Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 100

Ämne: HF-träffen 2013 - INFO

  1. #41
    Japp, då var det packat å klart. Det låter som att vi får vädret med oss

  2. #42
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av sten Visa inlägg
    Japp, då var det packat å klart. Det låter som att vi får vädret med oss
    Ja,ser bra ut hela helgen Ses runt 09.00 imorgon.
    There are no problemsonly solutions

  3. #43
    Min hoj har slagsida åt vänster med all packning. Så grabbar inga vänster svängar i morgon
    Frukost bjuds det på i Dukared i morgon kl 09:00 avfärden räknas gå kl 10:00 mot Jönköping.
    Gubben har klar färd vägen så vi får se om vi kommer fram

  4. #44
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av BambiGBG Visa inlägg
    Min hoj har slagsida åt vänster med all packning. Så grabbar inga vänster svängar i morgon
    Frukost bjuds det på i Dukared i morgon kl 09:00 avfärden räknas gå kl 10:00 mot Jönköping.
    Gubben har klar färd vägen så vi får se om vi kommer fram
    Knallar upp till garaget strax för att komplettera packningen o sen iväg
    There are no problemsonly solutions

  5. #45
    Idag har jag fixat med de sista bitarna inför festen... Och vi (jag och Johan) har kört dit all musikutrustning så den är på plats nu... Det kommer dyka upp en till ljudtekniker under fredagen och fixa det sista med ljudet så allting lirar...

    Jag har inte hört något från de som inte åker från Slycke i Linköping, men vi kan väl sikta in oss på att samlas på Coop-parkeringen i rotebro (precis som förra året) vid 17:00 och åka därifrån vid 17:30 i kortege till festen (för de som vill åka kortegen)...

    Ser fram emot en kanonfest i år igen! ...lets ride!!!

  6. #46
    Var är den? Var just förbi mce och varken såg eller hörde något?

  7. #47
    vill bara tacka för en satans go tur upp till festen, synd bara att man fick en trasig hoj, men det ordnade sig tack vare support från en gott gäng,slyckes.
    Måste nog ge en liten käftsmäll dock åt alla er som inte dök upp, ska visst vara 4.800 medlems, och så kom 9..
    Hoppas verkligen att det finnns ork kvar att ta tag i det hos alla er som stog för festen.
    Vet inte hur men någon som har ideer om hur det skulle kunna bli bättre med folk får ju gärna skriva lite om det.

  8. #48
    Tråkigt att det blev så lite folk! Men hur många var anmälda/betalda? Måste ju finnas ett förutbestämt antal till en sån här tillställning för att det ska vara genomförbart, och att man ställer in om man inte uppnår det. Vet inte om det går att göra bättre, men man skulle ju kunna prova en annan del av landet kanske? Och som sagt, en deadline för anmälningar och därefter tar man beslut om man går vidare eller ställer in. Vad gäller medlemsantalet på forat så tror jag inte man ska se på detta som en garanti för deltagande, i skrivande stund är det 5234 registrerade medlemmar på forat, om 10% av dessa skriver/deltar på forat varje dag, så är det väl max 10% av dessa 500 som ev. går på en fest, och av dessa 50 så kanske datumet bara passar hälften, då är man snart nere i noll deltagare!

    PS. Synd att bågen pajja Sten, hoppas det inte är allvarligt och att du snart får den på "fötter" igen!

  9. #49
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Tråkigt att det blev så lite folk! Men hur många var anmälda/betalda? Måste ju finnas ett förutbestämt antal till en sån här tillställning för att det ska vara genomförbart, och att man ställer in om man inte uppnår det. Vet inte om det går att göra bättre, men man skulle ju kunna prova en annan del av landet kanske? Och som sagt, en deadline för anmälningar och därefter tar man beslut om man går vidare eller ställer in. Vad gäller medlemsantalet på forat så tror jag inte man ska se på detta som en garanti för deltagande, i skrivande stund är det 5234 registrerade medlemmar på forat, om 10% av dessa skriver/deltar på forat varje dag, så är det väl max 10% av dessa 500 som ev. går på en fest, och av dessa 50 så kanske datumet bara passar hälften, då är man snart nere i noll deltagare!

    PS. Synd att bågen pajja Sten, hoppas det inte är allvarligt och att du snart får den på "fötter" igen!
    Bra skrivet Vajtan ! Hojlös som man är så var det trist att man inte kunde joina upp. Och jävligt trist för Hocke som var där men ingen var där! Tråkigt när det blir så här

  10. #50
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Förbannat tråkigt Runt tio ganska lokala folk skulle komma på lördagen men ringde återbud på förmiddagen 50% av deltagarna körde över 100mil för detta och såg fram mot en sjysst träff men det blev ju fiasko! Tycker bara synd om Andreas som har jobbat med grejerna sen i höstas! 18 anmälda av nästan 5000 medlemmar visar bara att det är mycket bladder och lite action! Synd och om Hocke som kom på lördagen till en tom träff. Tack till Slycke med familj för gästfriheten ,och till Oggy,Fritte för att ni var med Vi hade iaf ball! Och tack till Sten,Bambi och Peter till en kanontur
    There are no problemsonly solutions

  11. #51
    Superbra anordnad fest med något av det bästa band jag hört! Det var kul att träffa er alla, jag får börja öva på att parta ordentligt, för ni slog mig onekligen med hästlängder;-) Ni rockade!

    Tack Andreas för allt hårt slit som du har lagt ner och för att du mötte upp mig så att jag inte skulle förvilla mig bort i storstan:-)

  12. #52
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tack Mysan själv för deltagandet Skoj att träffas!
    There are no problemsonly solutions

  13. #53
    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Tråkigt att det blev så lite folk! Men hur många var anmälda/betalda? Måste ju finnas ett förutbestämt antal till en sån här tillställning för att det ska vara genomförbart, och att man ställer in om man inte uppnår det. Vet inte om det går att göra bättre, men man skulle ju kunna prova en annan del av landet kanske? Och som sagt, en deadline för anmälningar och därefter tar man beslut om man går vidare eller ställer in. Vad gäller medlemsantalet på forat så tror jag inte man ska se på detta som en garanti för deltagande, i skrivande stund är det 5234 registrerade medlemmar på forat, om 10% av dessa skriver/deltar på forat varje dag, så är det väl max 10% av dessa 500 som ev. går på en fest, och av dessa 50 så kanske datumet bara passar hälften, då är man snart nere i noll deltagare!

    PS. Synd att bågen pajja Sten, hoppas det inte är allvarligt och att du snart får den på "fötter" igen!
    Javisst, det var 18 föranmälda till festen... Tillsammans med MCE-folket skulle vi sammanlagt ha varit ca 30....
    Av de 18 som anmält sej var det ungefär hälften som kom på fredagen... Och de övriga skulle komma på lördagen... Men det gänget som skulle åka gemensamt på lördagen ställde in pga av bakfylla (!)... och det kan man Juh tycka vad man vill om, men det främjar iaf inte direkt framtida festarrangemang...

    Lördagen ställdes in eftersom ett flertal som redan var där var tvungna att åka därifrån så det bara fanns 3-4 pers kvar... Det är inte försvarbart att dra dit ett band som har fler medlemmar än vad publiken har... Det räcker med att två går ut och pissar så är lokalen tom...

    Ni som i alla fall kom, tack som fan för en bra fest!!! ...och ni fick ett erbjudande av MCE-folket... Så fundera på det och hör av er till mej om det är intressant!

    Hocke, jag är ledsen att jag missade dej när vi ställde in lördagen... Jag har skickat ett pm till dej... Så hör av dej!

  14. #54
    Hagis
    Guest
    Tåls kanske att fundera på OM ni kör fest nästa år med!
    Ni krockade med Power Meet, europas största bil träff som lockar över 30 000 motor entusiaster. Inte det bästa datumet att lägga en fest på kanske!
    Sen är det ju så med, det är bara andra året festen hålls och sådant här tar tid att bygga upp! Men att sitta och såga folk öppet för att dom inte kommer gör inte att fler känner sig manade att komma nästa år om det blir något! Sen finns det andra saker man kan göra annorlunda om man vill dra in pengar för sakens skull, för saken i sig är djävligt bra! Men utgifterna är för stora jämte mot inkomsterna (besökarna) så som jag ser det är det mest dom i omnejd runt festen som tjänar på festen! Summan som doneras blir i mina ögon för liten pga för stora utgifter! Men det är bara min åsikt, oavsett vilket så önskar jag er lycka till om ni väljer att köra nästa år!

  15. #55
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Att ha grupper inom modeller eller en lokal fika kör grupper tycker jag är bra men för övrigt är det dumt att dela upp forumet.
    Till exempel tror jag att många associerade HF Riders med HF träffen och då tycker jag det var rätt bra att 8 av 45 medlemmar kom.
    Är man medlem i forumet är man en gemensam grupp Harley ägare men det uppfattas inte så av alla tyvärr.
    har hört flera säga så som inte vågar sig in.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #56
    Naturligtvis kan det ej passa alla.
    Vi diskuterade olika möjligheter. Så som att ha det på typ tre olika ställen som det ligger på och byta varje år så alla någon gång får nära sig.
    Men då ska det ju finnas folk som orkar ta tag i det.
    Synd för det skulle vara trevligt att få se folket här på forumet.





    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Tråkigt att det blev så lite folk! Men hur många var anmälda/betalda? Måste ju finnas ett förutbestämt antal till en sån här tillställning för att det ska vara genomförbart, och att man ställer in om man inte uppnår det. Vet inte om det går att göra bättre, men man skulle ju kunna prova en annan del av landet kanske? Och som sagt, en deadline för anmälningar och därefter tar man beslut om man går vidare eller ställer in. Vad gäller medlemsantalet på forat så tror jag inte man ska se på detta som en garanti för deltagande, i skrivande stund är det 5234 registrerade medlemmar på forat, om 10% av dessa skriver/deltar på forat varje dag, så är det väl max 10% av dessa 500 som ev. går på en fest, och av dessa 50 så kanske datumet bara passar hälften, då är man snart nere i noll deltagare!

    PS. Synd att bågen pajja Sten, hoppas det inte är allvarligt och att du snart får den på "fötter" igen!

  17. #57
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Att ha grupper inom modeller eller en lokal fika kör grupper tycker jag är bra men för övrigt är det dumt att dela upp forumet.
    Till exempel tror jag att många associerade HF Riders med HF träffen och då tycker jag det var rätt bra att 8 av 45 medlemmar kom.
    Är man medlem i forumet är man en gemensam grupp Harley ägare men det uppfattas inte så av alla tyvärr.
    har hört flera säga så som inte vågar sig in.
    Du har ju din egen grupp! Och om någon associerar träffen med HF Riders så är det bara beklagligt Datumet var nog största anledningen till det klena deltagandet. Men det som har hänt har hänt och är inget att göra åt. För min del är saken avslutad.
    There are no problemsonly solutions

  18. #58
    Det här var det dummaste jag läst på länge...Ser vi farliga ut. Och var någonstans står det att det är HF Riders som står för träffen. Och vilka tycker detta ??
    Så den som ordnar träffen får då ej vara med i våran grupp för vi verkar vara för farliga då eller ???? Suck !!!
    Vi har våran grupp för att det ska vara lättare att bestämma åkningar och vi ses ju även på den kalla årstiden...
    Ge dig !!!!!
    Detta var ju en träff som heter HF Träffen = Harley Forum Träffen ... Alltså för alla som är medlemmar på forumet.


    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Att ha grupper inom modeller eller en lokal fika kör grupper tycker jag är bra men för övrigt är det dumt att dela upp forumet.
    Till exempel tror jag att många associerade HF Riders med HF träffen och då tycker jag det var rätt bra att 8 av 45 medlemmar kom.
    Är man medlem i forumet är man en gemensam grupp Harley ägare men det uppfattas inte så av alla tyvärr.
    har hört flera säga så som inte vågar sig in.

  19. #59
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Hacka ni på bara men det var inte bara min egna åsikt....tyvärr
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  20. #60
    Hagis
    Guest
    Jag drog igång den här festen första året som forumet var igång men jag hade för mycket att stå i med annat så Andreas gjorde ett super bra jobb när han självmant tog över ansvaret för festen! Det får han utan tvekan min respekt för!

    Men jag tror att det bästa att göra nu med två fester bakom sig är att fokusera på saker som kan göras bättre samt vad som har gjorts bra! Lyft fram dom bra sakerna och få dom ännu bättre samtidigt som man tar lärdom av dom sakerna som inte har varit så bra! Att komma med kreativ kritik är positivt, att bara komma med bitter kritik är något jag av erfarenhet vet att man inte tar till sig!

    Jag kommer inte lägga mig i arrangemanget, det sköter andra just nu! Men jag har lärt mig en massa "att ha i åtanken" under det senaste året då jag ihop med brödrarna och systrarna i föreningen har arrangerat ett gäng fester och andra evenemang! För den som är intresserad av att läsa mina erfarenhets punkter så kommer dom här, är man inte intresserad så kan man hoppa över resten av texten!

    Bara det att någon (i detta fall Lasse.S) vänligt påvisar att folk förknippar forum träffen med en klubb bör man ta till sig i stället för att kliva på och ifråga sätta. Det gäller att vara lyhörd och ta till sig det som kommer upp till ytan! Och om detta är en orsak till få besökare så kanske det bästa är att byta namn på festen! Surt, absolut men man får se till att hitta lösningar i stället för att fokusera på problemen! Det kanske räcker med att skippa förkortningen och köra hela namnet "Harley Forum träffen" för att dom som nu ser denna fest på fel sätt ska lugna sig och då våga komma! För det är väll ändå det som är det viktigaste?!

    Sen kostar allt pengar! Bandet ska ha sina pengar, jag vet inte vad dealen med MCE är men jag tror (OBS TROR) inte dom ställer upp gratis! Kan ha fel dock. Men jag kom redan efter förra året med ett erbjudande om lokal utan någon kostnad! Och det handlar ju om att donera pengar till barn canser fonden och då är poängen att få in så mycket pengar som möjligt. Vilket innebär att OM det ligger en ålagd hyra på att få vara i lokalen så hade jag sett över detta och försökt hitta en lokal som fyller samma funktion men inte kostar något! Och alternativ finns! Samma med alkoholen, givetvis ska dom som står i baren få något för sitt arbete! Jag tycker dock att det räcker med att man i så fall står med som arrangörer eller sponsorer! Det är i mina ögon en bra "avlöning" för att hjälpa barn med canser! Jag skulle då inte ha problem att sova med en sådan belöning i ryggen! Vilket då betyder att man kanske borde se över priserna för den drycken som säljs, jag påstår inte att MCE har dyra priser, jag menar bara att man kanske skulle erbjuda så gott som självkostnadspriser i baren just för den goda sakens skull!

    Band vet vi alla att dom kostar pengar. Och jag vet att förra året så sponsrade Heavy Duty som då spelade, med att sänka priset på sin spelning med en enorm summa! All heder till dom för den goda gesten! Men samtidigt behöver man inte ha ett band som i vanliga fall kostar 10-15 K då festen i sig inte riktigt har fått fotfäste ännu! Man får mätta mun efter matsäck och visst är det kul som fan med riktigt bra band men som arrangör av musik evenemang så vet jag att det går att få tag i bra band för en mindre summa pengar. Vi pratar om en summa på 1000-1500 kr och som sagt, det är ändå band som utan tvekan får folk att rocka loss!

    Som många har påvisat så finns ett intresse av att kunna flytta festen till olika ställen från år till år! Varför inte, jag vet att det diskuterades redan förra året att Göteborg visade intresse för att arrangera festen! Och då jag vet hur mycket tid Andreas "Deadsexy" lägger ner på den här festen så vore det nog skönt för honom att få lite andrum med att arrangera festen vart annat eller vart tredje år! Men ja, det är läskigt att släppa ett sådant arrangemang, det kände jag själv när Andreas erbjöd sig att styra upp allt förra året. Man vill verkligen att det ska bli så bra som det bara går och har man inte kontrollen över arrangemanget så är det lite spooky!

    Som sagt, det finns saker som verkligen går att förbättra men allt tar tid och festen är som sagt bara två år gammal! Så är man intresserad av att festen ska hållas även nästa år så tror jag personligen att det är bättre att inte stålsätta sig för kritiken så länge den lyfts fram på positivt sätt! Det är inte personliga påhopp utan som jag ser det ni har skrivit än så länge så skriver ni för att ni tycker att det är synd att fler inte kom och att det vart en flopp då det fick ställas in! Jag tror alla vill samma sak, nämligen att festen ska bli lyckad och att så mycket pengar som möjligt doneras till barn canser fonden! Men så alla förstår vilka summor det rör sig om så kan jag bara påvisa att rättigheterna för att få använda barncanser fondens logga och att arrangera detta till förmån för deras fond kostar en rejäl slant! Jag vet för jag har dom senaste två åren tagit inbetalningen via mitt egna företag även om jag inte stått för pengarna! Och det är enda sättet för "oss" att donera pengar till fonden. Det är helt galet jag vet men det är deras regler och krav! Och festens grund filosofi är inte att skänka pengar till vare sig det ena eller det andra! Orsaken till den här festen grundades i att vi på forumet skulle få en chans att träffas i det riktiga livet och därmed ha en möjlighet att bygga nya kontaktnät och faktiskt få ansikten på forum deltagarna! Så om Barn canser fonden kostar för mycket så tåls det kanske att skippa den donationen!

    [edit]
    Det var aldrig tänkt att vara ett run för några andra än oss själva! Och ska vi då gynna oss själva så ser jag i så fall det mer lämpligt att donera pengar till admin så forumet inte försvinner för det är inga små pengar han lägger ut ur egen ficka på att hålla forumet igång! Så skulle man köra en fest med grund tanken som plattform så blir det inte så dyrt! En fest för oss forum medlemmar där vi kan lära känna varandra privat! Då kan tex baren köra vanliga priser men låt säga att allt utöver inköpspriset doneras till forumet. Band går som sagt att få tag i till bättre priser och jag tror inte någon kommer bli mindre full eller road bara för att pengarna går till "oss" själva! [slut edit]

    Det här är nu min personliga åsikt och jag bygger den på mina egna erfarenheter av att arrangera hoj fester och musik evenemang. Jag är inte alls insatt i några siffror eller arrangerandet av årets Harley Forum Träff så jag har inte en aning om hur det arrangerades osv i år. Men ta det för vad det är, jag ser gärna att festen fortsätter och om något av det jag skriver kan vara till nytta inför nästa år så är det bara kul! För som Andreas så ord vittsigt kom på förra året "när kunde du dricka öl och rädda liv senast"?

    Och om det känns som för mycket jobb att dra i trådarna Andreas så säg till i god tid så tar jag över arrangemanget igen! Men vill du köra även nästa år så inga problem! Men den dagen du inte vill stå som ansvarig så vill jag i alla fall få chansen att få återta huvudansvaret för festen! Sen vart och vem som det året arrangerar festen löser vi givetvis!

    Kärlek & Respekt
    Senast redigerat av Hagis den 2013-07-08 klockan 19:48.

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Artikel: Postern inför HarleyForumTräffen 2013 är klar!
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 20:08
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-02-16, 21:17
  3. Norgesträffen 2013
    Av xbones i forum Träffar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-18, 22:38
  4. Info Road King
    Av Kajen i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 12:48
  5. bra info om hur kamaxlar funkar
    Av crank i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 00:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •