Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 135

Ämne: Harleyhandlare USA skickar inte längre utanför USA! Här är listan.

  1. #41
    Hej Harleyforum bikers
    - följande skickar inte
    Adventure HarleyDavidson
    GRHarley
    Verkar som ett generellt stopp för leveranser de skickar inte ens till militära adresser vilket var heligt för, jag har skrivit till Harley davidson i USA och frågat varför ännu inget svar men om flera skulle höra av sig kanske måste de ge ett svar annars snordyra priser i Sverige feta harleyförsäljare blir ännu fetare på oss som kör det är så man kan

  2. #42
    Testade på skoj att dra in på Amazon.com funkade inte där heller har startat upp en kontakt i storbritanien som ska kolla vad som gäller hoppas få svar på exportstoppet...

  3. #43

  4. #44
    Dennis Kirk skickar fortfarande och BadAssChrome.

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av IndianBlue Visa inlägg
    Dennis Kirk skickar fortfarande och BadAssChrome.
    http://www.denniskirk.com

    http://www.badasschrome.com/


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #46
    Ronnie`s Harley Davidson skickar inte sen den 1/8.

  7. #47
    Late Harley Davidson skickar heller inte delar undrar hur den stora organisationen HDC-S reagerar men det kan ju vara upp till oss som medlemar att jobba lite för att få handlarna i Sverige att tänka till lite. För skoj skull kollade jag upp demonterbara sidoplattor till en sissybar kostnad i USA cirka 600 SEK i Sverige hos Northbike cirka 2700 SEK måste vara en kunglig transport till dem eftersom jag som privatperson skulle kunna ha dem hemma för ungf 1100 SEk jag skulle kunna tänka mig att runt 1500 skulle jag kunna tänka mig. Men 2700 SEK får bli aftermarket inget annat. Har en polare som varit ute i landet och åkt han kollade med en handlare i södra Sverige som beklagade sig över den dåliga försäljningen på Harleydelar till oss åkare. Han hade minsann slagit av 20 % på en del varor oj vilket lyft dett skulle göra att sidofästena skulle kosta 2100 kr med lite välvilja eller vad sägs om en jacka som kostar 15 000 SEK i en äffar på ostkusten på GR Harlye köptes den för 2080 sek hemma på mina axlar cirka 3000 kr behöver inte vara en marknadsekonom för att begria vem som handlar var alla handlare ta ut skäliga priser så handlar vi HDC-S och HOG ni har att bevaka medlemars intresse annars drar de som

  8. #48
    Jag la in en rätt stor beställning hos LSHD, men de hann inte få iväg den i tid så de betalade tillbaka. Så jävla dåligt det här med att de slutar skicka över vattnet. HD-Sveriges priser är ju löjliga.
    Om man själv kan betala frakt och tull och få det till 1/3 av priset som Probike tar så är något galet. Det blir inga fler HD-original grejer framöver.
    Nä, nu tar jag BILEN till probike och köper ett whiskyglas med sköld för 600:- Mors!

  9. #49
    Hej forumet!
    Jag har fått svar av HOG om varför läs mailetsvaret nedan jag har tagit bort mitt förnamn det har ingen betydelse men jag kan sätta min HD i pant på att svaret är äkta. Min kommentar är övriga världens dealers och svenska har tjatat gnällt på HD Company över att vi otrogna kunder inte handlar hos dem samt därmed undergräver deras existens men inget om att de tar ut ockerpriser. Mailet kan se långt ut men läs det det ger en smak i munnen som inte känns bra

    Dear XXXXXX, Thank you for your e-mail. Even though we are under strict orders not to handle Harley-Davidson technical or sales issues, you may find the below answer from my boss helpful. ‘Like most if not all other manufacturer/dealer business models, Harley dealers are each allocated a sales territory. Other dealerships selling into that territory jeopardises the business success and hence potential survival of that dealer, so US dealers selling into International dealer territories was weakening the position of those International dealers. So this was a policy decision by Harley-Davidson Motor Company driven by the dealer network as well as to give each dealership the best opportunity to connect with and serve customers within its business territory.’ Should you have any further questions, please let me know.
    Kind regards,
    Rico

  10. #50
    Jag beställde idag från http://www.badasschrome.com/, betalningen gick det bra, men de ha inte skickat än.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #51

    Canada

    Hej verkar funka med Canada ännu enl insändare Affe på hdcs gästbok någon som vet något?

  12. #52
    Hagis
    Guest
    Men usa skickar ju fortfarande prylar till Sverige! Polaren köpte sina grejer från US så sent som förra veckan!?

  13. #53
    Vi ska ju över, ett sätt är ju att handla till dom som vill ha något och skicka det i paket till sverige

  14. #54
    Citat Ursprungligen postat av US Tour on Harley Visa inlägg
    Vi ska ju över, ett sätt är ju att handla till dom som vill ha något och skicka det i paket till sverige
    Det var ju rätt rock n roll! Kul om det hade fått att gå ihopa på nåt sätt!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #55
    Jag har den stora Katalogen för 2011 här om den är någon som vill ha ngt speciellt för då kan jag scanna av dom grejorna och skicka bilderna via mail.

    rogerhvit@hotmail.com (la in e-posten här, hoppas det var ok. /admin)

  16. #56
    Vad tror ni det skulle kosta att få hem såna här tanklock? Har för mig att de skulle ha 3000 hos Järvsö.

    Flush-Mount Fuel Cap and Gauge Kit

    Emphasize the long and lean look of the fuel tank. This Flush-Mount Fuel Cap and Gauge Kit offers a pop-up filler design that when installed and sealed looks identical to the flush gauge. A simple push, and the fuel filler cap pops up to provide ample grip, even while wearing gloves. The gas cap features a ratchet mechanism to prevent over tightening. The flush fuel gauge features individual LED lamps that shine through glass that glows when the ignition is switched on. A photo cell automatically adjusts LED brightness for improved visibility in direct sunlight, and dims at night to avoid distraction. Complete kit includes fuel cap, fuel gauge, trim ring, and plug-in wiring harness.

    75020-08B

    Gloss Black

    Fits '08-later FXCW and FXCWC mdoels.

    MSRP US $199.95

  17. #57
    https://www.badasschrome.com skickar fortfarande annars, beställde H-D original nyss.

    75020-08B finns inte på sidan, men testa kontakta dom!

    ***

    Annars här i England... 2000SEK....

    http://www.bladegroupharleydavidson.co.uk/buy/Harley-Davidson®-Flush-Mount-Fuel-Cap-and-Gauge-Kit/75020-08B-dw01.htm






    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #58
    Hej Admin kort fråga har du fått leverat från Badasscrome ännu det vill säga har prylarna i handen. Jag har varit i kontakt med GRHarley de är inte så benhårda runt att skicka prylar det de har svårt att komma runt är rena Harley registerade reservdelar lite svårt att dra gränslinjen men det verkar som om en pryl säljs under Harley(sedan ett litet R i liten ring)Motor... ettikett då är de boväggen ingen leverans annars kläder övrigt där går det att diskutera med dem. Såg här i forumet att någon var ute efter glas med emblem på det tror jag att man kan gråta sig till annars England/Tyskland/ Canada är ju som vi alternativ... Högre priser men dock lägre än Sverige:greedy_dollars:
    Senast redigerat av oilelf den 2011-08-18 klockan 12:25.

  19. #59
    Citat Ursprungligen postat av oilelf Visa inlägg
    Hej Admin kort fråga har du fått leverat från Badasscrome ännu det vill säga har prylarna i handen.
    Nej men fått tracking ID att det är skickat, och det var i fredags förra veckan..


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #60
    OK då avvaktar jag mitt tracking id betalt har de tagit i alla fall tack för upplysningen syns på vägen någonstans

Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sons of Anarchy - Bra eller inte?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 16:31
  2. Nåt för dom som inte är big bad bikers
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 22:58
  3. Vissa har en egen stil & denna killen, Ja jag vet inte vad han har igentligen.
    Av Wallis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 13:10
  4. Förstår inte???
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 20:42
  5. Glömmmmm inte!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 18:25

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •