Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Street performance tuner/super tuner

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    Den yttersta norden.
    Inlägg
    26
    Tackad: 0

    Street performance tuner/super tuner

    Hej!

    Står i begrepp att köpa tuner till min softail slim 12 efter att ha inhandlat luft/buller, kan någon förklara för en efterbliven människa skillnaden mellan Screamin’ Eagle® Pro Super Tuner och Screamin' Eagle® Street Performance Tuner?

  2. #2
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Tja på dig! Det finns mycket att läsa om SE tuner samnt andra märken så gå in på den här länken så kan du se... MVH harley 2006
    http://harleyforum.se/forumdisplay.p...-ECM-EFI-Tuner

    - - - Uppdaterad - - -

    Tja! Om du fixar luft och buller så bör du bänka motorn så du får rätt luft och bränsle,, A/F... harly 2006

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    Den yttersta norden.
    Inlägg
    26
    Tackad: 0
    Tack för länken, har inte riktigt lärt mig forumet ännu. Har tittat runt där och en fråga som en kille ställde som förblev obesvarad var hur man fysiskt ser skillnaden mellan de två? Är racetuner det samma som Screamin' Eagle® Street Performance Tuner?

    För båda passar som jag förstår det till min hoj? Verkar vara som så att street performance tuner endast kan hanteras av en handlare. Medans supertunern kan du själva sitta och mata in vilka siffror du vill i hojen?
    Senast redigerat av gunslinger den 2013-03-09 klockan 15:56.

  4. #4
    Till Street Tunern kan du bara ladda in färdiga EPA mappar,(lagliga mappar) du själv eller handlaren. Skit i denna
    På Super Tunern kan du antingen använda samma färdiga mappar, eller ställa in helt manuellt, tex vid en bänkning. Även här du själv om du har kunskapen, eller en mek. Köp denna

    Angående Race och Super, tror jag Race är den gamla varianten, slutade göras 2008, blev Super Tuner.
    Senast redigerat av sedaii den 2013-03-09 klockan 16:15.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    Den yttersta norden.
    Inlägg
    26
    Tackad: 0
    Tack ska ni ha, efter att ha använt mina omfattande google kunskaper har jag kommit fram till precis samma sak. Har inte kunskapen själv men som sagt vid en bänkning kommer supertunern till nytta. Blev lite förvirrad när alla pratar som racetuner. Tack som fan i alla fall. Gillar tonen här, inte som på andra forum där man direkt för svaret "använd sökfunktionen din idiot" eller "har du inte google på datorn". Vad ska man med forum till om man inte kan får fråga?

  6. #6
    Håller med dig fullt ut, smidigt att ställa frågan här o med lite flyt slippa Googla, är ju ett jäkla googlande ändå i livet

  7. #7
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Tja! Då du ska bänka hojen så ta då kontakt med en som vet vad han gör finns mycket bra killar,sedan kan du ju se på andra lösningar som power vision med flera Se,s super tuner ska du nog inte köpa begangnad för dom gifter sig med din hoj och troligen lika med power vision att dom gifter sig med hojen är ju att dom inte går att flytta till annan hoj så kolla med en som bänkar så får du säkert svar.. hade Gött...

  8. #8
    Kolla också så att det går att mappa tändningen med boxen och inte bara bränslet,dom flesta "färdiga" mappar ändrar inte tändningen alls....
    Deluxe FLSTN

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    skåne
    Inlägg
    27
    Tackad: 0
    En färdig mapp anpassad för vad du för grejer på hojen är bättre än ingenting, Men det för att få det helt 100 så blir det till o få hojen bänkad.
    Började själv med en power commander 3 usb som jag tyckte var rätt lätt att lära sig o läggar in olika mappar på själv , men det var först när jag fick den
    bänkkörd som hojen började gå riktigt bra. Kör numera med en power vision som liksom race/super tunern gifter sig med hojen så akta dig för begagnat..

  10. #10
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av gunslinger Visa inlägg
    Tack ska ni ha, efter att ha använt mina omfattande google kunskaper har jag kommit fram till precis samma sak. Har inte kunskapen själv men som sagt vid en bänkning kommer supertunern till nytta. Blev lite förvirrad när alla pratar som racetuner. Tack som fan i alla fall. Gillar tonen här, inte som på andra forum där man direkt för svaret "använd sökfunktionen din idiot" eller "har du inte google på datorn". Vad ska man med forum till om man inte kan får fråga?
    Du vet vi som kör HD kan föra oss"inga plast raketer här inte eller arogans" här för vi en vänskaplig dialog och hjälper varandra..

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    Den yttersta norden.
    Inlägg
    26
    Tackad: 0
    Tack ska ni ha grabbar, det blev en supertuner till sist, bara vänta på att den tar sig över pölen. Sen är det bara hoppas på att den här satans vintern tar slut någon gång...

  12. #12
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av gunslinger Visa inlägg
    Tack ska ni ha grabbar, det blev en supertuner till sist, bara vänta på att den tar sig över pölen. Sen är det bara hoppas på att den här satans vintern tar slut någon gång...
    Du det verkar som du bor högre upp än jag för där jag bor äre ju typ-20 så inte vet jag om vintern tar slut eller om går ihop med nästa...

  13. #13
    Håller med er angående supertuner... hade först en cartridgemapp.. den var helspattig.. varvade upp helt hysteriskt utan anledning vid ett par tillfällen.. jag har inte drive by wire så det var inget fel där.
    När jag fått hojen om mappad Av Per Evensson på Robbans speedchop i Eskilstuna så blev det som att köpa en ny hoj.
    Den blev starkare genom hela registret och drog dessutom mindre soppa.
    Kändes som väl investerade pengar trots att det gick på ca 10.000:-
    Att byta hoj kostar ju betydligt mer och då vet man ju inte vad man får.
    Det bästa med en Supertuner är att det inte blir några lösa / extra delar på hojen, som med en fuelpack eller liknande, allt tankas in i befintlig EFI.
    Vill man sen byta rör eller trimma så gör man det och mappar om och anpassar kurvorna efter nya trimmet.
    En hoj blir aldrig klar.. det känns bara så ibland.

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    Den yttersta norden.
    Inlägg
    26
    Tackad: 0
    Man är ju inte snabbast i Sweden på att svara... Vart supertuner med bänkning till sist, en heavy breather och dubbla tailgunners slank med också. Antigen tycker man de är det löjligaste sakerna på planeten eller så tycker man de är så löjliga att det blir roligt. Jag tillhör den senare skaran och skrattar bara jag tänker på saken.
    Med lite tur kan man rulla ut om 1.5månad i de här trakterna, det är som att vänta på julaftonen när man var grabb.

  15. #15
    Tailgunners är grymma!!!!!
    http://harleyforum.se

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av gunslinger Visa inlägg
    Tack ska ni ha grabbar, det blev en supertuner till sist, bara vänta på att den tar sig över pölen. Sen är det bara hoppas på att den här satans vintern tar slut någon gång...
    Vad fick du betala för den? Och var får jag tag i en till min deuce 2001?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Programvara till Screamin Eagle Super Tuner
    Av Naijkee i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 21:44
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 18:41
  3. Super Tuner. Vad kan jag göra, och hur gör jag?
    Av Niko i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-25, 17:38
  4. SCREAMIN EAGLE PRO SUPER TUNER
    Av J418 i forum Säljes
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 23:10
  5. Kan jag köpa Screaming Eagle Super Tuner från USA?
    Av Niko i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-09-26, 13:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •