Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 135

Ämne: Harleyhandlare USA skickar inte längre utanför USA! Här är listan.

  1. #21
    Nykomling MC-konsults avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Lidköping vid Vänern
    Inlägg
    34
    Tackad: 0
    Vi har en stabil kontakt i USA där vi beställer. Ska ändra vår reklambanner snart så ni får en klar prisbild utan att göra reklam här i forumstexten.

  2. #22
    Ja, det ska väl hända grejer nu med priserna på originaldelar i Europa kan man tycka i och med med denna policy från H-D, eller?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #23
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Ja, det ska väl hända grejer nu med priserna på originaldelar i Europa kan man tycka i och med med denna policy från H-D, eller?
    Vad som händer är ju att nu finns det ingen som helst prispress så priserna på orginaldelar här i Sverige och Europa kommer troligen att stiga.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Vad som händer är ju att nu finns det ingen som helst prispress så priserna på orginaldelar här i Sverige och Europa kommer troligen att stiga.
    :mad:


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #25
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Tycker det är lite av maffiametoder.
    Typ, gör ni inte som VI säger så.....
    Kom alltid ihåg att du är helt unik, precis som alla andra.

  6. #26
    Det är lite som Systembolagets priser. Därför åker många över sundet och handlar i Tyskland eller Danmark.
    Sänk priserna så handlar kunder "här hemma" istället, eller är jag helt ute och motorcyklar?

    Observera att detta inte bara gäller Sverige. Utan hela Europa. Inga delar är billiga nånstans i Europa heller! (England isåfall då deras pund är svagt)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #27
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Man kan ju undra varför det är så stor skillnad mellan Europa och Amerikapriser på orginaldelar.
    Mitt intryck är att det inte är nån jättevinst när man handlar "piratdelar" direkt från staterna. När det gäller orginaldelar så kan det bero på att de kör med mindre marginaler alt. låga rabatter i USA vilket kan innebära att EuropaHD i princip får betala samma pris som vi när vi handlar direkt från nån HD-dealer i USA. Sen skall ju EuropaHD tjäna nåt de också vilket förklarar prisnivån här i Europa. Vem vet?

  8. #28
    H-D handlarna har sänkt sina priser ca 25% på tillbehör och reservdelar under våren, förmodligen för att försöka glädja lite nu när dom vet att det blir tuffare att handla från USA. Så nu skiljer det "bara" ca 40% mellan Sverige och USA

  9. #29
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Om de sänkt sina priser kan de ju lägga ut priserna på nätet så var och en kan jämföra.Varför
    ska det vara så svårt att lägga ut de svenska priserna,eller vill man inte att kunderna jämför ?

    Det vore ju kanon om man inte behövde ringa en dealer bara för man funderar på pris på en grej,
    de har väl nog att göra ändå.Resultatet blir ju att man skiter i det,de är lättare med nätet där man
    kan kolla dygnet runt.

    Om man sänkt sina priser kan man väl visa detta offentligt också skulle man tycka.

  10. #30
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Asker, Norway
    Inlägg
    21
    Tackad: 0

    Att Harleyhandlarna i Sverige sänkt priserna med 25% har i alla fall inte jag noterat. Fick häromdagen min leverans från Lshd1. Med alla fraktkostnader, tull och moms blev det varukostnad i USD x 10.

    Som jämförelse fick jag pris på komplett set sissyback/detach sidebars + övrig hardware här hemma på 5600:-
    Detta set kostade hos Lshd1 280 USD, med frakt osv blev det totalt SEK 2800. Dvs halva priset jämfört med Sverige. Men det har kanske varit ännu dyrare.

    Köpte lite annat också. Vindskärm, sadelväskor + lite annat smått och gott, så det var bra att man hann att handla innan det blir stopp.

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Om de sänkt sina priser kan de ju lägga ut priserna på nätet så var och en kan jämföra.Varför
    ska det vara så svårt att lägga ut de svenska priserna,eller vill man inte att kunderna jämför ?.
    Håller med. På amerikanska Harleysidan finns ju rek. priser på alla delar utsatta...Sen får man ju ha lägre om man vill, det är ju ok


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #32
    Fick varor från St Paul Harley, Minnesota för ca 14 dagar sedan.
    Bra service - rekommenderas

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av Frankstein Visa inlägg
    Fick varor från St Paul Harley, Minnesota för ca 14 dagar sedan.
    Bra service - rekommenderas
    Någon info om/när de slutar skeppa delar över "ån"?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #34

    Angry Sambeställning

    Hallå för jä det som håller på att hända helt klart hoppas någon har dom kontakter med folk i usa som kan skicka delar så man slipper bli rånad här av maffian
    generalagenten så kom med alla tips för här ska det inte handlas en del i swe så länge priserna är som nu

  15. #35
    Adventure harley slutar också att skicka.www.adventureharley.com

  16. #36

  17. #37
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av ultra98 Visa inlägg
    www.adventureharley.com skickar inte längre
    De hänvisar till denna sidan med grejer som kan skickas : http://www.hmcycle.com/

    Vi kanske lika gärna kan köpa eftermarknads grejer till våra hojar,är inte säkert att allt är
    av sämre kvalité än original.Man kan ju förstå tanken bakom detta från HD men man borde
    kunna svara på varför prisskillnaden är som den är.Vore det billigare här skulle man ju hellre
    handla lokalt.Kanske MC Konsult som är reggade här och auktoriserade kan skingra molnen ???
    Varför kan man inte se de svenska priserna på nätet t.ex.

  18. #38
    Tyvärr tror jag HD har en starkare kundkrets i USA, som dels inte accepterar för höga priser, och inte heller tar att man inte kan se priser på nätet eller i katalogen.
    Som det känns i Sv så vill HD också ha en prutmån, man måste alltid fråga pris, och när dom märker att man inte tänker handla så sänker dom priset en del, har hänt mig varje gång jag köpt ngt.

    Men, nu blir det dags att aktivera släktingar over there, tänker inte lägga en krona till hos Sv HD förrän dom sänkt priserna markant.

  19. #39
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Norrland Visa inlägg
    Kanon ide men vem är villig att fixa detta? Finns det kontakter i usa som är pålitliga? så är det nog inga problem!
    Jag är där minst en gång per år och hälsar på släkten(systra mi)

    Sist jag va där köpte jag headers till en kompis van, tog det som handbagage men man kan ju alltid skeppa över det man vill ha.

  20. #40
    De mindre handlarna på ebay brukar inte vara så noga om reglerna som HD-USA har...

Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sons of Anarchy - Bra eller inte?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 16:31
  2. Nåt för dom som inte är big bad bikers
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 22:58
  3. Vissa har en egen stil & denna killen, Ja jag vet inte vad han har igentligen.
    Av Wallis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 13:10
  4. Förstår inte???
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 20:42
  5. Glömmmmm inte!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 18:25

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •