Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 1980 Harley Davidson FXS 1340 Shovelhead

  1. #1

    1980 Harley Davidson FXS 1340 Shovelhead

    Inköpt 2006 för att göra något fräckt utav, men det blev tyvärr aldrig av. Miltal vet jag inte helt säkert, men enligt tidigare ägare skulle den ha gått omkring 3000 mil och det kan nog stämma. Den har varit avställd sedan 2008, och bara körd till besiktningen 2006. Inget mer sedan dess. Nytt batteri. CV-förgasare istället för den gamla butterfly förgasaren (som dock medföljer). Framflyttade fotpinnar (eBay USA). Ny 5-fingers kopplingskorg istället för den gamla 3-fingers. Nya kopplingslameller. Dragpipes, men originalen finns kvar faktiskt. Handgjord sadel (tyska eBay), men flera sadlar finns och medföljer. Sadeln du ser på bilden är en Arlen Ness. Nya bromsok. Ny olja (Harley original förstås) och nytt filter. Lacken har jag gjort själv, men sånt är ju en smaksak om man vill ha den stilen.

    Den har blivit stående i garaget, då jag fått lägga mycket tid på annat istället. Den behöver en allmän genomgång. Motorn startade på första knapptryckningen, då jag monterade batteriet, men sedan har jag nog flödat förgasaren. Förgasaren behöver justeras, koppling behöver justeras och jag hade nog velat gå igenom den rent allmänt. Ryckutjämnaren behöver bytas. Har monterat av bromsslangarna fram för att byta till stålomspunna, men det har inte blivit så ännu. De gamla finns kvar så klart.

    Oljefläckarna på golvet kommer från senaste oljebytet, som tyvärr blev lite slabbigt

    Finns en del grejor som följer med bl a en elektronisk tändning (sitter brytare idag pga att förre ägare var bekväm med det). Även verkstadshandböcker och en låda med annat. Det är vad jag kommer ihåg just nu. Fråga om du undrar något speciellt. En hoj med karaktär som pga ålder vill ha lite omvårdnad.

    Finns ev köpare till den nu i helgen (16-17 februari), men lägger ändå ut en blänkare ifall någon skulle vara intresserad.
    Pris? 59 000 kontanter i handen...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4262.jpg 
Visningar:	132 
Storlek:	86,7 KB 
Id:	10519
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

  2. #2

    1980 Harley Davidson FXS 1340 Shovelhead

    Såld!
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Harley davidson FXST Softail Standard 2000
    Living the dream...

Liknande ämnen

  1. 1980 Harley Davidson FXS 1340 Shovelhead
    Av svebbe i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 21:41
  2. En Harley-Davidson säng i trä.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 22:21
  3. Harley Davidson FXR 127 cui
    Av fxr127cui i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 21:12
  4. Shovelhead 1340 Turbo
    Av Shovel1340 i forum Custom & Byggen
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 21:44
  5. 1980 shovelhead!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 17:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •