Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Någon som har gjort en "wire transfer" till Usa?

  1. #1

    Någon som har gjort en "wire transfer" till Usa?

    Hej! Skall betala för delar till ett företag med "wire transfer" någon som har gjort detta med hjälp av Swedbank som kan guida mig rätt? Har alla uppgifter men är rädd att något ska fel då det rör sig om en hyfsad summa pengar.

  2. #2
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Personligen skulle jag gå in på Swedbank med samtliga uppgifter. För går det fel, så har man ju i alla fall kvitto och då får ju Swedbank stå för kostnaden. Som du säger, du skall ut med en j-a massa pengar och det är en massa olika nummer att hålla reda på vid en sådan överföring.

    Det var i alla fall så jag gjorde, när jag beställde från en kompis företag i London.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #3

  4. #4
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Å betale noe på forskudd er ikke särlig smart.. du bör bruke PayPal.. Da har du ikke tapt pengene om mottageren ikke er til å stole på.
    Hvis mottageren ikke har en PP-konto så kan han få en bare ved å registrere seg. (tar 5 min) Om han IKKE er villig til å gjöre det har du en klar indikasjon på at han ikke er å stole på. Du og selger finner hverandre ved å söke på hverandres mailadresse hos PP.

    Overförer du pengene vi Swedbanks utenlandsbetaling med SWIFT og BIC kode har du ingen garanti for hva som skjer videre. Med PayPal kan du åpne en "dispute" som fryser belöpet om du ikke skulle motta noe varer i retur eller om det skulle väre noe feil på det du mottar og du vil få pengene tilbake om årsaken til at du vil heve kjöpet er god.
    (ingenting mottatt=god)
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  5. #5
    Det är en seriös firma som jag har haft med att göra innan, enda anledningen till att jag skall betala med en wire transfer är för att jag har en kompis som bor i Usa, och för att dom skall kunna skicka grejer till hans adress så måste antingen han beställa sakerna eller så kan jag göra en wire transfer. Anledningen till att jag inte betalar med paypal eller med visa direkt är den att det går inte att betala med ett utländskt visa/mastercard kort och sedan få sakerna skickade inom Usa. Ända sätet att kringgå detta är genom en wire transfer.

  6. #6
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Det är en seriös firma som jag har haft med att göra innan, enda anledningen till att jag skall betala med en wire transfer är för att jag har en kompis som bor i Usa, och för att dom skall kunna skicka grejer till hans adress så måste antingen han beställa sakerna eller så kan jag göra en wire transfer. Anledningen till att jag inte betalar med paypal eller med visa direkt är den att det går inte att betala med ett utländskt visa/mastercard kort och sedan få sakerna skickade inom Usa. Ända sätet att kringgå detta är genom en wire transfer.
    För över pengarna till din kompis
    There are no problemsonly solutions

  7. #7
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Det är en seriös firma som jag har haft med att göra innan, enda anledningen till att jag skall betala med en wire transfer är för att jag har en kompis som bor i Usa, och för att dom skall kunna skicka grejer till hans adress så måste antingen han beställa sakerna eller så kan jag göra en wire transfer. Anledningen till att jag inte betalar med paypal eller med visa direkt är den att det går inte att betala med ett utländskt visa/mastercard kort och sedan få sakerna skickade inom Usa. Ända sätet att kringgå detta är genom en wire transfer.
    Det verkar inte helt logiskt för pengarna vil ju komma från Sverige med wiretransfer oxo.. Om de är originala Harleydelar du vil ha från en dealer så kan han skicka beställningen fritt inom USA utan at det spelar nån roll var pengarna kommer från utan att bryta HDs policy. Via PayPal vil han motta pengarna från en amerikansk firma och din adress där vil ju vara den samma som på en wiretransfer. Hos PayPal kan du skriva inn en varuadress eller en co/adress (til din kompis). Med Swedbank har du ingen säkerhetsnät och som x-bones seier om du litar på din kompis låta honom göra beställningen via dealer och PayPal.

    Om det är en säljare du har hittat på E-bay och han har inviterad deg til å göra affären utanom E-Bay bör du takka nei.. (E-Bay har et säkerhetsnät)
    Wiretransfer är den enda betalingsmetoden man inte har nogon säkerhet.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

Liknande ämnen

  1. "Original" Ljuddämpare till Dyna Glide
    Av Kenneth Widerberg i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 16:18
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 17:23
  3. Regnskydd till "Big Sucker"?
    Av Aggelito i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 07:27
  4. Konvertera lyftar från hydral till "rigid", nån mening med det?
    Av admin i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 14:19
  5. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •