Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31

Ämne: Bandit hjälmar....bra eller anus?

  1. #1
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Bandit hjälmar....bra eller anus?

    Som topic lyder. Egna erfarenheter!! Funderar på att skaffa en, rätt skönt när man ska åka lite längre turer med en stängd hjälm.
    Bobber 883 -06

  2. #2
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Har haft en Bandit typ1 i flera år och är asnöjd. Tänkte uppdatera mig till en ny modell XR men den passade inte alls nästippen tog i käkpartiet på hjälmen (nej, jag har inte värsta pinochiokranen) så nu vete fan vad jag ska köpa för hjälm. Kollat på en Roof men ingen åf i landet

  3. #3
    Custom, snakebikes.se har Roof.... och Bandit!

  4. #4
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Anus! Darth vaders tvilling. HI HI HI.

  5. #5
    Det finns inget bättre än orginalet från Simpson !!!

  6. #6
    Bandit= klart överreklamerat.. Tveksam kvalite + man ser knappt ut gnm minigluggen
    (Haft en .. skiten ramlade isär)
    SHOEI Superpassform och kvalite rakt igenom

  7. #7
    En tyst kruka = Shoei .

  8. #8
    HJS IS-MAX e tyst o skön flipuphjälm som finns i flera färger mattsvart också!!
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  9. #9
    Har en Bandit Alien II. Överreklamerad, sketkvalitet, blåser in i hjälmen, visiret är svårt att justera och kan blåsa upp när man vrider huvet eftersom de små piggarna som håller det på plats lätt går sönder. Dessutom var den jävligt dyr när jag köpte den. I regel kan man säga att alla andra fullfacehjälmar är lika bra eller bättre. Även den du hittar på Biltema, LidL eller motsv.

    Dock ser man cool ut, så jag köpte en ny nu från FC-moto.de, mycket billigare än den första generationen. Några förbättringar i ventilationen också. Form före funktion! haha

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av ETER242 Visa inlägg
    Har en Bandit Alien II. Överreklamerad, sketkvalitet, blåser in i hjälmen, visiret är svårt att justera och kan blåsa upp när man vrider huvet eftersom de små piggarna som håller det på plats lätt går sönder. Dessutom var den jävligt dyr när jag köpte den. I regel kan man säga att alla andra fullfacehjälmar är lika bra eller bättre. Även den du hittar på Biltema, LidL eller motsv.

    Dock ser man cool ut, så jag köpte en ny nu från FC-moto.de, mycket billigare än den första generationen. Några förbättringar i ventilationen också. Form före funktion! haha

    Köpte du en ny Bandit Alien II där ifrån....eller fattade jag fel?!
    Har varit inne på sidan och det finns ju riktigt coola hjälmar där! Hittade en som heter Bandit Ghost, riktigt cool hjälm. Men den är väl knappast godkänd.

    Bandit Ghost

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Westra Aros
    Inlägg
    31
    Tackad: 1
    Har en Shoei Raid 2,bekväm och tyst hjälm.

  12. #12
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Jag tycker ju att den ser så grym ut......
    Bobber 883 -06

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Westra Aros
    Inlägg
    31
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av ElMilagro. Visa inlägg
    Jag tycker ju att den ser så grym ut......
    Man brukar få ge avkall på ballhetsfaktor för att uppnå funktion...

  14. #14
    Gillar inte bandit, tycker man har för dålig utsikt och jag vill gärna se vad som händer Kör helst i min öppna Davida men har en vanlig integral för dåligt väder.

  15. #15
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Hej kortare turer kan jag åka med min Bandit ljudnivån är hög och det drar in i hjälmen kan tänka mig att det är som att åka med en apelsinlåda på huvet
    längre turer AGV

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Har Arai,bästa hjälmen jag kört med.Behöver inte köra med öronproppar heller.

  17. #17
    Jag har en Bandit Street Fighter (tror jag den heter). Den har lite vidare synfält och är godkänd. Köpte den rätt billigt på FC-moto.de.
    Jag tycker den är rätt ball menkomforten är sådär. Låter mycket och drar in. Men jag gillar att köra med den ibland ändå. Har en annan integral och en öppen Tommy också, Banditen dämpar inte mycket mer ljud eller vind än den öppna Tommyn.

  18. #18
    Hagis
    Guest
    Vissa sparar på frimärken andra på skor och vissa på pengar! Jag spar på krukor men har inte någon bandit ännu, orsaken? Har hört att dom sitter som gjutgärnspannor runt skallen, osköna och ingen höjdare på ljud isolering!
    Men.... det kommer inköpas i alla fall för jag är inte som "alla andra"
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00779.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	55,4 KB 
Id:	1457

  19. #19
    Jag kör med bandithjälm vid dåligt väder eller vid lång färdsträcka i hög hastighet.
    Synfältet är inte så stort och det kändes jobbit i början, men man vänjer sig.
    Gasar man tillräckligt får man ju tunnelseende ändå.

    +: Den ser ball ut.
    -: Dyr och bullrig ljudnivå jämfört med andra integralhjälmar. Dålig ventilation.

    Bullret löser jag med apotekets öronproppar. I början märkte jag att jag blev jävligt trött av att köra med hjälmen (syrebrist).
    Idag kör jag alltid med öppet visir under 90 eller 100. Det är möjligt att det går att fixa ventilationen på något vis, men jag trivs med vind i ansiktet.
    Sliter jag ut bandithjälmen köper jag nog en till. En del älskar dom, en del hatar dom. Enda sättet att veta vad du tycker är att prova.
    Men tänk på att det är en jävla skillnad på att prova någon annans och att ha en ny egen eftersom den formar sig efter ditt huvud med tiden.

    Lycka till!
    Ride hard or stay at home!


  20. #20
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Bara testat i butik, ser fräcka ut men usel kvalité och obekväm så den hamnade på hyllan igen snabbt som bara den.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Medlem i H.O.G och eller HDCS?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 17:57
  2. Service - Görs själv eller av verkstad!
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 19:08
  3. Krom eller svart
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 01:00
  4. Skinnjacka eller tyg
    Av indy 500 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 17:19
  5. Har ni fest eller???
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 20:53

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •