Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Harley handlares ovilja att hjälpa andra handlare /hjälpa varandra ??

  1. #1

    Lightbulb Harley handlares ovilja att hjälpa andra handlare /hjälpa varandra ??

    Köpte en beg Harley av Yamaha handlare ...
    Min första Harley -och glad i hågen ,nu skulle det åkas amerikanskt ett tag ...

    Hade dess förinnan åkt Diesel motorcykel-kul grunka
    -men den hamna på museum efter 2,5 år så då fick man ju fundera på vad man ville åka på sen.
    högvarvig Japs va inte att tänka på när man tuffat runt i runt 2200-2500rpm i 2,5 år ....

    Nå ,Harleyn gick inget vidare i motorn ,så handlarn jag köpte den av har jagat hjälp från harley experter på olika ställen ...

    Garanti jobb så klart ...
    Skaffade en rep bok till bågen-men förstod snart att jag inte hade chans att få koll på läget utan rätt instrument !
    Fan -bågen e ju som en datamaskin ..med all electronik ...jovisst-skitbra så länge det funkar ...
    En Beemer klara jag av-har ju haft några genom åren-men det här va nått nytt...

    Bytte själv ut "bröterören" till orginal och sen fick de lov att ta vid med electroniken ...

    Och de har bara mött en massa ovilja från Harley ,ingen har varit intresserad av att hjälpa till att lösa problemen ....
    (sen kan man ju ställa frågan om de kanske inte visste hur de skulle lösa problemet själv på Harley )

    nåväl ,långt om länge har de själv löst problemen på Yamaha Center under vintern och bågen går nu grannt igen ,så jag får säkert några goa mil i sommar ...
    dom e duktiga på Yamaha center får jag väl säga !

    Siktar redan in mig på en FAT BOY -6 växlad ...jag undrar dock~varför är Harley så dåliga på att lösa problem över gränserna ??
    Jag menar en annan dag är det kanske de på Harley som bytt in en "yamakawasuki" eller nått och
    som vägrar gå som den ska ...
    I det långa loppet är det väl bättre att hjälpas åt än att motarbeta varandra ??
    Det måste ju bli billigare och bättre för alla om man hjälps åt och fixar saker smidigt ...

    Och en nöjd kund kan man ju inte missakta

    -det för kanske med sig att man åker till den där Harley butiken o köper ny båge bara för att de var så hjälpsamma ...
    Men hur som helst får Harley handlare inget bra betyg från min sida ,när det gäller hanteringen av bråkande bågar ...
    probike i Helsingborg lär inte sälja nån ny båge till mig iaf !

    Har jag fel ??
    Fler som har skumma erfarenheter från Harley handlare ??

    Så vi får väl se om det blir en Harley till eller om jag ska prova en Victory istället ....
    tråkigt att behöva känna så !
    Senast redigerat av woody den 2013-02-11 klockan 07:22.

  2. #2
    Tyvärr är det ofta så här på Harley butiken, köp hojen här, gärna ny så är vi både hjälpsamma och trevliga.
    Köp den någon annan stans så pratar vi helst inte med dig.

    Tyvärr tror jag att deras problem är att de som arbetar har ett brinnande Harley intresse, men om man säljer varor ska väl nummer ett vara, ett brinnande service intresse?

    För sakens skull skall jag säga att jag köpt min hoj ny, så jag får jäkligt bra bemötande

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    Tyvärr är det ofta så här på Harley butiken, köp hojen här, gärna ny så är vi både hjälpsamma och trevliga.
    Köp den någon annan stans så pratar vi helst inte med dig.

    Ja men det e ju "USCHLIGT" som min tjej brukade säga ....De borde tänka på kundservice och på att nöjda kunder kommer tebaks
    Senast redigerat av woody den 2013-02-11 klockan 11:59.

  4. #4
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Har man köpt en begagnad cykel hos en handlare och den inte fungerar som den skal är det ingen andra enn handlarn ansvar å få den til å fungera.
    Ofta kommer en begagnad cykel från nån hemmafixare som har bytt ut originalkomponenter med nåt annat for å få mer kraft utan tanke for å få ting til å jobba tilsammans eller ha den i bänk for elementäre justeringar och den stakkars mekanikern som skal finne felen har ofte inget utgångspunkt då ändringene är många och "alt" är fel.
    I detta tilfället vil inte en Harleydealer kunne gi nogot säkert svar på hva som er fel utan att cykeln står i egen verkstad och å förventa att han skal göra en jobb för en konkurrent utan betaling är önsketenkning och orealistisk.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  5. #5
    Det är nog få människor som har någon positiv upplevelse av Probike i Helsingborg. Större skitstövlar får man leta efter.

Liknande ämnen

  1. Andra Insatser?
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 12:11
  2. Tips på handlare i staterna för att handla drivlina...
    Av Carl-Inge Larsson i forum Custom & Byggen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 14:20
  3. Andra Fotpinnar!!??
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 00:34
  4. Andra dämpare
    Av owenil i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 00:22
  5. Tysk H-D handlare som har ett stort och eget Customgalleri
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 09:35

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •