ju en som sitter lika bra som man själv sitter i ölfotöljen en fredag! Men det är mycket pengar för ett vurpollon

  10. #50
    Har en Marushin 999 som ja e hel nöjd med förutom att ventilationen kunde varit bättre i mitt tycke men har o andra sidan inte någon annan erfarenhet än den. Jäkligt skön hjälm iaf och den har utrymme vid tinningarna för rejäla glasögon utan att de klämmer. Blir nog en öppen kruka av nått slag till våren som komplement för e lite irreterande o få på o av integralhjälmen när man kör små turer.

  11. #51
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Så vitt jag vet så finns det inte någon mer slimmad! MEN jag är inte allsmäktig just idag så jag kan trotts allt ha fel! Men jag tror faktiskt du får svårt o hitta en lättare och mer slimmad hjälm till bra pris! Visst, lägg 10 K på en kruka så får du ju en som sitter lika bra som man själv sitter i ölfotöljen en fredag! Men det är mycket pengar för ett vurpollon
    Nejfan, sånna pengar lägger man ju helst på nåt annat! Såg på konsumentmagasinet för några år sen och där jämförde dom 4 (tror jag) hjälmar i prisklass 500-4500kr.Gissa vilken var bäst enligt SPA? Jo, Biltemas 500kr hjälm! Sämst tror jag var Nolans 4500kr hjälm!!! Senare intervjuades Nolan importören och han hade svårt att förklara sej för priset/testresultatet!
    There are no problemsonly solutions

  12. #52
    Hagis
    Guest
    2 år sen var det dom gjorde den undersökningen
    Jag har 3 hjälmar! En öppen builtwell som jag kör med rätt mycket, en natzi kruka som jag kör med i kommunen och sen blir det en bandit för lite längre körningar och i dåligt väder! Lite less på att sitta med scarf och balaklava när det regnar, regnet går rakt igenom som små spik

  13. #53
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    2 år sen var det dom gjorde den undersökningen
    Jag har 3 hjälmar! En öppen builtwell som jag kör med rätt mycket, en natzi kruka som jag kör med i kommunen och sen blir det en bandit för lite längre körningar och i dåligt väder! Lite less på att sitta med scarf och balaklava när det regnar, regnet går rakt igenom som små spik
    Ok,har väl alzheimer light! Men har kört öppet jämt men vill nog ha integral nu för långkörningar. Börjar väl bli gammal
    There are no problemsonly solutions

  14. #54
    Shoei Qwest
    Live to ride, Ride to live.

  15. #55
    jag har en Scorpio No. 1 från 4bikers...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	scorpio.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	92,4 KB 
Id:	2692

    ...har även funderat på å skaffa mej en nazi-kruka...

  16. #56
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Jag har bara integralhjälmar AGV S4 , Bandit XXR och Shoei XR 1100 samtliga mattsvarta

  17. #57
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Jag har en massa hjälmar.
    Jag har , låt mig se, 9 hjälmar på bokhyllan.
    De jag använder e en nolan N01, en Bandit svart med svart visir och en kromad tysk militärhjälm.
    Banditen är en skithjälm egentligen, det drar mer i den med stängt visir än med en öppen hjälm.
    Sen ett par Arai och Shoei hjälmar, en Schubert och en viarelli.

  18. #58
    Snyggaste öppna hjälmen för pengarna man kan köpa är Ruby helmets ifrån Frankrike och deras modell Pavillion, handgjord efter ens egna ***huvuds mått. Kan köpa dem ifrån Grandpa i Stockholm vet jag....

    www.ateliersruby.com/

    Kostar dock jävligt mycket runt 8000 spänn, men då kan man välja design och färg själv. Kostar att ligga på topp...

    Annars de skönaste integralhjälmarna jag har haft är Arai's. Kör just nu på deras nya "sneak" instegsversion Axcess i blank svart som är helt otroligt skön och funktionell som inte har en massa jobbig "spoilers" och "supersport element". Har man väl haft en Arai hjälm så är det svårt att tänka sig något annat, men bäst är att prova då alla har vi olika huvudmått och det är livsfarligt att bara köpa en hjälm över nätet utan att ha provat först...

    Håller med om att Bandit är en skithjälm med dålig passform och "brusig" natur. Se dock cool ut om man vill vara en The Stig eller Stormtrooper of Darth Vader.

    Har även den klassiska Nolan NO1 öppna hjälmen (r.i.p) som är väl standard Harley hjälmen no 1, hihi!

  19. #59
    Nolan jethjälm och Loser machine flakead, Loserhjälmen e j-vligt komfortabel, men tyvärr inte godkänd så man vet ju inte vad som händer om man far i backen. Funderar på en Davida, hör bara gott om dem. Integral går fetbort på min skalle, tycker man missar halva känslan då!

  20. #60
    På tal om icke godkända hjälmar, nån här som åkt dit på en sån? Isf vad blev böterna på? Eller nån kanske vet "nån" som torskat. Vill dom vara petiga så är ju tex inte en amerikansk DOT hjälm godkänd i Sverige trots att den uppfyller allt som en E märkt eller vad det heter gör här. Har hittat en tysk kruka nu som kanske åker på nån fin sommardag på korta körningar. Jag antar att jag får en prövotid när jag tar mc kort trots att jag inte har det på bilkortet, kan det vara så illa så jag blir av med lappen på felaktig hjälm?

Sidan 3 av 20 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •