Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Köpa heritage

  1. #1

    Köpa heritage

    Skall gå från Japan till en heritage. Tänker köpa en hyggligt driftsäker och funderar på 2000 eller nyare. Vad bör man tänka på och titta efter och vilka förändringar är det under denna tid som kan vara bra att veta. Hur många mil kan en hd funka innan det är utbyte av motordelar bält osv. Tack på förhand 😊

  2. #2
    Ingen aning men jag har en heritage 2006 tvincam och jag gillar den är det en hoj från 2000 och senare är det i regel bra saker om förre ägaren inte haft sönder sakerna själv har den gått som dom flesta hojjar till salu max 1-2 tusen mil så är det nog bara att byta olja och filter och köra

  3. #3
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jeg solgte min Heritage 2002 forrige fredag.. kört 10 mil etter storservice og jeg var sikker på at den var 100%.. samme kveld ringte köperen og sa hvor nöyd han var og hvor bra sykkelen gikk med dobbelt så mye hk som originalt..

    Lördag ringte han igjen.. da var motoren havarert og bergningsbil fraktet den til Bike i Trollhättan.. lista på hva som hadde skjedd var lang og reparasjon ville ikke bli på under 20.000,- og han ble rådet av Bike å heller köpe en ny motor..

    Så er du smart Mso1000 så kjöper du en japsesykkel igjen..
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Har också kört Heritage i några år,hade en -02 med förgasare och den funkade fint.Det som var störande
    var det sk. automatiska larmet som larmar på hojen ca 30 sek eftra att tändningen slagits av.Men det går väl
    kanske att göra nåt åt.

    Hade tillfälle att köra en original -08 några veckor och den gillade jag mer faktiskt.Kör du mkt på motorväg är
    ju sexan bra att ha.-02,an varvade en del i högre farter på femman.

    Skulle personligen satsa på en hoj utan mer ingrepp än luft/buller på motorn.Vill du har mer effekt köp en hoj som har det
    från fabrik istället och som är ordentligt testad.
    Fuck cancer

Liknande ämnen

  1. Sadel heritage 99-
    Av harley99 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 09:40
  2. Köpa heritage
    Av tengel i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 20:59
  3. Min Heritage 01 !
    Av Tompa i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 22:13
  4. Heritage 03
    Av Heritage 03 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 14:55
  5. Heritage framskärm
    Av softail84 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 00:30

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •