Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Beltdrev

  1. #1

    Beltdrev

    Hej
    Jag undrar om någon kan hjälpa mig, jag har en Dyna wide glide 2003 (femväxlad) och tänkte byta beltdrevet bak, skulle vilja ha ett kromat drev,
    jag vet inte hur många tänder det är på orginalet, och min fråga är, kan jag köpa ett drev som har färre (mindre antal) tänder än orginalet??
    Hur mycket påverkas "axet", och blir det någon märkbar sänkning av varvet på motorn vid 100 km??

    Tacksam för svar.

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Sylve: Belthjulet bak är ett 70 tänders på din hoj. Det finns fina kromade belthjul. Kolla med Gibson 040-232310 elller på E-bay. Välj dock ett kvalitets belthjul och inget billigt skithjul. Du kan inte dreva om i bak utan får dreva om i fram. Sitter ett 32 tänders orginal. Går du upp till 34 tänder så gör det c:a 200 rpm mindre i 100km/t. Välj hellre ett mindre framdrev (30 tänders) så får du lite bättre ruppa i hojen. En annan variant är att byta motor drev i transen. Sitter 25 kuggars orginal. Det finns 24 tänders att byta till men man får dock modifiera spännaren till transkedjan så att kedjeslacket kan justeras. Twincam motorerna mår inte dåligt av att varvas lite

  3. #3
    Tack för ditt svar, jag ska ringa och höra med Gibson.

  4. #4
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Sylve: Hittade en länk på E-bay http://www.ebay.com/itm/Harley-Belt-...sories&vxp=mtr
    som har kromade orginal belt hjul. Du ska ha 70 tänder och 1 1/8" bredd på ditt hjul. Kör själv med ett kromat orginal Softail belt hjul på min egen hoj (samma tänder och bredd som våra Dynor) som jag köpte på E-bay. Grymt krom med garanti

  5. #5
    Hej Igen
    Kollade den länken du gav mig, synd att han inte sålde till Sverige

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Sylve Visa inlägg
    Hej Igen
    Kollade den länken du gav mig, synd att han inte sålde till Sverige
    Han säljer ju world wide så maila och fråga efter frakt priset. Det står ju skickas till Europa och det innebär även Sverige.

  7. #7
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Sylve: Som Pulare skriver....waki waki Har själv handlat många grejor från USA fastän det stått att de inte säljer worldwide. Man får maila att man är mkt intresserad och skriva sin adress, så brukar det lösa sig. Funkar inte det är det bara att leta vidare.
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2013-02-02 klockan 16:54.

Liknande ämnen

  1. Beltdrev.
    Av kibbo i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 11:45
  2. Hylsa Beltdrev
    Av borstis i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 19:20

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •