Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Hur många mil 2013 ?

  1. #1
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Hur många mil 2013 ?

    Vägtullarna i Göteborg är snart igång om ett par dagar och det lär bidra till hojkulturen kan jag tänka
    1223 mil blev det under 2012, skall bli spännande o se vad 2013 slutar på.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  2. #2
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    För mig beror det ju på andra faktorer... Men jag hoppas på många, goa mil.
    Blir lätt att hålla koll på med... Cykeln är ju i princip ny.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  3. #3
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Vädret är ju lite avgörande, men blir det en FIN sommar så hoppas jag komma upp i en 2000 mil.
    Men hellre kvalitet än kvantitet.
    Ligga och köra en massa motorvägsmil ger ju inget så att säga.
    Regn ger ju inte heller samma frihetskänsla.
    Jag hade en VFR 800 för en del år sen och då blev det 4000 mil en säsong.
    Med en HD blir det ju inte så lätt så många mil.
    En runda ner om rivieran känns inte så tilltalande med en softail med aphäng.
    Man skulle kanske skaffa en andrahoj?
    En ZZR1400 för raska europatripper?
    Mmmmmm, längtar efter värmen nu....

  4. #4
    1500 mil kan väl vara ett mål, 700 mil under 2012 men då var de första 600 övningskörning...Kommer nog att bli betydligt fler när man inte behöver anpassa sig efter någon annan.

  5. #5
    Tippar på 1000
    Trägen vinner!

  6. #6
    V.I.B tyskjävels avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Småland
    Inlägg
    190
    Tackad: 0
    Det blev 1320 mil under 2012. Vi hoppas på MINST 1500 nästa år. Gärna ännu mer..;o)..

  7. #7
    Fick i hop 300 mil regnade hela sommaren.........
    Det är aldrig för sent att ge upp

  8. #8
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Latjo Visa inlägg
    Fick i hop 300 mil regnade hela sommaren.........
    Det är aldrig för sent att ge upp nä va fan det blir nog ännu värre 2013..lika bra att du säljer skiten
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #9
    Tror det vart drygt 1000mil med båda hojarna samanslaget... Bättre väder = Mer mil

  10. #10
    Hoppas på 1000mil 2013...
    Det blev 300mil 2012 för att det regnade nästa var enda gång man skulle rulla ut bajken.
    En hoj blir aldrig klar.. det känns bara så ibland.

  11. #11
    Sommaren 2013 blir min första hojsäsong på 15år så det ska bli intressant att se hur många mil man avverkar, det kan ju inte bli en lika dålig sommar som i fjol.
    Har aldrig varit road av långstyrningar i regn & rusk så det blir nog mest buskörning i närområdet.

    Den längsta sträcka jag kört med hoj var när jag körde hem till Umeå från Sthlm med en Triumph 650, halva resan hade jag ingen känsel i skrevet (p.g.av vibrationer) och när jag kom hem ställde jag in hojen i garaget. När jag sedan rullade ut den dagen efter för att ta en tur på byn så hörde jag att det plingade till mot garagegolvet och såg en bult ligga på golvet, började titta igenom den gamla Trajan och upptäckte att alla bultarna som höll bakdrevet gängat upp sig.
    Jag hade alltså bara haft en djävla tur som tog mig hela vägen hem utan att det lossnat helt, for direkt och köpte längre bultar som gängades igenom baknavet, med låsbrickor, nylockmuttrar på baksidan och loctite i gängorna.

    Man lärde sig hålla lite bättre koll på prylarna..

  12. #12
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Det ble ca. 3600 miles i fjor.. skulle värt mer,men det ene problemet etter det andre dukket opp og verkstedbesök ble det endel av. Håper at alt er i orden nå,men har ikke prövekjört etter siste verkstedbesök. Regn stopper ikke meg.. jeg bruker vinteren på å forberede meg og smörer inn skinntöyet mitt gang på gang til det er fullstendig mettet med fett og selv om det ble endel mil i regnvär forrige sommer ble jeg ikke våt til huden en eneste gang unntatt litt på föttene fordi jeg var for lat til å ta på meg stövelovertrekkene og kunne også tatt på vanntette sokker. Regntöyet var ikke ute av sadelveskene en eneste gang.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  13. #13
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Det finns ingen anledning att inte köra en motorcykel för det mesta faktiskt. Låsa bilnycklar i lådan för ett par veckor och bara använda hojen för både långa turer och korta. Prova det Ni kommer bli förvånad över hur snabbt man vänjer sig. Det är ganska enkelt att leva ett 90% Hoj 10% Bil livsstil. Bättre att göra det än att titta på videor från coola road movies från Cali hela tiden med längtan i ögonen..no big deal really

  14. #14
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Hele 80-tallet kjörte jeg mc hele vinteren.. En stund også med skidor fra det svenske forsvaret,men med de var det lett å snurre rundt så det var bare en vinter.
    Er man godt kledd så går det,men forgasseren frös ofte på dager med höy luftfuktighet,men det verste var saltet. Det tok knekken på skruer og bolter slik at det etter et par vintre ble nesten umulig å lösne noenting og aluminium ble helt svart og sprö. På slutten av 80-tallet gikk jeg fra japansk til Nimbus 1939 modell (Hummelbie) og det var en närmest perfekt vintersykkel. Desverre så sa knärne stopp for å kunne fortsette,men det er få ting som er så oppfriskende som å kjöre hjemmefra 06:30 om morgenen i snövär og kuldegrader.
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  15. #15
    Andra säsongen på Harley i år för min del. Planerar att åka inlandsvägen och sen vidare ner till Skåne. Några dagliga turer till Universitetet lär det också bli. Finns INGET bättre än när man bankat in matriser och annat oanvändbart en hel dag för att ha som belöning att direkt hoppa upp på hojen.
    "Varje människa är sin egen lyckas smed"

  16. #16
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Hoppas väl köra drygt 1000mil med hojarna , förra säsongen fick la jag ihop 550mil på Night roden 300mil på Buellen

  17. #17
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Får väl hoppas på fler än förra årets 750mil
    There are no problemsonly solutions

Liknande ämnen

  1. Harleyforum träff 2013
    Av xbones i forum Träffar
    Svar: 133
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 03:45
  2. Trike regler 2013
    Av bloppa i forum Custom & Byggen
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-06, 23:27
  3. E're här en 2013 kanske?
    Av Draken i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 08:37
  4. 2013 HD FXDX ??
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 22:49
  5. The all new 2013 Vsrcm
    Av Lars Nilsson i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 11:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •