Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 4vxl låda

  1. #1
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0

    4vxl låda

    tjenare har plockat isär min chopper i molekyler,har en 4vxl gräsklipparlåda tror jag att de är, sitter inga fjädrar alls på lammelerna utan en "fjäderplatta" har inte sett detta förut och undra rom de är vanligt? ser ut ungefär som en lamellskiva fast den är böjd "oval" ?antar att den ahr samma funktion som dem som har flera små fjädrar som sitter på kopplingnavets "pinnar" ?har letat lite sprängskissar men inte hittat någon alls som ser ut som de gör i min låda, kan ta lite bilder å så om någon är intresserad är bara ute efter att lära mig hur saker å ting fungerar så mycket roligare å skruva då

  2. #2
    Ja det är väl kopplingen och inte lådan du rotar i. Låter som ngn ersatt original-Shovelkopplingen ned nåt annat. Svårt ATG säga vad det är utan bilder

  3. #3
    V.I.B HD_Jacks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    on the ROAD!
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    ....
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer 51-0023_1.jpg  
    Senast redigerat av HD_Jack den 2013-04-23 klockan 16:55.

  4. #4
    V.I.B HD_Jacks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    on the ROAD!
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    är ett kopplingskoverteringskit för att få kopplingen att gå lättare som på nyare evo du måste ha en koppling från en shovelhead

  5. #5
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0
    var något sådant jag trodde, finns de nå skissar eller kan man få förklarat hur de ska sitta ihop allihopa så man inte sätter ihop de fel å de blir pankaka av allt förstår ju självklart att de ska sitta varannan lammell och varannan mellanskiva men var ska plattorna i alu sitta och solfjädern sitta

Liknande ämnen

  1. Montera kicksats till 4vxl
    Av Hd1340 i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-12, 18:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •