Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Open primary belt drive?

  1. #1

    Open primary belt drive?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	open primary.jpg 
Visningar:	36 
Storlek:	33,1 KB 
Id:	10180

    Jag har alltid sett upp till hojar med open belt drive och nu när jag rekar läget på ebay verkar det som det finns lite mer överkomliga priser på dom.

    http://www.ebay.com/itm/3-OPEN-BELT-...3bf8a3&vxp=mtr

    Hittaden en nu för 740 U.S. dollars = 4 851.66366 Swedish kronor och jag såg en som såldes för $650 för någon vecka sen. Naturligtvis tillkommer frakt och kanske den där trevliga 1/4-delen moms om man har otur, men det börjar ändå bli ett överkomligt pris mot tidigare.

    Någon som har erfarenhet av det här? Är det bara snyggt och ser fränt ut? Innebär det att man måste byta tillbaka/täcka över för besiktning osv? Hur blir/slits kopplingen?
    Vad får man egentligen för prestandaskillnad? Lätt att det kommer grus och skit i det hela och jobbigt som fan när det blir regnväder och blöt asfalt?

  2. #2
    Jag tycker som du, det är mycket snyggt med öppen belt, praktiskt? det är det troligen inte, men det är snyggt, jag har en Primo 3" öppen belt på min chopper. Jag måste ha ha bältskydd på den för den ska gå igenom reg.beskitningen. ( motorcykeln är inte färdigbyggd än, men till våren hoppas jag).
    Jag beställde hoj delar från usa (500 dollar ) innan jul jag fick betala 380 kr i importavgift till posten. så någon jätte kostnad för att ta in grejer blev det inte.

    Lycka till med den öppna belten

  3. #3
    Enda positiva med öppen belt är väll just att det ser snyggt ut, om man nu tycker det.
    Men skydd måste man ha vid besiktning. Sten river upp stora fula sår i belten. Kan bli extremt tung kopplad även med hydralisk koppling. Speciellt om den stått lite.
    Var inne på montera öppet på min allra första harley, men efter att ha googlat runt på lite amerikanska forum så la jag ner den tanken då många som monterat det väljer att återmontera orginal grejerna igen.
    Hd nr:2 hade kapslad belt. Hugger på kopplingen vid fukt/regn. Mosig när den går varm. Min nuvarande hoj får förbli orginal. Finns många snygga covers att köpa istället

    Bara min personliga åsikt..
    Trägen vinner!

  4. #4
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Kanske ??



Liknande ämnen

  1. byta belt från 20mm till 1 1/8 belt på en fxstb 2007
    Av mrzigzag i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 11:13
  2. Open belt
    Av xbones i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 20:23
  3. Open belt till Sportster
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 01:04
  4. Belt drive justering
    Av lakepipes i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 17:10
  5. Open Belt primary på TC88?
    Av ETER242 i forum Custom & Byggen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 23:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •