Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Larm strul mmm!

  1. #1

    Larm strul mmm!

    Har en sporre 08 som larm o start har börjat strula på!När jag vrider på tändningen o insprutet ska ge en dush så händer nada?pillar med nyckelen o vipps hoppar larmet igång??Och ibland funkar det bara som det ska?Någon som vet vad fan det är frågan om Eller någon som vet om det går att koppla bort larmet?Har hört att det ska vara strulit på senare års mod!På tidigare års mod var det visst bara att dra ur sladden till larm lådan o skruva bort den.Hoppas någon vet innan jag får ett hysteriskt utbrott

  2. #2
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Har du kollat så att batteriet i din larmdosa är okey då? köp ett 2032 batteri och byt, kan ju vara det som strular.

  3. #3
    Det blir ett nytt i morgon!TACKAR

  4. #4
    Ja, batteriet i nyckelploppen är ett säkert kort i detta fall!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Batteriet i ... på en Harley. Ja jäv...

  6. #6
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Det kan också vara kodnyckeln som är trasig i värsta fall, jag såg du hade din kodnyckel dinglandes vid tändningslåset. Man bör helst ha den i en ficka när man kör. Det går att köpa ny kodnyckel hos en HD affär. Är kodnyckeln trasig så går det att avaktivera larmet med en personlig kod som man trycker in med blinkersknapparna. Det står om det i manualen. jag tror att koden från fabrik är 12345.

  7. #7
    Inget sprut-Inget larm-Inga "boxar"-Inga koder-Inget strul....
    Stora cyllar-Stor gasare-Stora rör= Rockn Roll LOL

  8. #8
    Ja vad fan säger man?Jippi eller bläää felet är nog funnet iallefall det är så att sporrens tändnings lås har om en så liten fjädring,man trycker nyckelen lätt inåt när man slår på strömen o den fjädern är paj så nyckelen glappar liksom o där inne blir det inte full kontakt jämnt o det gör att hela helvetet ballar ur o inte går det att öppna tändningslåset heller o sätta dit en ny tryck fjäderSå det är väll att köpa ett nytt tändningslås o det är väll gratis förmodlingenMen visst nu vet jag iallefall vad det ärTack för alla tipps kunde ha varit villket av dom som hellst!I morgon ska hon gasas utahelveteHa det gott!Mvh:robert

  9. #9
    Då var jag inte helt fel ute med mitt svar på din andra tråd under sportster!

    Vilken cykel har du? Hade en liknande grej men en Dyna SB 2010, en kabelsko hade hoppat av innanför tändningslåset i styrhuvudet...."A bitch" att fibbla på igen. När denna trillade ur slutade även baklampan att funka, funkar din?

    Kabelskon låg emot ibland och då funkade det... skit med låst, koppla förbi!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    Nykomling
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Karlholm
    Inlägg
    10
    Tackad: 0

    om man ska koppla bort larmet så har jag hört att man ska ersätta TSSM med TSM då borde den här funka. eller ?

    http://customchromecatalog.com/2012/full.asp?page=236

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Nightster Visa inlägg
    Det kan också vara kodnyckeln som är trasig i värsta fall, jag såg du hade din kodnyckel dinglandes vid tändningslåset. Man bör helst ha den i en ficka när man kör. Det går att köpa ny kodnyckel hos en HD affär. Är kodnyckeln trasig så går det att avaktivera larmet med en personlig kod som man trycker in med blinkersknapparna. Det står om det i manualen. jag tror att koden från fabrik är 12345.
    Ja det är nog bättre att ha den i fickan,vi har tappat våra fobs i golvet och de har ballat ur men sen funkat igen,verkar inte tåla stötar nåt vidare.
    Återförsäljaren borde väl kunna av aktivera larmet,de kan ju iaf ej aktivera larmet om man köper ny hoj och vill det.

Liknande ämnen

  1. Larm.
    Av Foffo i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 12:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •