Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Tid att handla delar från USA nu, dollarn är "superbillig"!

  1. #1

    Tid att handla delar från USA nu, dollarn är "superbillig"!

    Nu är dollarn nere på 6.45, dags att beställa från USA!

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    YAYAYAAAA ... Jag har beställt de flesta av mina reservdelar och delar från USA .. spara massor !!!

  3. #3
    Jag beställer det mesta via eBay, fungerar hur bra som helst. Någon som har något tips på någon amerikans tillbehörs sida förutom HD´s egna?

  4. #4
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Visserligen har jag köpt en eller två saker av eBay USA men var tvungen att ha dem skickat till en vän i US och han vidarebefordrade dem till mig här i SVERIGE..

    har några vänner i Tyskland, säger att HD Chicago är för tillfället väldigt långsamt ... de har väntat 3 månader för sina grejer :mad:
    Senast redigerat av Bikebandit den 2011-02-01 klockan 14:47.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Visserligen har jag köpt en eller två saker av eBay USA men var tvungen att ha dem skickat till en vän i US och han vidarebefordrade dem till mig här i SVERIGE..

    har några vänner i Tyskland, säger att HD Chicago är för tillfället väldigt långsamt ... de har väntat 3 månader för sina grejer :mad:
    Sheit! Jag som skulle lägga en order hos ChicagoHarley till helgen....nån som handlat på PlanetHarley? Annars är ju Chicago rätt hyfsade prismässigt, kanske därför det är långsamt=mycke å göra?

  6. #6
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Jag skulle kontakta och kolla med Chicago HD innan du beställer .. det är precis vad jag har fått höra .. jag har aldrig beställt från dem. Jag beställa grejer härifrån http://www.nrhd.com/ men ring dem först

  7. #7
    Ligger inne med en beställning hos Chicago Harley, värt att vänta lite extra med tanke på priset...till en viss gräns! Just nu väntar de på underleverantörerna. Återkommer med fakta när grejorna är på gång. Min bror och hans kompisar har handlat där i flera år, aldrig har det krånglat eller varit fel! Dessutom är transporten försäkrad, vilket kan vara bra om man handlar för större pengar! leverans fram till dörren!
    /Brandis
    -----Brandvarnaren räddar liv! v: --------

  8. #8
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Det är vad jag har hört från vänner i Tyskland .. de aldrig haft problem vare sig tills nu, nu klagar de på leveranstider :mad:

  9. #9
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Finns det någon som vet av någon seiös firma som säljer begagnat, wrecked, bentbikes utan en massa avgifter bara för att titta på grejorna.
    //Tomas

  10. #10
    Har handlat ett antal ggr från bla St Pauls http://www.stpaulhd.com/ och http://www.grharley.com/
    Leveranserna har varit snabba, och besparingarna har varit otroliga!

  11. #11
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Det sjuka är ju faktiskt priserna här i Sverige.
    Bobber 883 -06

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av ElMilagro. Visa inlägg
    Det sjuka är ju faktiskt priserna här i Sverige.
    Var in till min stealer igår och han pratade om att Harley hade sänkt sina priser med 30-45 % detta år! MEN MIG LURAR HAN INTE!
    Kan förstå att Harley försöker få snurr på affärerna med en prissänkning men detta gäller nog bara utvalda produkter och i USA inte Swedala!
    är det någon annan som hört liknande siffror?
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  13. #13
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Har inte hört något om pris sänkning men jag tycker det verkar vara jävligt bra priser i usa nu
    Zeb Lovehell

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    Köper själv det mesta från Ebay.

    Här är en ok säljare http://www.alscycleparts.com/

    Den här köpte jag från dom
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HEAVY...item1c1a74a4c7 den kommer i en Custom Chrome förpackning med art no 26455 EA , frakten till Sverige $10.76
    Jag har inte monterat den ännu
    Senast redigerat av softail84 den 2011-04-09 klockan 00:55. Anledning: missade lite info

  15. #15
    En sån kostar ju bara 200,- på bikeline? #70-201



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    73
    Tackad: 0
    Där ser man , skall jag vara ärlig så har jag inte ens kollat på Bikeline.
    Men det blir ändå billigare att ta den från staterna , den kostar $19.99 + frakt 10.76 = 30.75 och det är ca 200kr hem till dörr eller att hämta på närmsta postutlämning.

  17. #17
    Jo, sant. Tar man dessutom fler grejer på samma gång eller dyrare så blir det ännu bättre!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #18

    usa grejor

    Jag köper alla mina äkta harley parts hos min Harley dealer i sverige, han plockar fram nummer, matchar allt så det passar och skickar det hem till min dörr. kostar mer men vem bryr sig, har man harley har man pengar!!

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av azalam Visa inlägg
    Jag köper alla mina äkta harley parts hos min Harley dealer i sverige, han plockar fram nummer, matchar allt så det passar och skickar det hem till min dörr. kostar mer men vem bryr sig, har man harley har man pengar!!
    Jätterbra! Alla har ett val och det som funkar för en själv ska man köra på!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #20
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    ångrar fan att jag beställde från bikeline

    hade velat ha ett sånt härhttp://www.ebay.com/itm/1-1-4-Ape-Ha...sories&vxp=mtr istället för att grejja med massa olika delar och skit

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •