Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: BDL/Pegasus insprutning 9000:-

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30

    BDL/Pegasus insprutning 9000:-

    Hej
    Jag säljer nu mitt eftermarknadssprut från BDL/Pegasus. Spjällhuset passar på alla förgasarmotorer med S&S Super G insug. För Evo, XL, Strut-shovel etc. Dvs alla Harley och Harley-pattern engines med kamtrigger för tändningen. Detta är ett mycket lättmonterat insprutningssystem, med programvara som är lätt att installera och använda. Funkar lika bra på en 883 sporster som en 120" och större motor tack vare Siemens-spridarna. Detta är ett komplett "motor management system". Dvs det ersätter både förgasare och tändsystem. Man har tillgång till alla parametrar och mappar och kan fritt ändra i dessa. Jag kan bistå med support under installation/mappning. Ecu, trottelpositionssensor, bränsletryckregulator mm är alla inbyggda i det 53mm stora spjällhuset. Spridarna som sitter i klarar upptill 240 rwhp

    Det här systemet har gått ca 1000 mil på min 100"-S&S sportster, Effektökningen var ca 10% jämfört med förgasare och Dyna 2000i. 142 hkr på bakhjulet
    Se mer fakta och bilder här:
    http://www.performancefi.com/product...-injection.php

    Inför försäljningen har Ecu:n har varit i USA förra året och flashats om med den senaste programvaruversionen. Jag har även en del extra reservdelar jag köpt på mig inte hehövt använda (bränslepump/tryckregulator). Spridarna (Siemens Deca 630cc shorties) är även provade/servade av Motortjänst Kenneth Andersson med protokoll på sprutbild och flöde . Så att allt i systemet är ok.
    Systemet klarar även turbo och lustgas. Men jag har själv ingen erfarenhet av detta ihop med detta system.

    En film på mappning av systemet på min cykel förra året.



    Systemet kostar nytt $1995. Dvs ca 19000-20 000:- om man tar hem det till Sverige.
    Jag säljer nu mitt 1000 mil begagnade system . Komplett plus extra delar (extra luftfilter, extra regulator, extra bränslepump bla) för 9000 SEK

    Systemet säljes eftersom köparen av min 100" motor vill använda förgasare och stand alone-tändning. Så då blev detta system plötsligt över.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5528.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	56,5 KB 
Id:	10087

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5538.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	31,9 KB 
Id:	10089

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5533.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	25,1 KB 
Id:	10088
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2013-01-05 klockan 08:09.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Såld

    /Jörgen

Liknande ämnen

  1. Hjälp med Insprutning enhet
    Av ultra98 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 19:13

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •