Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hjälp kan ngn hjälpa mej. Motorlampa som lyser Harley Night Train

  1. #1

    Hjälp kan ngn hjälpa mej. Motorlampa som lyser Harley Night Train

    Hej jag har Harley Night train 02.a med Screaming Eagle, har precis bytt till ett Big Radius system, när jag startade mc så gick allt normalt. när jag provade ngn dag senare så startade den men började gå ojämnt/ryckigt motorlampan tändes, nu får jag inte igång den!!, finns det några hjälpsamma själar här på forumet som kan ge mej tips och råd vad jag ska göra. tacksam för alla tips och råd. jag är nybörjare i Hd-familjen

    Mvh Thomas

  2. #2
    Finns det lamdasonder på hojen? Glömt kontakterna kanske......

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av PAINTERN Visa inlägg
    Finns det lamdasonder på hojen? Glömt kontakterna kanske......
    Nej det finns inga lamdasonder.

    Thomas

  4. #4
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Lövlund49: Är det en förgasar hoj? Orginal tändmodul eller annat fabrikat? Det finns ett antal saker det kan bero på. Är hojen välservad med bra stift etc?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Lövlund49: Är det en förgasar hoj? Orginal tändmodul eller annat fabrikat? Det finns ett antal saker det kan bero på. Är hojen välservad med bra stift etc?
    Hej,det är en förgasar hoj. tror att det är orginal tändmodul (var sitter den så man kan kolla) Stiften som sitter i är Screamin Eagle stift. ska kolla med den tidigare ägaren om mer fakata också. kan det förändras bara för att jag satt på ett big radius system?

    Hälsningar Thomas

  6. #6
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Lövlund49: Att du bytt avg system har inget med start problemet eller motorstörnings lampan att göra. Tändmodulen sitter nog under dynan på Softail. Har du gjort något annat på hojen som kan orsaka problemet? Om hojen är helt org (otrimmad) prova med att sätta i orginal stift. Lossa plus kabeln på batteriet en stund. En reset är aldrig fel! Är batteriet helt schysst och full laddat? Ett dåligt batteri kan ge märkliga fel. Likaså dåliga jord anslutningar och kontaktstycken m.m. Om inte detta hjälper så är några tänkbara problem tändmodulen, tändspolen, tändkablar eller givaren (crankshaft position sensor) som sitter på vänster sida framför främre cylinder foten. Har sett några givare skadade av ovarsamma oljefilter byten. Man kan koppla in sig via data link uttaget och läsa av ev felkoder som talar om vad för komponent som krånglar. Då detta kräver utrustning, kunskap + bra manual är det kanske lättast att få hjälp med av en bra HD verkstad. Det är ganska lätt att hitta schyssta beg org tänd delar då många har bytt ut dessa. Jag har en felfri tändmodul (FXD 2003) liggande. Tändspolen skiljer sig mellan Dyna och Softail i utseende. Tändspolen är ganska lätt att resistans mäta (primär 0,5-0,7 ohm och sekundär 5500-7500 ohm). Glöm inte att mäta den både kall och uppvärmd med ex en hårfön. Borde inte vara något problem att få tag på. I Sverige har du bl.a. Gibsons MC som har en hel del grejor liggande och hela smörgås bordet på e-bay finns ju oxå. Återkoppla gärna.
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2013-04-16 klockan 17:10. Anledning: redigerat texten

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Lövlund49: Att du bytt avg system har inget med start problemet eller motorstörnings lampan att göra. Tändmodulen sitter nog under dynan på Softail. Har du gjort något annat på hojen som kan orsaka problemet? Om hojen är helt org (otrimmad) prova med att sätta i orginal stift. Lossa plus kabeln på batteriet en stund. En reset är aldrig fel! Är batteriet helt schysst och full laddat? Ett dåligt batteri kan ge märkliga fel. Likaså dåliga jord anslutningar och kontaktstycken m.m. Om inte detta hjälper så är några tänkbara problem tändmodulen, tändspolen, tändkablar eller givaren (crankshaft position sensor) som sitter på vänster sida framför främre cylinder foten. Har sett några givare skadade av ovarsamma oljefilter byten. Man kan koppla in sig via data link uttaget och läsa av ev felkoder som talar om vad för komponent som krånglar. Då detta kräver utrustning, kunskap + bra manual är det kanske lättast att få hjälp med av en bra HD verkstad. Det är ganska lätt att hitta schyssta beg org tänd delar då många har bytt ut dessa. Jag har en felfri tändmodul (FXD 2003) liggande. Tändspolen skiljer sig mellan Dyna och Softail i utseende. Tändspolen är ganska lätt att resistans mäta (primär 0,5-0,7 ohm och sekundär 5500-7500 ohm). Glöm inte att mäta den både kall och uppvärmd med ex en hårfön. Borde inte vara något problem att få tag på. I Sverige har du bl.a. Gibsons MC som har en hel del grejor liggande och hela smörgås bordet på e-bay finns ju oxå. Återkoppla gärna.
    Tack för alla tips ska kolla mycket av det skrivit, återkopplar sen / Thomas

  8. #8
    Hej Jonasbaggen jah har kollat det mesta du skrev,det visade att Batteriet var dåligt samt en jordanslutning som var dålig. Tack för hjälpen

    Hälsn. Lövund 49

Liknande ämnen

  1. Night Train
    Av falle i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 13:29
  2. Harley Davidson Night Train - 06 Säljes
    Av MrNightTrain i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 18:19
  3. Night-Train -05
    Av Rangeraren i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 22:54
  4. night train
    Av hdpatric i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 23:22
  5. Harley Davidson Night Train 1550 med NOS på bänken....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 16:46

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •