Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 133

Ämne: Stötstänger+ hydrauliska lyftare+"släpskor"

  1. #21
    Hej på er!
    HD Usa säljer inte till icke auktoriserade handlare ( min kompis är inte auktoriserad) men han har efter flera år skaffat sig kontakter som ni säkert förstår, han kan handla till andra priser än vad jag kan (t.ex på Ebay).
    Men jag vill inte prata om det på offentliga forum som ni säkert förstår.
    Men jag har en annan kontakt som också kan fixa delar, men prisbilden blir då en annan än den jag får, men jag kan inte tänka mig att det blir dyrare än (som någon skrev här på forumet 4300:-)
    Problemet att det inte finns kamplattor (SE) på Ebay är att de handlare som finns där, inte får enligt HD:s policy sälja utanför USA, men ibland dyker det trots allt upp handlare som säljer kamplattor, men då blir priset också därefter.
    vägkung

  2. #22
    Hej själv.Nä jag förstår inte varför du(vägkung) inte vill prata om detta på offentliga forum Att HD USA inte säljer till europa mfl, flera känner säkert 99% av medlemmarna på detta forum till.Din kompis som då inte är auktoriserad har väl inget att oroa sig för han kan ju sälja på e-bay för dom priserna han verkar kunna ordna så skulle han sälja som fan,här på detta forum delar vi med oss av kunskap och tips,handlare mm,ps du glömde väl inte att best p/n 17045-99d och 25566-06,skicka gärna lite bilder på installationen.

  3. #23
    Jo då, jag förstår att de allra flesta känner till HD:S policy, men nu var det ju så enkelt att det var inte det jag pratade om när jag skrev att jag inte vill prata om vissa saker på offentliga forum, men absolut, jag kanske uttryckte mig luddigt.
    Men bara för att klargöra det hela, jag vill inte berätta om hur min kompis kommer över originaldelar till ett mycket bra pris, så enkelt är det. Och vad gäller hjälpsamheten och dela med sig av kunskap och tips, där har jag inga problem, men i detta fall är jag förhindrad att kommentera det, och om du, eller någon annan har problem med det, ja då är det erat eget problem.

    Och vad gäller försäljningar på t.ex Ebay har min "kontakt" berättat för mig att HD har "ögonen" på en del handlare som säljer HD-originaldelar, i hurvida det förhåller sig på det sättet eller inte, ja det vet inte jag, och egentligen spelar det ingen roll, jag kan ju handla originadelar till ett mycket förmånligt pris, det räcker för mig

  4. #24
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Om du inte vill förmedla kontakten, så kanske du kan tänka dig att sälja vidare med en lagom stor vinst så att alla tjänar på det ?
    Jag betalar gladeligen dig för besväret, så länge jag själva också tjänar på det

    Jag menar en liten protest mot ekonomidirektörernas girighet kan knappast vara kriminell

  5. #25
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    http://www.powersportsbusiness.com/n...rley-davidson/
    Vet inte vad som gäller nu men har för mig att det är ok för återförsäljare i usa att sälja till andra länder nu igen.
    HD förlorade iaf mot St Paul HD återförsäljaren i domstol, som stämt MOCO för att få behålla rätten att sälja internationellt.

  6. #26
    Nja, det är fortfarande stopp för export, st pául och h-d gjorde upp utanför domstol. http://www.bizjournals.com/twincitie....html?page=all
    Jag är lite tveksam till vägkungs priser då jag själv har 20% rabatt i usa och kommer inte ner i dom summorna
    By the way, om vägkungs kompis handlar i usa av en dealer är det inget som hindrar han att exportera till sverige. Det verkar ju onekligen som om han skulle kunna göra sig en bra slant på det. Jag kan tänka mig att många på det här forumet hade varit intresserade av att handla

  7. #27
    Hej!

    fez- du får vara hur tveksam du vill, priset jag får är det jag sagt. Och du-man måste skaffa sig rätt kompisar, inte 20%are, så enkelt är det.

  8. #28
    Ja så där ja, nu var paketet hemma dåKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN0142[1].jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	55,4 KB 
Id:	11000. Tyvärr visade det sig att tullen ville ha 250:- men allt slutade på en acceptabel nivå ändå 2968+250= 3218:-

    I paketet låg det en påse med bultarna till dreven på kammarna, men det fanns även några till skruvar som jag inte nu vet vad de är till för, två små ska väl användas till "bearing retainer" men vad de andra ska sitta, det får jag väl se när jag börjar riva allt (igen)
    Senast redigerat av vägkung den 2013-03-21 klockan 19:29.

  9. #29

  10. #30
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
    Ja så där ja, nu var paketet hemma dåKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN0142[1].jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	55,4 KB 
Id:	11000. Tyvärr visade det sig att tullen ville ha 250:- men allt slutade på en acceptabel nivå ändå 2968+250= 3218:-

    I paketet låg det en påse med bultarna till dreven på kammarna, men det fanns även några till skruvar som jag inte nu vet vad de är till för, två små ska väl användas till "bearing retainer" men vad de andra ska sitta, det får jag väl se när jag börjar riva allt (igen)
    De större skruvarna är till till för att bulta fast spännarna i plattan och som Ultra skriver du behöver även ett lagerkit och ev byta spacer för att linjera kamdreven

  11. #31
    Hej på er!
    Tack för snabba svar.
    Nu är det snart dags och börja meka då, men innan dess- jag har "alla" packningar+lagerkit+shims för att ev linjera kamdreven, och jag har även torrington-lagren.

    Och så här har jag tänkt att göra- bort med tanken, lossa vipparmsbryggorna (måste jag då ta bort breathern,eller sitter den bara skruvad i bryggan,, eller går bultarna för breathern ner i toppen?)
    Ta ur stötstängerna, fixa nåt som håller lyftarna på plats så de inte ramlar ur (tips på hur tas emot gladeligen), ta ut plattan och allt fix med kamlager, jag har verktyg för allt det (HD-original). Ni vet polarn i USA fixade hem det åt mig för ett antal år sedan då bakre kamlagret skar efter en resa i europa, det skar faktiskt i Skara av alla ställen
    Så jag har ju gjort allt detta förut, men det är ett "antal" år sedan, och minnet är kort.
    Då rev jag halva motorn, bytte till SE-cylindrar+kolvar+portade topparna (Jan Helling fixade det, mycket nöjd), men nu ska jag ju inte riva allt.

  12. #32

  13. #33
    Såna vill jag ha, synd bara att jag inte visste detta innan jag köpte plattan
    Men jag får väl försöka fixa något annat. Har för mig att jag sett nåt annat trix, typ "styv" pianotråd som hakade i topparna på lyftarna, lite svårt att förklara märker jag nu.
    Och hur är det med skruvarna för breathern, sitter dessa skruvade i själva bryggan, eller måste jag lossa även dessa för att kunna "lätta på vipparmsbryggan"?

  14. #34
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
    Såna vill jag ha, synd bara att jag inte visste detta innan jag köpte plattan
    Men jag får väl försöka fixa något annat. Har för mig att jag sett nåt annat trix, typ "styv" pianotråd som hakade i topparna på lyftarna, lite svårt att förklara märker jag nu.
    Och hur är det med skruvarna för breathern, sitter dessa skruvade i själva bryggan, eller måste jag lossa även dessa för att kunna "lätta på vipparmsbryggan"?
    Det finns en typ av pappersklämma i kontorsmaterialbutiker och byglarna från dessa spänner man mot insidan av lyftarna så håller dom sig på plats. Tips från HD's verkstadshandbok och jag hittade mina i kontorsförrådet på jobbet. Ja, du måste plocka bort breathern oxå

  15. #35
    Tack för snabbt svar. Tur att jag har packningar kvar sen förra gången då, jag menar till breathern, det finns nog alla packningar i gömmorna, får kolla noggrannare sen.
    Jag minns att det fanns en typ av låsclips längst upp på lyftarna, jag får väl se hur jag löser det med låsningen av lyftarna.
    Tack alla.

  16. #36
    Tjena tja

    Jag är ju både snål och fattig så tänkte snåla in på ett komplett kit med oljepump och allt dedär, fast ändå beställa dom hydraliska spännarna.
    Behöver man modda kam plattan nått (borra,gänga) eller finns det redan färdiga gängade hål?
    Lurva runt på nätet lite och hitta båda separat 40$ styck 39968-06, 39969-06. och känns ju vettigare än nita dit samma skit.
    Trägen vinner!

  17. #37
    Eller det var inget. Har redan kollat och man måste byta kamplattan och hela runket. Men rev den idag och allt såg bra ut så det är bara köra vidare. Den bästa lösningen av alla faktiskt!
    Trägen vinner!

  18. #38
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Eller det var inget. Har redan kollat och man måste byta kamplattan och hela runket. Men rev den idag och allt såg bra ut så det är bara köra vidare. Den bästa lösningen av alla faktiskt!
    Kollade du den inre ordentligt? Man måste lyfta den för att se ordentligt. I mitt fall var den yttre spännaren i nyskick men den inre totalslut. Den inre såg OK ut vid en första titt men när jag sedan lyfte på det hela var bilden en annan. Min har gått drygt 6000 mil.

  19. #39
    Är det någon som vet lagerbeteckningarna/lagernummren (alltså inte HD:s P/N) på bakre (rullager) och främre (Kullager) som pressas in i kamplattan? Och är det lika lager för original-kamplattan som till Screamin Eagle kamplattan?
    Inre nållagren är väl Torrington B-146,rätt?

  20. #40
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Kollade du den inre ordentligt? Man måste lyfta den för att se ordentligt. I mitt fall var den yttre spännaren i nyskick men den inre totalslut. Den inre såg OK ut vid en första titt men när jag sedan lyfte på det hela var bilden en annan. Min har gått drygt 6000 mil.
    Jo jag lyfte på den och titta med en spegel och visst kunde man se slitspår, men inte djupare än uppskattningsvis 1-1.5mm
    och vad jag har förstått det så är servicelimit ca:2,5mm
    Trägen vinner!

Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 17:23
  2. Artikel: SpringerSportster, 23" "Da Hui" - Shaw
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-26, 14:26
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 22:27
  4. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:57
  5. Southeast Custom Cycles - Softial "Funky Cold Medina"
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 07:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •