Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: HJÄLP HJÄLP!

  1. #1

    HJÄLP HJÄLP!

    Har bytt baklyse o flyttat orginal blinkers kopplat allt så lyse o broms ljus funkar men blinkersna bara blinkar bägge två o hojen går inte att starta!Det jag inte har kopplat är den orange vita sladden fenomenet uppstog när jag satte dit blinkersna! För förra året åkte jag utan blinkers o hadde bara baklyset kopplat o då utan den orange vita kopplad o då funka hojen?Orginal baklyset är som en elcentral där alla sladdar till blinkers o lyse kommer in oså går ut till blinkers o lyse!NÅGON SOM VET VAR DEN ORANGE VITA SKA KOPPLAS I HOPP MED?Jag är totalt jävla puckad när det gäller el kan tame fan inte koppla ett cykellyse ens
    Hojen är en sportster 08 med vanliga lampor inte led.
    Tacksam för hjälp Robert.

  2. #2
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Ifölge diagrammet så går det to kabler til bakljus og den ene er den orange/hvite. Jeg har bare sett på et dårlig bilde på internett,men ifölge det jeg kan forstå så skal det väre slik:

    BK - ground
    V - left turn signal
    R/Y - brake light
    BE - tail light
    BN - right turn signal
    O/W - brake light

    Den orange/white synes å väre en accessory cable og gir el til bromsljus när kretsen er aktiverad via bromskontakten.

    PS Sjekk sikringene.. sykkelen starter ikke fordi du har blåst en sikring med en feilkobling.
    Senast redigerat av hegtor den 2013-03-19 klockan 17:28. Anledning: PS
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  3. #3
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Hej! Har du larm på hojen, du ska nog försöka att få fram ett elschema...

  4. #4
    TACKARJag tar nya tag i morgon

  5. #5
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Har sett litt på et annet koblingskjema Robbbull og den O/W går gjennom hele ledningsnettet og ligger som en reserve/accessory. Den skal ikke kobles til noe sted.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  6. #6
    Ok tack så jätte mycket

  7. #7
    Fixat funkar jag hadde kopplat rätt första gången så som Hegtor saFelet va att baterihelvetet i larm dosan var slut(kan ju tycka att något annat ska spöka också en bara det man håller på medÄr ju som ett jävla skämt med all jävla el är ju för helvete som en datorPå B.S.A n är det två sladdar från generatorn upp till lyset oså två till hel o halv ljus THATS IT

  8. #8
    V.I.B Ravens avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    77
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Fixat funkar jag hadde kopplat rätt första gången så som Hegtor saFelet va att baterihelvetet i larm dosan var slut(kan ju tycka att något annat ska spöka också en bara det man håller på medÄr ju som ett jävla skämt med all jävla el är ju för helvete som en datorPå B.S.A n är det två sladdar från generatorn upp till lyset oså två till hel o halv ljus THATS IT
    Nja. du har väl minst en sladd till va. dödarn.
    Men jag håller med om att det börjar bli lite mycke elektronik/mjukvara i bilar o moppar.

    /J

  9. #9
    Nej jag dödar den genom att trycka i en kork i förgasartratten som också funkar som choke vid kall start
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01436.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	11002

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Nej jag dödar den genom att trycka i en kork i förgasartratten som också funkar som choke vid kall start
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01436.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	11002
    Haha, så jävla bra! Är det en orginal BSA reservdel? ;-)

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Nej jag dödar den genom att trycka i en kork i förgasartratten som också funkar som choke vid kall start
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01436.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	11002
    Haha fan va chef!
    Trägen vinner!

  12. #12
    Njä men finare engelsmän brukar ju leka kväv lekar med apelsin

  13. #13
    V.I.B Ravens avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    77
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Nej jag dödar den genom att trycka i en kork i förgasartratten som också funkar som choke vid kall start
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01436.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	11002
    Lysande lösning

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •