Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Freedom Performance Up-sweeps insats-problem!!!

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0

    Freedom Performance Up-sweeps insats-problem!!!

    Har köpt mig ett freedom performance-system och försöker nu att få ut de ordinarie insatserna för att stoppa i ett par quiet baffles för att få ner ljudet en eller 2 db. men det är ju helt j-a omöjligt att få ur originalinsatserna! OBS rören har aldrig varit "igång", men ändå sitter de som fastsvetsade. nås som har stött på det här problemet? finns det något speciellt verktyg eller hur fan gör man?

  2. #2
    Där sitter säkert någon skruv dold bak värmesköldarna som håller insatsen på plats. Kolla på din Quite insats om där inte är ett gängat hål i sidan för en fästskruv så kan du mäta ut var detsitter bak värmeskölden.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    Jag har tagit bort värmesköldarna och tagit bort "fäst-skruven" - vad den nu gör för nytta då det iaf inte går att dra ur insatserna?!
    vad tror du om att starta hojen? fast jag tänker att då blir insatserna varma före rören och expanderar ännu mer inne i rören? eller kan det vara olika material som expanderar olika? eller ska jag proppa in is i insatserna och köra bunsenbrännaren på rören? hur fan har dom tänkt?

    - - - Uppdaterad - - -

    eller ska jag 110" konvertera och blåsa på utav h-e och hoppas att insatserna blåser ur i 180 km/t? fan jag hatar all som jobbar på freedom, och deras familjer och bekanta!

  4. #4
    Har du ingen glidhammare att stoppa in i insatsen som kan haka i någon kant på insidan och så är det bara att banka på. Ungefär som en handtralla

  5. #5
    Insatsen behöver bara några ryck för att släppa då den sitter mot en kona inne i dämparen för att inte skrammla.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    ungefär som en handtralla då, några ryck bara så.....

Liknande ämnen

  1. Ny Bell Custom 500 RSD Freedom Machine
    Av Bikerboy i forum Säljes
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2016-05-07, 19:48
  2. Insats till Vance&Hines Big Radius 2-1?
    Av Stefan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 12:38
  3. Freedom performance sharp curve radius vs...
    Av Alpine i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 20:01
  4. Habermann performance!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 19:02
  5. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 23:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •